ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
*** ســال نـو مبـارک ***

سفارشات شما بعد از تعطیلات نوروز ارسال خواهد شد.

بافر ناخن و پولیش ناخن
  • آموزش

بافر ناخن و پولیش ناخن

  • 1403-01-10 14:15:14
معمولا بعد از مانیکور ناخن جلوه آن بعد از مدتی تیره و کدر می شود درنتیجه درخشش روزهای اول خود را از دست می دهد . بافر ناخن و پولیش ناخن تیرگی را از بین برد . بافر با برداشتن یک لایه میکرونی و بدون نیاز به براق کننده خاصی درخشش آن را به ناخن برگرداند . بافرکشی ناخن کمک می کند که انعکاس نور از سطح ناخن افزایش یابد که این امر موجب درخشندگی خواهد شد.

پولیش ناخن چیست؟

پولیش ناخن یا همان لاک زدن یکی از پرطرفدارترین کارهای آرایشی است که بانوان اخیرا از آن استقبال زیادی می کنند . این کار به جهت براق و زیبا کردن ناخن های دست و پا صورت می گیرد . زمانی که برای پولیش ناخن به آرایشگاه ها مراجعه می کنید ناخن کاران حرفه ای ابتدا کوتیکول های ناخن را جدا می کنند تا لاک روی ناخن جلوه زیباتری داشته باشد. اگر حرفه ای نیستید جدا از انجام این کار پرهیز کنید زیرا باعث می شود به ناخن خود آسیب وارد کنید . قبل از پولیش ناخن ابتدا باید سطح ناخن را با براق کننده بپوشانید . این کار باعث نشست بهتر لاک و دوام آن می شود . یک لایه نازک از برق ناخن را سه بار بر روی ناخن بکشید و منتظر شوید تا خشک شود . حالا نوبت قسمت اصلی کار پولیش ناخن یا همان لاک زدن است . برس لاک را به اندازه یک لایه نازک روی ناخن را بگیرد آغشته کرده و در سه مرحله به ناخن بزنید. ابتدا به قسمت وسط ناخن و سپس دو بخش کناری ناخن را لاک زده و در هر مرحله 2 دقیقه صبر کنید تا خشک شوند. سپس برای لایه دوم همان سه مرحله را تکرار کنید و صبر کنید تا خشک شوند. اگر لاک تیره تر میخواهید لایه سوم را نیز بزنید.

بافر ناخن چیست؟

بافر ناخن یکی از ابزارهای کاشت ناخن است . تفاوت آن با سوهان در جنس و ظرافت آن می باشد . بافر ناخن مانند سوهان است اما باظرافت بیشتر و نرم تر که از جنس اسفنج ساخته می شود . کاربرد این وسیله برای صیقلی کردن ، صافی سطح ناخن ، فرم دهی ناخن وایجاد درخشش بر روی ناخن های طبیعی می باشد . حتی از بافر ناخن می توانید در منزل جهت مانیکور ناخن استفاده نمایید . بافر ناخن دارای دو نوع دستی و برقی است اما به دلیل اینکه نوع برقی گران تر است بیشتر بانوان از نوع دستی آن استفاده می کنند . کار آن می توان به برق ناخن تشبیه کرد با این تفاوت که مواد شیمیایی در آن به کار نمی رود .  

مزیت های بافر ناخن

  • بالابردن گردش خون در ناحیه اطراف ناخن که این امر به رشد ناخن کمک بسزایی می کند.
  • از بین بردن سلول های مرده سطح ناخن
  • از بین بردن سطوح ناهموار روی سطح ناخن که کمک می کند مواد لاک و ژل بهتر روی ناخن بچسبد.

انواع بافر ناخن

به دو دسته عمده تقسیم می شود: بافر تخت و بافر مکعبی
  1. بافر تخت : این بافرها در اشکال هلالی، مستطیلی و .... موجود است که با توجه به سلیقه خودتان می توانید انتخاب نمایید .
  2. بافر مکعبی : بعضی از این بافرها دارای سختی متفاوتی در هر طرف هستند اما برخی دیگر دارای میزان زبری یکسان هستند .

تفاوت بافر ناخن با پولیش

بافر ناخن ابزاری است برای صاف کردن سطوح ناهموار ناخن و کاشت که به دو صورت وجود دارد نرم وسخت . ولی پولیش وسیله است که معمولا بعد از بافر برای درخشش و براق کردن ناخن کاشت . افرادی که به طراحی ناخن علاقه ای ندارند می توانند از پولیش برای براق کردن سطح ناخن خود استفاده کنند. 

نوارهای بافر ناخن

این نوارها بیشتر شباهت زیادی به نوارهای کاغذی دارند ولی از جنس شن و ماسه ساخته شده اند .  

نحوه صحیح استفاده از بافر ناخن

در گام اول باید ناخن های خود را تمیز و خشک نمایید . سپس با استفاده از بافر آنها را صیقل دهید . توصیه می شود برای نتیجه مطلوب تر قبل از آن سوهان کشی انجام شود زیرا باعث براقی بیشتری خواهد شد . معمولا بعد از سوهان کشی سطح ناخن زبر می شود برای رفع زبری آن می توانید از بافر استفاده کنید . مواظب باشید که از بافر بیش از اندازه استفاده نکنید زیرا به صدف ناخن آسیب وارد می شود .  

میزان درجه زبری و نرمی یا grit به چه معناست؟

اگر به بافر ناخن نگاه کنید متوجه اعدادی حک شده روی آن خواهید شد آن اعداد را گریت ( grit ) می نامند . این اعداد نشان دهنده میزان زبری و نرمی بافر است . بر اساس درجه زبری یا نرمی کارایی متفاوتی هم دارند . هر چه این عدد کوچک تر باشد یعنی میزان زبری بافر بیشتر است و هرچه عدد بیشتر باشد بافر اصطلاحا نرم تر خواهد بود . بعضی از بافر ها درجه سختی و نرمی دو طرف آن با هم فرق دارند و برای برخی دیگر یکسان هستند . یعنی هر دو سمت بافر میزان نرمی و سختی یکسانی دارند .  

600-4000 گریت

این بافر برای درخشش و براقی روی سطح ناخن به کار می رود. معمولا در بیشتر مارک های سازنده به رنگ سفید و سبز در طرفین مشاهده می شود. طفی که به رنگ سبز است باعث درخشش بیشتر روی سطح ناخن می شود. اما بیشتر افراد از این ویژگی غفلت می کنند. بنابرای اگر میخواهید به درخشش شیشه ای برسید باید از سمت سبز رنگ استفاده نمایید.

100-180 گریت

مرحله آغازین کار را معمولا با این بافر شروع می کنند . برای صاف و هموار کردن سطوح ناخن طبیعی از بافر 180 استفاده می نمایند. بعد از سوهان کشی لبه های ناخن حالت تیزی پیدا می کنند که می توان با سوهان کشی آن را از بین ببرید.

220-280 گریت

مرحله دوم را معمولا با این بافر آغاز می شود . حتی در مانیکور ناخن می توانید از آن برای از بین بردن ناهمواری های سطح ناخن استفاده نمایید . از این بافر بیشتر در کاشت با پودر اکریلیک و کاشت با ژل برای داشتن سطح هموار ویکدست بهره می برند.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام