ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
روش آرایش برنزه یا مات
  • آموزش

روش آرایش برنزه یا مات

  • 1403-02-01 06:16:25
آرایش برنزه یکی از بهترین روش ها برای داشتن چهره درخشان می باشد. این سبک آرایشی می تواند گونه ها را برجسته تر نشان داده وصورت شما را پوشش داده و در عرض چند ثانیه گرمای زیبایی به چهره شما ببخشد. با وجود آن که کلمه برنزه کردن در بیشتر موارد بجای کانتور کردن بکار می رود، اما این دو روش کمی با هم متفاوت هستند. کانتورینگ صورت بازی با نور و سایه در نواحی های مختلف چهره است که در آخر با اضافه کردن هایلایتر برای ایجاد درخشش و بعد بیشتر در صورت به پایان می رسد. در حالی که برنزر معمولا گرمتر از سایه کانتور است. در حالت کلی آرایشگران پیشنهاد می‌کنند که یک پودر برنز کننده مات را خیلی آرام در اطراف خط مو، استخوان گونه و پل بینی خود زده تا فرم صورت شما را یکدست کند تا گرما و عمق کلی به صورت شما بیافزاید.

دو راه حل آسان برای یک آرایش برنزه حرفه ای

۱. پوست خود را تمیز و آماده کنید

قبل از اینکه کانتور، برنزر یا هر محصول آرایشی را به صورت خود بمالید، همیشه سعی کنید صورت خود را تمیز و مرطوب نمایید. پیشنهاد می کنیم که از یک شوینده و مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده کرده تا پوست شما در بهترین حالتش قرار داشته باشد. سپس از یک پرایمر به عنوان پایه اصلی یا زیر ساز آرایش استفاده نمایید تا اطمینان حاصل کنید  که آرایش شما در تمام طول روز ثابت می ماند. بعد از این مرحله، فقط کافی است کرم پودر و کانسیلر خود را طبق شیوه معمول بمالید.  

۲. برنزر را باید براساس رنگ پوست و نوع پوست خود انتخاب نمایید

زمان انتخاب برنزر مناسب برای انواع رنگ پوست رسیده، یک قانون کلی این است که هیچ گاه بیش از یک یا دو درجه از رنگ طبیعی پوست خود تیره نشوید. برنزر شما نباید در برابر رنگ پوستتان نارنجی یا مصنوعی به نظر برسد. برای داشتن یک گرمای ملایم با ظاهری طبیعی، پیشنهاد می کنیم به دنبال محصولاتی با رنگ شکلاتی، بلوطی یا سایر ته رنگ‌های خاکی بروید. علاوه بر آن، نوع پوست تان بر نوع برنز مورد استفاده شما تأثیر خواهد گذاشت. در حالت کلی، محصولات برنز کننده شامل چهار نوع می باشند: پودر، کرم، ژل و برنزرهای مایع. 

برنزرهای پودری

برنزرهای پودری برای همه پوست ها مناسب می باشند، اما در بعضی موارد برای پوست های چرب و مختلط بهترین گزینه به حساب می آیند، زیرا به راحتی آب نشده و روی پوست نمی‌ چسبند. استفاده از انواع پودری بسیار راحت است. فقط کافی است براش آرایشی خود را درون پودر آغشته و آن را روی نواحی پیشانی، پل بینی و گونه خود بزنید.

برنزرهای کرمی

کرم یا ژل برنزره کننده برای پوست های خشک یا معمولی مناسب می باشند، زیرا به هیچ وجه روی صورت پوسته پوسته نخواهند شد. برای استفاده از انواع کرمی که به صورت تیوپی در بازارعرضه می شوند باید از اسفنج آرایشی استفاده نمایید. اما اگر برنزر شما به صورت استیکی است، کافی است آن را به صورت مستقیم روی پوست خود مالیده یا از انگشت برای این کار استفاده کرده و سپس با استفاده از یک اسفنج آرایشی پخش کنید.

برنزرهای مایع

بهترین گزینه برای کسانی که پوست خشک دارند یا طرفدار آرایش ملایم هستند، برنزر مایع می باشند. این محصول را می توانید به آسانی با اسفنج یا براش آرایشی استفاده نمایید. به این صورت که برنزر مورد نظر خود را روی صورت مالیده و با حرکات دایره ای پخش کنید. 
 

روش استفاده از برنزرها:


·        برنزر را بهتر است به شکل 3 انگلیسی روی صورت بمالید

ابتدایی ترین روش آرایش برنزه صورت، برنزر را به صورت عدد 3 روی صورت خود بمالید. برای این کار ابتدا براش مخصوص را در امتداد خط موی پیشانی بکشید و آن را تا پایین استخوان گونه ادامه بدهید. سپس، برنزر را به گونه کشیده و دوباره بچرخانید تا زیر خط فک شما را سایه بزند. بعد از اتمام مراحل ، برنزر شما باید به شکل 3 در کنار صورت قرار گرفته باشد. فقط توجه داشته باشید که در نهایت خطوط تیره را با حرکات دایره ای براش با هم پخش کنید تا از ایجاد هرگونه خط یا لکه های تیره روی صورت جلوگیری کرده باشید. علاوه بر آن می توانید برنز خود را در امتداد شقیقه و پل بینی بزنید تا صورت شما حالت آفتاب گرفته پیدا کند. در آخر آرایش خود را با یک رژگونه تکمیل کنید تا جلوه ای طبیعی به خود بگیرد. 

روش های آرایش برنزه بر اساس فرم صورت

 

·        صورت های قلبی شکل

اگر صورتی به فرم قلب دارید، پهن ترین قسمت صورت پیشانی و باریک ترین قسمت چانه می باشد. برای آرایش برنزه صورت قلبی شکل، یک پودر برنز مات را روی قسمت شقیقه و درست در بالای خط گونه خود بزنید. بعد از این مرحله، براش را از خط موی خود به سمت زیر گونه پایین بیاورید. برای دادن جلوه بیشتر، مقدار کمی از برنزر را روی نوک چانه خود بزنید.

·        صورت های فرم مربع شکل

صورت های مربع شکل دقیقا به شکل مربع هستند! یعنی طول صورت تقریباً برابر با عرض صورت شما است و شما در حالت کلی یک خط فک صاف و تیز دارید. برای برنزه کردن ، یک برنزر پودری را به  صورت “W” روی گونه ها و پل بینی خود بزنید. این تکنیک دقیقا برگرفته از تابش آفتاب روی صورت های مربعی می باشد.

·        صورت های فرم مستطیلی

صورت‌های مستطیل شکل شبیه صورت‌های مربعی می باشند. با این فرق که طول این صورت از عرض آن بیشتر بوده و شبیه به یک مستطیل است. برای این فرم صورت، باید مقداری از برنزر مات را در قسمت بالای استخوان گونه و در نوک چانه بزنید. سپس با زدن مقداری برنزر در نزدیکی خط موی سر در پیشانی کار خود را به اتمام برسانید.

·        صورت های بیضی شکل

برای کسانی که صورت بیضی شکل دارد، طول صورت از عرض آن بیشتر بوده و فک حالت گرد دارد. این نوع آرایش برای این شکل صورت بسیار آسان است: کمی از برنزر خود را روی برجستگی گونه های خود مالیده و آن را روی خط موهای خود پخش کنید.

·        صورت های گرد

معمولاً پهن ترین قسمت صورت گرد، استخوان گونه  می باشد، در حالی که پیشانی و چانه باریک تر از آن می باشد. برای آرایش صورت گرد، ابتدا با برنزر روی برجستگی گونه و سپس کمی بر روی شقیقه، نزدیک به خط موهای خود بزنید. این روش یک حالت بزنره بسیار طبیعی را در صورت شما ایجاد می کند.  

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام