ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
*** ســال نـو مبـارک ***

سفارشات شما بعد از تعطیلات نوروز ارسال خواهد شد.

لاک ژل و تاپ کات
  • آموزش

لاک ژل و تاپ کات

  • 1403-01-10 15:00:09
حتما تا حالا برای شما پیش اومده که به سالن های آرایشی مراجعه کنید جهت انجام مانیکور ، اگر توجه کرده باشید اولین سوالی که از شما پرسیده می شود این است که دوست دارید با لاک معمولی کارکنیم یا با لاک ژل و تاپ کات که به ژلیش معروف هستند؟!  

لاک ژل

لاک ژل ها همان لاک هایی که ما در گذشته استفاده می کردیم هستند اما با این تفاوت که دوام و ماندگاری آنها بالاتر که با ژل های اکریلیک درآمیخته شده اند . این نوع لاک ژل ها باید در طی سه مرحله روی ناخن کشیده و حتما به کمک دستگاه UV یا LED خشک شوند. یکی از مهم ترین ویژگی این نوع لاک ها این است که به راحتی می توانند تا 21 روز بدون لب پر یا پاک شدن روی ناخن ها باقی بمانند .  

روش استفاده از لاک ژل

شیوه معمول استفاده از لاک ژل در آرایشگاه ها به این ترتیب استه که ابتدا ناخن ها را کاملا تمیز کرده و کوتیکول های اطراف ناخن را از ناخن جدا می کنند. حالا نوبت به زدن لاک ژل می رسد ابتدا لایه اول را روی ناخن که کشیده اند برای خشک شدن آنها را در دستگاه UV قرار می دهند . سپس دوباره لایه دوم را روی ناخن می زنند و برای خشک شدن دوباره در دستگاه UV قرار می دهند. کل این مراحل به مدت حدودا 30 دقیقه زمان می برد.  

روش پاک نمودن لاک ژل

بعد از حدودا 14 روز با بلند شدن ناخن بین ریشه ناخن و لاک فاصله به وجود می آید. در اینجا دو راه دارید اول اینکه لاک ژل را بردارید راه دوم اینکه رنگ لاک را شارژ کنید. که توصیه می کنیم این کار را در سالن های آرایشگاه انجام دهید. ناخن کار حرفه ای با قرار دادن پنبه آغشته به استون روی ناخن ، فیویل آلومینیومی را به دور ناخن می پیچد سپس به مدت 15 دقیقه صبر می کند تا مواد لاک ژل پاک شود. البته امروزه با آمدن کیت های مخصوص این کار را می توان در منزل هم انجام داد .  

موارد کاربرد لاک ژل

لاک ژل معمولا برای بانوانی که دوست دارند همیشه ناخن هایشان لاک داشته باشند اما به دلیل اینکه زمان کافی برای انجام این کار به صورت مرتب ندارند و یا برای بانوانی که به کار شست و شو و مواد شوینده سرکار دارند اما از دستکش استفاده نمی کنند بهترین گزینه محسوب می شود. زیرا تا حدود 2 هفته مانند روز اول زیبایی و براقی خود را حفظ می کنند.  

آیا لاک ژل مضر است؟

لاک ژل برای آن دسته از بانوانی که دارای ناخن های سست و شکننده ای هستند توصیه نمی شود. زیرا لاک ژل به صورت چهار لایه روی ناخن قرار می گیرند که مانع از رسیدن اکسیژن خواهند شد. توصیه ما به شما این است از هر نوع لاکی استفاده می کنید اعم از لاک معمولی یا لا ژل بهتر است به ناخن های خود زمان استراحت بدهید. چون نرسیدن اکسیژن کافی به مرور باعث زردی ناخن می شود. نکته مهم دیگر که رعایت آن لازم است نباید برای پاک سازی ژلیش از روی ناخن از اشیا نوک تیز استفاده کرد زیرا به ناخن آسیب جدی می رساند.  

تاپ کات

شاید برای شما هم سوال پیش آمده که تاپ کات چیست و چه فرقی با لاک ژل دارد. تاپ کات یک محلولی است که روی سطح کاشت ناخن چه لاک معمولی باشد یا از نوع لاک ژل به عنوان لایه محافظت کننده از لاک ژل  جهت جلوگیری از شکستگی یا لب پر شدن لاک مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن مانع تغییر رنگ در برابر آفتاب می شود و باعث درخشش خاصی به لاک ژل ها می شود. تاپ کات رنگ لاک شما را ثابت نگه می دارد و اثر ماندگاری لاک را بالا می برد.  

انواع لاک تاپ کات و کاربرد های آنها

تاپ کات دارای سه نوع رایج است: تاپ کات ژل، تاپ کات معمولی،  تاپ کات مات و تاپ کات شاین  

تاپ کات معمولی :

این نوع تاپ کات معمولا بر روی ناخن های معمولی زده می شود و برای خشک شدن نیاز به دستگاه UV LED ندارد و در مجاورت هوای آزاد به خودی خود خشک می شود و جلوه براقی به ناخن می دهد.  

تاپ کات ژل:

این نوع تاپ کات از جنس ژل است که بعد از زدن لاک ژل و خشک شدن کامل آن به کار می رود و حتما باید برای خشک شدن دست در دستگاه UV یا LED قرار بگیرد.  

تاپ کات شاین:

تاپ کات شاین از جنس ژل است که معمولا روی کاشت ژل یا اکریلیک مورد استفاده قرار می گیرد. در مرحله آخر زده می شود تا هم به عنوان لایه محافظتی عمل کند و هم به عنوان کاور که پوشش لاک ژل را یکدست کند. ژل تاپ شاین جلوه براق به دست ها می دهد و باعث زیباتر شدن آن می شود. تاپ کات شاین برای خشک شدن باید حتما دست  در دستگاه UV یا LED قرار بگیرد.  

تاپ کات مات:

تاپ کات مات بر روی کاشت های پودر و ژله ای یا حتی لاک معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. تاپ کات علاوه بر اینکه به عنوان لایه محافظتی عمل می کند، با ایجاد جلوه مات براق بودن و شاین ناخن را از بین می برد. تاپ کات مات اگر از نوع ژل باشد برای خشک شدن نیاز به دستگاه UV یا LED دارد اما اگر از نوع معمولی باشد برای خشک شدن نیاز به دستگاه ندارد. 
 

تفاوت برق ناخن با تاپ کات

برق ناخن با تاپ کات تفاوت هایی دارد که عبارتند از:
  • تاپ کات نسبت به برق ناخن غلیظ تر است که قابل مشهود است.
  • هدف استفاده از تاپ کات ماندگاری لاک است در صورتیکه هدف از برق ناخن تنها ایجاد درخشش روی لاک معمولی می باشد.
  • تاپ کات جلوه ای مات به ناخن ها می دهد اما برق ناخن درخشش ناخن ها را بیشتر می کند.

برای خرید محصولات کاشت ناخن اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام