ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
مراحل آرایش چشم و ابرو
  • آموزش

مراحل آرایش چشم و ابرو

  • 1403-02-05 23:02:24
این روزها که حسابی آماده برای ورود به سال جدید و البته مشغول رفتن به دید و بازدیدهای عید نوروز خواهید شد احتمالا بیشتر نیاز به آرایش چشم و ابرو پیدا خواهید کرد. شما هم می توانید مانند یک آرایشگر حرفه ای چشمهایتان را آرایشی شیک کنید، کافی است برخی تکنیکها و جزئیات را یاد بگیرید. با ما همراه شوید تا شما را به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل کنیم.

پایه آرایش چشم

۱-   از پرایمر استفاده کنید (می توانید از کانسیلر بهره ببرید و بعد با کمک یک پد تمیز به صورت ضربه ای روی پوست بزنید تا چربی آن جذب شود). این لوازم آرایش فوق‌العاده و پرطرفدار، برای افزایش ماندگاری آرایش بی‌نظیر است و مواد آرایشی را راحت و عالی به روی پوست می‌نشاند. ۲-  بعد استفاده از پرایمر نوبت به زدن کانسیلر و کرم پودر می شود. کانسیلر را باید روی نقاط تیره پوست بزنید تا لک‌ها را کاملا محو کند. اما در استفاده از کرم پودر،  توصیه می کنیم زیاد‌روی نکنید و فقط کمی از رنگ پایه پوست تیره‌ تر باشد را به پلک‌ها و اطراف آن بزنید. سپس با اسفنج یا پد آرایشی به خوبی آن را روی پوست یکنواخت پخش کنید.

اول مداد و سایه

برای جلوه دادن به چشم های خود حالا می توانید از مداد مشکی یا خاکستری یا سایه هایی به این رنگ استفاده کنید. به این صورت که گوشه خارجی پلک ها را تیره کنید. علاوه بر آن می توانید یک خط باریک مشکی هم برخط زیر چشم ها بکشید. با یک براش آرایشی کوچک خطوط رنگ را محو کنید طوری که پشت چشم حالت دودی پیدا کرده و مرز رنگ ها دیده  نباشد. حال سراغ سایه چشم مورد علاقه تان رفته و هر رنگی را که علاقه دارید با توجه به حالت چشم هایتان استفاده کنید. برای سایه چشم اگر میخواهید هر دو چشمتان با هم تقارن داشته باشد می توانید مانند شکل زیر گوشه خارجی چشمهایتان چسب زده تا از آن قسمت خارج شده  انتها چسب را بردارید و اگر علاقه ندارید که خط داشته باشد آن قسمت را با قلم سر گرد محو کنید.(محو کردن سایه باید کاملا با حوصله و دقت انجام شود.) نکته مهمی که هنگام سایه زدن باید دقت داشته باشید این است که برای یک آرایش چشم حرفه ای اگر از چند رنگ سایه استفاده می کنید باید کاملا خطوط بین آنها محو باشد تا هیچ خطی پشت چشمان شما دیده نشود. مگر مدلهایی که خود مدل سایه خطوط داشته باشد.

خط چشم

بعد از مرحله زدن سایه نوبت به خط چشم می باشد؛ اگر مهارت کافی چندانی در آرایش چشم ندارید پیشنهاد می کنیم از خط چشم ماژیکی استفاده کنید و اگر می خواهید خط چشم ظریف بکشید خط چشمهای مویی مناسب ترین گزینه برای شماست. * اگر در جایی از کشیدن ،  دستتان خطا رفت می توانید از سایه برای اصلاح آن کمک بگیرید. اگر در کشیدن خط چشم حرفه ای نیستید به جای شروع از گوشه داخلی چشم، از وسط چشم ابتدا شروع کرده و در حالی که نوک قلم را فشار بیشتری می دهید، آن را در امتداد خط مژه به سمت گوشه خارجی چشم بکشید. سپس می توانید دوباره برگشته و آن قسمتی باقی مانده را بکشید. 
 

ریمل

قبل از ریمل زدن فرمژه را ابتدا بزنید. این کار جلوه مژه های شما را درخشان تر می کند؛ دقت داشته باشید که فر مژه را زیاد فشارنـدهیـد یا اینکه آن را محکم نکشید زیرا با این کار مژه ها حالت بدی به خود می گیرند. خــیلی آرام برای چند لحظه فر مژه را نگه داشته و بـه آرامی رهـا کـنـید. قبل از استفاده از ریمل آن را خوب تکان داده وتلاش کنید تاجایی که می توانید ریمل را از ریشه ی مژه ها بزنید. در یک حرکت ویکـنـواخـت ریمـل را بـه  انتهای ریشه مژه ها بالایی بزنید. برای ریمل زدن به مژه های پایینی، قلم مو را عمود بر چشم و با نوک قلم به موازات مژه ها پایینی بزنید . اگر مژه‌های شما بلند و پرپشت  نیست، برای جذابیت بیشتر آرایش، می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید ولی اگر علاقه ای به این کار نداشتید، ۲ لایه ریمل زدن کافی است ولی دقت داشته باشید تا خیلی مژه‌ها را فر نکنید، زیرا باعث بزرگ شدن بیشتر چشم‌ها  خواهد شد. ریمل را  باید به مژه‌های هر دو پلک بالا و پایین بزنید. در زمان ریمل زدن دقت کنید نوع ریمل تان طوری باشد که مژه ها را به هم وصل می کند، قبل از خشک شدن ریمل با کمک یک خلال دندان می توانید مژه ها را از هم جدا کرده و مژه هایی زیبا داشته باشید. حالا اگر میخواهید از مژه مصنوعی استفاده کنید الان وقت آن است.

پوشاندن تیرگی زیر چشم

پنهان کردن تیرگی های زیر چشم کار بسیار دشواری است اما می‌توانید با استفاده از یک کانسیلر خوب که باید یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی صورت شما باشد، آن را کمتر کنید.  

پوشاندن پُف زیر چشم

هیچ زمانی برای پوشاندن پُف زیر چشم از کانسیلری که خیلی روشن می باشد استفاده نکنید – اینکار فقط این پُف کردگی را بیشتر نشان خواهد داد. این اشتباهی است که خیلی از خانم‌ها انجام می دهند. اگر با پُف زیر چشم خود مشکل دارید، تلاش کنید از یک کانسیلر سنگین‌تر و کمی تیره‌ تر از رنگ طبیعی پوست استفاده کنید.

پهن کردن ابروها

اگر در طول سالیان ابروهای شما باریک‌تر و کم‌ پشت‌تر شده‌ است، می‌توانید با استفاده از مداد ابرو یی که هم رنگ ابروهایتان می باشد، آن‌ها را پُرتر نشان دهید. برای ایجاد یک جاوه طبیعی در آنها می توانید از سایه‌ ابرو هم استفاده کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام