ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
*** ســال نـو مبـارک ***

سفارشات شما بعد از تعطیلات نوروز ارسال خواهد شد.

معرفی و انواع کاشت ناخن
  • آموزش

معرفی و انواع کاشت ناخن

  • 1403-01-10 13:38:32

کاشت ناخن، مدت ها است که به یکی از رایج ترین فعالیت ها در زمینه زیبایی و آرایشی تبدیل شده که افراد بسیاری تمایل به انجام دادن آن دارند. از این رو، پیش از هرگونه اقدام بهتر است با انجام این کار آشنا شوید. همچنین، کاشت ناخن روش هایی داشته که شناخت آنها می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. به همین خاطر، در این مطلب ابتدا توضیح مفصلی درباره خود این روش ارائه شده و سپس به معرفی روش های مختلف کاشت ناخن خواهیم پرداخت. در آخر نیز سعی می کنیم تا حد مورد نیاز مزایا و معایب این کار را نیز مورد بررسی قرار دهیم.   

دلایل کاشت ناخن

دلایل انجام این کار بسیار زیاد می باشد اما اصلی ترین و مهم ترین دلایل برای کاشت ناخن، ضعیف و شکننده بودن ناخن ها بوده که به مرور زمان ممکن است به پوست دست نیز آسیب هایی را وارد کند. از طرفی، ممکن است پس از گذشت سال ها، زیبایی ناخن ها مانند سابق نبوده و نیاز به کاشت ناخن برای بازیابی این زیبایی از دست رفته باشد. مورد دیگر برای این کار، عادت به جویدن ناخن ها می باشد که این عمل نیز پس از مدتی شکل و فرم ناخن ها را تغییر خواهد داد. بدین ترتیب، در صورتی که از ظاهر و زیبایی ناخن های خود راضی نبوده و یا قصد بهبود و ترمیم آنها را دارید، کاشت ناخن انتخاب مناسبی خواهد بود. در ادامه، انواع روش های کاشت ناخن معرفی خواهد شد؛

کاشت ناخن ژله ای

یکی از روش های رایج برای کاشت ناخن محسوب شده که طرفداران خاص خود را نیز دارد. لازم به ذکر است که فرایند انجام این روش با روش پودری یکسان بوده و تنها تفاوت بین این دو در مواد آنها می باشد. ابتدا مواد ژله ای به صورت آماده خریداری شده و پس از استفاده از مواد ضد قارچ و مخصوص، این ماده ژله ای بروی ناخن قرار داده شده و سپس دست را در دستگاه یووی قرار داده تا به خوبی خشک شوند.  

معایب :

یکی از معدود عیب های این روش، مواد به کار رفته در آنها بوده که ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت کرده و در نهایت منجر به اگزما شود. در این صورت می بایست سریعا کاشت ناخن را بردارید. البته که این موارد بسیار نادر بوده و به طور کلی حساسیتی در بدن ایجاد نخواهد شد.

مزایا :

در این روش، ناخن شما به هیچ وجه آسیب ندیده و تا زمان رشد مجدد، کاشت شما به همین شکل باقی خواهد ماند. همچنین، از دیگر مزیت های این روش می توان به آن اشاره کرد که با توجه به اینکه مواد ژلی به کار رفته در آنها بسیار تلخ و بد مزه می باشد، افرادی که عادت به جویدن ناخن خود دارند، در صورت کاشت ناخن ژله ای، پس از مدتی این عادت را ترک خواهند کرد.

 

کاشت ناخن پودری

به گفته ی اکثر افراد، این روش کاشت ناخن بهترین و زیبا ترین روش محسوب می شود. کاشت پودری هم از لحاظ زیبایی و ظاهری مناسب بوده و هم از لحاظ مقاومت نیز یکی از بهترین های موجود در بازار می باشد. در این روش، در ابتدا ناخن مصنوعی را برروی ناخن چسبانده و سپس قسمت های اضافی آن را کوتاه می کنند. پس از آن، از ضد قارچ های مختلف استفاده کرده و در نهایت مواد کاشت مورد نیاز را بروی ناخن استفاده می کنند. پس از اتمام تمامی این مراحل، نیاز به سوهان کاری های بسیاری بوده تا کاشت شما آماده شود. این مرحله طولانی بوده و بنابراین این روش به افرادی که صبر و حوصله زیادی ندارند اکیدا توصیه نمی شود.

معایب :

همان طور که گفته شد، یکی از مشکلات بزرگ این روش، طولانی و زمان بر بودن فرآیند انجام آن بوده که حدودا 1 الی 2 ساعت به زمان نیاز دارد. لازم به ذکر است که این روش برای هر ناخن و به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا :

در صورتی که با زمان انجام این روش مشکلی ندارید، پس از استفاده از آن با یکی از زیبا ترین و مقاوم ترین انواع کاشت ناخن رو به رو بوده که تا مدت ها شما را از انجام مجدد آن بی نیاز خواهد کرد.

 

کاشت ناخن قالبی

یکی از معدود روش های کاشت ناخن بوده که به اکثر افراد پیشنهاد نمی شود. به دلیل اینکه مواد کاشت برروی ناخن مصنوعی قرار گرفته و پس از آن ضد قارچ استفاده می شود، می توان گفت با یکی از بی کیفیت ترین روش های کاشت ناخن رو به رو هستیم. همچنین، گفتنی است که در این روش هیچ نیازی به استفاده از سوهان نبوده و به همین خاطر پس از مدتی ناخن شما هوا خواهد گرفت.

معایب :

همان طور که گفته شد، این روش از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار نبوده و اکثرا به عنوان یک روش اورژانسی از آن استفاده می شود. کاشت های قالبی ماندگاری کمی داشته و به دلیل ضخیم بودن، فرم ناخن ها را از حالت طبیعی خارج خواهند کرد.

مزایا :

شاید تنها مزیت قابل ذکر این روش را بتوان قیمت مناسب آن در نظر گرفت که در مقایسه با سایر روش های کمتر می باشد.

 

کاشت ناخن میکس

این روش را می توان به نوعی ترکیبی از کاشت ناخن ژله ای و پودری دانست. مراحل آن به این صورت است که ابتدا ضد قارچ استفاده شده و پس از آن از پودر های کاشت برروی ناخن استفاده می کنند. در نهایت بعد از سوهان کشی، مقدار ماده ژلی را بر روی ناخن قرار داده و دست را در دستگاه یووی قرار داده تا این ماده خشک شود.

معایب :

به دلیل ترکیبی بودن این روش، قیمت آن اندکی از روش های دیگر بیشتر بوده و به نوعی گران ترین نوع کاشت ناخن به شمار می رود.

مزایا :

چون در این روش از دو نوع کاشت ناخن ژله ای و پودری استفاده می شود، از استحکام بسیار مناسبی برخوردار بوده و همچنین به دلیل استفاده از ژل در آنها؛ شاهد زیبایی و ظاهری بسیار مناسب در ناخن ها نیز هستیم. در آخر توجه داشته باشید که بهتر است پیش از هرگونه اقدام، با فردی متخصص و آشنا مشورت کرده تا بتوانید بر اساس شرایط خود بهترین نوع کاشت ناخن را انتخاب کنید. 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام