ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
نحوه نگهداری و تمیز کردن سوهان برقی
  • آموزش

نحوه نگهداری و تمیز کردن سوهان برقی

  • 1403-01-31 21:38:58
  سوهان برقی یکی از ابزارهای مهم در کاشت ناخن محسوب می شود. اما سوال اینجاست سوهان چیست و چه کاری در کاشت ناخن انجام می دهد؟ سوهان ابزاری است که برای یکدست یا به اصلاح هموار کردن سطوح ناهموار در سطح ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید کاشت ناخن را به صورت حرفه ای دنبال کنید این را بدانید که از مرحله اول کاشت تا مرحله آخر شما به این ابزار نیاز دارید. پس بالطبع باید نحوه نگهداری و تمیز کردن سوهان برقی را باید بدانید تا طول عمر ابزار فوق افزایش پیدا کرده و از خراب شدن آن جلوگیری به عمل آورید.  

مراحل شناخت سوهان برقی:

بدون در نظر گرفتن اینکه سوهان برقی خریداری شده از چه برندی است اجزای تشکیل دهنده آنها با هم یکسان هستند اما تفاوت آنها در میزان قدرت موتور، قابلت راستگرد یا چپ گرد بودن، جنس قطعات ساخته شدهو جزو گروه آرایشی سبک یا سنگین می باشد. بیشتر خرابی هایی که تا به امروز گزارش شده از قطعاتی مانند قدرت موتور، پایه نگه دارنده دستگاه، سر سوهان و پدال بوده است. جای نگرانی نیست همه موارد نامبرده قابل تعمیر و یا حتی تعویض بوده کافی است به یک تعمیرکار ماهر یا شرکت گارانی کننده محصول مراجعه کنید. اما برخی نکات هم با رعایت کردن به طول عمر دستگاه کمک کند. این نکات شامل:  

کنترل خروجی دستگاه قبل از شروع به کار

عمده دستگاه های سوهان برقی موجود در بازار شامل دو توان خروجی 220 و 110 وات هستند. عمده دستگاه های سوهان برقی موجود در ایران از کشورهای چین و کره جنوبی وارد می شوند. شاید نام دستگاه هایی نظیر سوهان برقی ناخن استرانگ کارخانه سایشین، ماراتون کارخانه سایی یانگ و پرومکس سایی یانگ که همه آنها از کشور کره هستند به گوش شما خورده باشد. به این نکته توجه داشته باشید اگر خروجی دستگاه را بر مقدار نامناسب تنظیم کنید شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نخواهد بود. بنابراین خروجی دستگاه را حتما روی مقدار 220 وات تنظیم نموده و تحت هیچ شرایطی روی 110 وات ایران تنظیم نکنید. 
 

اطمینان از بسته بودن ضامن دستگاه قبل از شروع کار

یکی از مهم ترین بخش سوهان برقی است. قبل از شروع به کار از بسته بودن ضامن دستگاه یا همان هندپیس اطمینان حاصل کنید. اگر این نمته را رعایت نکنید احتمال سوختن و آب شدن قطعات هندپیس وجود دارد. دسته هندپیس شامل چهار قسمت است. تحت هیچ شرایطی قسمت اول و چهارم آن را باز نکنید.

قرارگیری مناسب سر سوهان در هندپیس

یکی از اشکالات شایع کار با دستگاه سوهان برقی بستن سه نظام دسته بدون قرارگیری سر سوهان در هندپیس است. تحت هیچ شرایطی بدون سر سوهان هندپیس را نبندید. در زمان روشن بودن دستگاه اقدام به تعویض سر سوهان نکنید. بعد از پایان کار هم ابتدا دستگاه را خاموش کرده سپس اقدام به جداسازی سرسوهان از هندپیس نمایید.  

چپگرد یا راستگرد طبق اصول انجام شده باشد

یکی از مهم ترین نکاتی که زمان خرید یک سوهان برقی باید به آن توجه داشته باشیم قابلیت چپگرد یا راستگرد بودن آن است. دستگاه های امروز امکان تنظیم هر کدام را دارند ولی دستگاه های قدیمی تر تک حالته بودند. دیمر دستگاه وظیفه تنظیم این حالت را دارد. اگر زمانی خواستید از چپگرد به راستگرد تغییر حالت دهید به خاطر داشته باشید دیمر دستگاه را صفر کنید. اگر این کار صورت نگیرد باعث می شود بلبرینگ دستگاه قفل و به مرور زمان خراب شود. قبل از اینکه تغییر حالت دهید حتما توجه داشته باشید دستگاه خاموش باشد.
 

استفاده از هولدر و هنگر دسته

یکی از نکات مهم زمانی که کار شما با دستگاه تمام شد قرار دادن دسته سوهان در هولدر مخصوص خودش می باشد. ناخن کاران زمانی که در سالن مشغول کار هستند و به دلیل شلوغی سالن رعایت این نکته را فراموش می کنند و دسته آن را روی میز قرار می دهند.  رعایت نکردن حتی یک بار این موضوع سبب خسارت مالی زیادی به دستگاه خواهد شد.  

سرویس دوره ای دستگاه

معمولا همه ما تا وسایل برقی دچار مشکل نشوند هیچ گاه به تعمیرگاه مراجعه نمی کنیم. کافی است که فقط یک بار مجبور شویم این کار را انجام دهیم از آن پس سرویس های دوره ای را در لیست کارهایی که باید صورت پذیرد قرار می دهیم. اما این ذهنیت کاملا نادرست است. سرویس های دوره ای تنها برای بعد از خرابی نباید قرار بگیرد. بعد از پایان هر سوهان کشی برای هر فرد باید دستگاه را ضد عفونی کنید تا از انباشته شدن مو و پرز داخل هندپیس جلوگیری به عمل آورید. بخاطر داشته باشید هر 6 ماه یک بار دستگاه را برای انجام سرویس نزد تعمیرکاران ماهر یا نمایندگی های خدمات پس از فروش آنها ببرید.  

ضد عفونی کردن سوهان برقی

سوهان برقی را بعد از استفاده برای هر مشتری کاملا ضد عفونی کنید. اگر درست ضد عفونی انجام نگیرد به مرور زمان منجر به زنگ زدگی خواهد شد. به همین دلیل مهم است که از چه نوع مواد ضدعفونی استفاده می کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. مراحل آن به این شرح است که ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق جداکنید. سپس با کمک دستمال نمناک و نرم به صورت آهسته تمیزکنید. از برس مخصوص برای پاکسازی شیارها و درزها استفاده شود. هندپیس و سایر اجزای دستگاه را داخل مواد ضد عفونی قرار ندهید.  

ضد عفونی کردن سر سوهان

سر سوهان تنها بخشی از دستگاه سوهان برقی است که می توانید آن را داخل مواد ضد عفونی بگذارید. برای نگه داری سر سوهان باید به انجام اصولی صحیح پایبند باشید. سر سوهان را می توان با موادی نظیر استون یا محلول ضدعفونی مخصوص ابزارهای فلزی ضد عفونی کنید. تا می توانید در زمان انتخاب محلول ضد عفونی دقت کنید تا مانع از ایجاد زنگ زدگی سر سوهان شود. زمانی که شما از یک سر سوهان مرغوب استفاده می کنید این امر باعث می شود که سرسوهان دچار مشکلی نشود. 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام