ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
هر آنچه که باید پیش از خرید ریمل بدانید
  • آموزش

هر آنچه که باید پیش از خرید ریمل بدانید

  • 1403-02-05 04:01:15

نکات مهمی در زمینه تهیه انواع ریمل

همه ما می‌دانیم که استفاده از یک ریمل خوب، تاثیر زیادی در جلوه نهایی آرایش دارد. برخلاف خط چشم، استفاده از ریمل خیلی آسان‌تر است و با وجود آن در کوتاه‌ترین زمان می‌توان معجزه کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر انواع ریمل از نظر فرمولاسیون، ماندگاری و نوع براش وجود دارد، آیا برای هر نوع مژه‌ باید ریمل ویژه‌ای تهیه کرد؟ کارشناسان معتقد هستند که در صورت استفاده از ریمل نامناسب ظاهر چشم به هم می‌ریزد و حتی ممکن است کوچک‌تر به نظر برسد! بنابراین، انتخاب ریمل مناسب آنقدرها هم ساده نیست. به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب به نکاتی که باید برای تهیه یک ریمل مورد توجه قرار دهید اشاره کنیم.

چگونه بهترین ریمل را برای خود پیدا کنیم؟

ابتدا باید تصمیم بگیرید که واقعا به چه نوع ریملی نیاز دارید. نوع آرایش روزانه شما تعیین می‌کند که آیا باید یک ریمل ضد آب را انتخاب کنید یا یک ریمل محلول در آب. اگر در محیطی با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید یا چشمان شما مدام خیس هستند، برای داشتن ظاهری بهتر انتخاب یک ریمل ضد آب عاقلانه‌تر است. البته نحوه پاک کردن ریمل ضد آب کمی دشوار است. به‌همین‌دلیل، بهتر است هر دو نوع ریمل را در کیف آرایش خود داشته باشید و در صورت نیاز از ریمل ضد آب استفاده کنید.

نحوه انتخاب رنگ ریمل

رنگ چشم، ابرو و پوست شما مشخص می‌کند که باید به سراغ چه رنگ ریملی بروید. اصولا ریمل مشکی می‌تواند به بهترین نحوه چشم‌ها را برجسته و جذاب کند و زیبایی خاصی به آرایش بدهد. به‌خصوص اگر رنگ چشم و ابروی شما مشکی یا خرمایی باشد. البته ریمل قهوه‌ای نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای ریمل مشکی در افرادی با پوست سفید و چشم‌های آبی باشد. ریمل‌های رنگی نیز زیبا هستند، اما کمی غیر متعارف به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، یک ریمل آبی می‌تواند چشم‌های قهوه‌ای را متفاوت نشان دهد.

نحوه انتخاب فرمولاسیون و بافت مواد ریمل

حتما قبل از خرید ریمل آن را بو کنید. ممکن است این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما اگر رایحه خیلی قوی یا عجیبی دارد، از خرید آن اجتناب کنید. اگر هنگام بیرون آوردن براش آن متوجه شدید که بافت خیلی سنگینی دارد، می‌تواند نشانه‌ای از عدم کیفیت یا خراب شدن آن باشد. هنگام انتخاب ریمل خود مطمئن شوید که قوام مخملی دارد و باید دارای رنگدانه‌های معدنی و همچنین موم طبیعی باشد.

نحوه انتخاب براش ریمل

نوع طراحی و میزان کیفیت براش ریمل تاثیر زیادی روی ظاهر مژه‌ها دارد. به عنوان مثال، یک براش ریمل صاف و پلاستیکی می‌تواند علاوه‌بر پوشش کامل مژه‌ها، آن‌ها را براق و جدا از هم نشان دهد، درحالی‌که یک براش ریمل کرکی و کلاسیک، مژه‌های شما را پرپشت و حالت‌دار می‌کند. از انواع براش ریمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • براش ضخیم. یک براش پرپشت و ضخیم می‌تواند مواد بیشتری را روی مژه‌های شما اعمال کند. در نتیجه اگر مژه‌های کم‌پشتی دارید، بهتر است به سراغ این نوع براش بروید.
  • براش ظریف. این نوع براش برای پوشش دادن تک تک مژه‌ها عالی است. به کمک براش باریک و ظریف می‌توانید به راحتی ریمل را از ریشه تا نوک مژه‌های پایینی خود بکشید، بدون اینکه زیاد به هم بریزند. اگر به صورت ژنتیکی مژه‌های پرپشتی دارید، بهتر است حتما ریملی با براش ظریف و فرمولاسیون سبک خریداری کنید تا ظاهر مژه‎های شما طبیعی به نظر برسد.
  • براش منحنی ‌شکل. چنین براشی می‌تواند مژه‌های بیرونی چشم را به راحتی پوشش دهد و آن‌ها را بلندتر نشان دهد. انحنای موجود معمولا پوشش یکنواختی ایجاد می‌کند.
  • براش مخروطی شکل. اکثر ما عاشق براش‌هایی هستیم که نوک نازک و ظریفی دارند. انتهای کوچک براش مخروطی شکل برای قرار گرفتن درست در خط مژه و پوشش مژه‌های پایینی عالی است. البته قسمت پهن‌تر آن نیز می‌تواند پوشش مناسبی به مژه‌های خارجی چشم دهد.
  

ریمل مناسب برای انواع مژه

کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد طبق شکل طبیعی مژه‌های خود، به سراغ ریمل‌های مختلف بروند. به عنوان مثال، خانم‌هایی که مژه‌های کم‌پشت و نازکی دارند باید ریملی انتخاب کنند که به دلیل داشتن براش بزرگ و مواد غلیظ می‌تواند حجم مژه‌ها را دو برابر کند. برای خانم‌هایی با مژه‌های کوتاه، داشتن یک ریمل با براش بلند و ظریف ضروری است. اغلب روی بسته‌بندی این نوع محصولات عنوان ریمل بلندکننده مژه ذکر می‌شود. برای خانم‌هایی با چشمان ریز، انتخاب ریملی که می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بزرگتر نشان دهد واقعا عاقلانه است. به‌همین‌دلیل، باید به سراغ یک ریمل با براش ضخیم و منحنی شکل بروند که به باز کردن چشم‌ها و لیفت مژه‌ها کمک می‌کند. برای خانم‌هایی که مژه‌های صاف و بدون انحنا دارند، وجود یک ریمل با براش منحنی شکل لازم است. استفاده از فر مژه برای بلندتر نشان دادن مژه‌ها نیز فکر خوبی است. هم‌چنین بهتر است که به دنبال محصولاتی با ماندگاری بالا باشند تا مژه‌ها برای مدت طولانی‌تری در قالب جدید خود بمانند. البته استفاده از ریمل‌هایی با فرمولاسیون خیلی سنگین نیز توصیه نمی‌شود زیرا خطر ریزش مژه‌ها وجود دارد. خانم‌هایی که به صورت ذاتی یا در اثر بیماری چشم‌های حساسی دارند، باید ریملی بسیار ملایم و با فرمولاسیون سبک انتخاب کنند. برخی از ریمل‌ها می‌توانند باعث قرمزی، خارش و آبریزش چشم شوند. اگر احساس کردید که به مواد ریمل جدید خود حساسیت دارید، فورا استفاده از آن را قطع کنید. اگرچه ریمل می‌تواند با بلندتر و برجسته‌تر کردن مژه‌ها جلوه خوبی به چشم‌ها بدهد، اما نباید در مصرف آن افراط به خرج داد. زیرا باعث غیر طبیعی شدن ظاهر صورت و حتی ریزش مژه‌ها خواهد شد. حتما قبل از خواب همزمان با پاک کردن آرایش، ریمل خود را نیز پاک کنید تا فولیکول‌های مژه‌ها بتوانند تنفس کنند.

سخن آخر

بنابراین، خرید ریمل نیاز به توجه به نکات ویژه‌ای دارد. هرگونه بی‌دقتی می‌تواند باعث صرف هزینه‌های اضافی شود. اگر هنوز نسبت به ریمل مناسب خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی مشورت کنید. 

برای خرید انواع ریمل اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام