ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه مواد آرایشی اصلی را تشخیص بدهیم
  • آموزش

چگونه مواد آرایشی اصلی را تشخیص بدهیم

  • 1403-01-31 19:01:52
از محصولات مورد علاقه بانوان لوازم آرایش می باشد. حتی بانوانی که خیلی طرفدار آرایش نیستند، در بعضی مواقع خاص مانند مهمانی ها و مراسم های مهم از لوازم آرایشی استفاده می کنند. در حالت کلی، امروزه محصولات آرایشی متنوعی در بازار وجود دارند و همین امر انتخاب آن ها را با مشکل روبه رو کرده است. به دلیل طرفداران زیاد محصولات آرایشی، نمونه‌های تقلبی بسیاری وارد بازار شده که ممکن است هنگام خرید لوازم آرایشی، شما را بامشکل رو به رو کند. این کاردرمورد ابزارهای آرایشی، مانند براش های آرایشی، نیز صدق می کند. با این تفاوت که ابزارهای آرایشی بر سلامت شما اثری نخواهند گذاشت و فقط در میزان کیفیت و کارایی محصول تاثیر دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که نمی دانید چطور لوازم آرایش تقلبی و اصل را از هم تشخیص بدهید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

راه های تشخیص لوازم آرایش اصل

۱. برچسب محصول یکی از موثرترین روش ها  برای تشخیص لوازم آرایش اصل توجه به برچسب محصول است. برچسب های نصب شده در هر محصول آرایشی بصورت یکتا و منحصر بفرد می باشد. به عنوان مثال برچسب به کار رفته در کرم پودرهای استی لادر اصل رنگ زرد دارد. در صورتی که در نمونه های تقلبی این محصول برچسب نصب شده رنگ سفید دارد. ۲. کد اصالت کالا کد اصالت کالا از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی می باشد. لوازم آرایش اصل  با مجوز وارد کشور می شوند دارای برچسب کالا می باشند. قسمتی روی این برچسب وجود دارد که با خراشیدن آن توسط یک شی نوک تیزمی توانید یک کد ۱۶ رقمی را ببینید. این کد را می توانید به شماره قید شده روی برچسب اصالت کالا ارسال کنید. بعد از ارسال کد ۱۶ رقمی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت مبدا و یا کشور سازنده، نام محصول و … برای شما ارسال خاوهد شد. در صورتی که اطلاعات مشاهده شده با اطلاعات محصول هم خوانی نداشته به اصل بودن آن کالا شک کنید و از خرید آن پرهیز کنید.

۳. بارکد محصول

یکی از روش های تشخیص اصل بودن محصولات آرایشی بررسی بارکد محصول می باشد. بارکد تشکیل شده از تعداد زیادی خطوط عمودی باریک و گاهی پهن که در این خطوط اعداد مختلفی قرار گرفته است. ۲ الی ۳ رقم اول موجود در این بارکدها نشان دهنده کشور سازنده می باشد. در صورتی که این سه رقم کشور سازنده محصول را معین نکند از خرید آن خودداری کنید. بقیه اعداد موجود در این بارکد نیز نشان دهنده کد شرکت، کد محصول و کد کنترل محصول هستند.

۴. نحوه بسته بندی لوازم آرایش

از روش های موثر در تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی، نحوه بسته بندی محصولات و کیفیت آن ها می باشد. لوازم آرایش اصل و با کیفیت عموما بسته بندی های خیلی مرغوبی دارند. علاوه بر آن، لوازم آرایش اصل  به جز بسته بندی با کیفیت، توسط سلفون و یا پارکت نایلونی آکبند می شوند.

۵. فونت نوشته های روی محصول

فونت یکی از دیگر راه های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش اصل از تقلبی می باشد. اصولا فونت های به کار رفته در محصولات و یا لوازم آرایش اصل از ظرافت خاصی برخور دارند. ظرافت، نوع فونت به کار رفته و کیفیت فونت ها در تشخیص اصل بودن محصولات به شدت تاثیر دارد.   

۶. کیفیت چاپ اطلاعات روی محصول

یکی از راه های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش توجه به کیفیت چاپ اطلاعات روی بسته بندی محصول و خود محصول می باشد. در واقع، اطلاعات چاپ شده روی جعبه و خود محصول مانند مواد تشکیل دهنده، چاپ برند، مدل محصول و … کیفیت بسیار بالایی دارند که در محصولات تقلبی مشاهده نمی شود.

۷. توجه به بوی لوازم آرایش

بو یکی از راه های دیگر تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی است. لوازم آرایش اصل حاوی بو، رایحه ملایم و مطبوع می باشند. اما لوازم آرایشی تقلبی عموما با بوی تند شبیه به بوی مواد نفتی همراه هستند.

۸. بافت محصول

بافت لوازم آرایشی معمولا بیشتر برای تشخیص کرم پودرهای اصل از تقلبی کاربرد دارند. بافت کرم پودرهای اصل بسیار سبک است، اما کرم پودرهای تقلبی عموما بافتی چسبنده دارند. لوازم آرایش اصل و اورجینال بافتی کاملا یک دست دارند. بنابراین نکته بسیار مهمی که زمان انتخاب کرم پودر باید به آن توجه کنید، بافت آن می باشد.

۹. کیفیت بسته بندی

مواد به کار رفته در تولید و ساخت مخزن های نگهدارنده لوازم آرایش از موارد دیگری است که در شناسایی اصل و یا تقلبی بودن آن ها به شما کمک  خواهد کرد. معمولا،‌ برای تولید ظرف و بسته بندی های لوازم آرایش اصل از موادهای بسیار با کیفیت و زیبا استفاده می شود. اما از طرفی به دلیل اینکه برای تولید محصولات تقلبی هزینه زیادی نمی شود، جنس بسته بندی آن ها نیزاز مواد نامرغوب و بی کیفیت است.

۱۰. حساسیت زا نبودن لوازم آرایش

در تولید لوازم آرایش اصل از مواد حساسیت زا و مضر استفاده نمی شود. به همین دلیل باعث حساسیت، التهاب پوست و چشم، خارش پوست، سوزش چشم و …. نمی شوند. اما اگر محصولی که استفاده کرده اید باعث آلرژی در پوست و چشم شما شد، به اصل بودن آن تردید کنید. 

۱۱. بهای محصول

بهای محصولات آرایشی از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی می باشد. لوازم آرایش اصل قیمت بالاتری نسبت به محصولات آرایشی تقلبی دارند. در نتیجه زمانی که محصول مورد نظر شما قیمت پایینی داشته باشد،‌ باید در خرید آن دقت بسیار بالایی به خرج بدهید. ۱۲. خوانایی اطلاعات چاپ شده خوانایی اطلاعات چاپ شده بر روی محصول از دیگر راه های تشخیص اصل بودن محصول می باشد.یعنی در نمونه های تقلبی اطلاعات چاپ شده خوانا نبوده و کیفیت چاپ پایینی دارند. ۱۳. کامل بودن اطلاعات چاپ شده اطلاعات چاپی در پشت محصولات و یا لوازم آرایشی اصل کامل است. اما در نمونه های تقلبی این اطلاعات بسیار ناقص می باشند. ۱۴. شکل بسته بندی محصول یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن محصولات آرایشی توجه به نوع و یا شکل ظاهری لوازم آرایش می باشد. توجه به مات یا شفاف بودن ظرف های های شیشه ای محصولات، توجه به شکل بسته بندی مانند استوانه، مربع و …، توجه به رنگ بسته بندی محصول و … به تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی کمک زیادی خواهد کرد. ۱۵. زبان استفاده شده بر روی محصول برای ثبت اطلاعات لوازم آرایش معمولا از زبان انگلیسی استفاده می شود. اما در بعضی از محصولات آرایشی علاوه بر زبان انگلیسی از زبان دیگری چون آلمانی، فرانسوی و … نیز استفاده می کنند. زبان استفاده شده معمولا به شرکت سازنده محصول بستگی دارد. به عنوان نمونه برند کاپریس یک برند معتبرفرانسوی است که علاوه بر زبان انگلیسی از زبان فرانسوی نیز برای درج اطلاعات محصول استفاده می‌کند. ۱۶. درب محصول درب محصولات آرایشی به راحتی روی بدنه لوازم آرایشی قرار می گیرد. در حالی که نمونه های تقلبی این حالت مشاهده نمی‌شود. همچنین، کیفیت و شکل و اندازه درب محصول نیز در شناسایی اصل بودن آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام