ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
*** ســال نـو مبـارک ***

سفارشات شما بعد از تعطیلات نوروز ارسال خواهد شد.

آموزش رنگ کردن موها در خانه
  • آموزش

آموزش رنگ کردن موها در خانه

  • 1403-01-10 06:00:11
قبل از اینکه شروع به رنگ کردن موهای خود کنید، به تجهیزاتی نیاز دارید که از قبل باید آن را تهیه نمایید که شامل:
  • رنگ مو
  • براش رنگ
  • پاک کننده ارایش
  • دستکش لاتکس
  • مرطوب کننده لب جامد

قبل از رنگ کردن مو در خانه، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  اگرشما می خواهید تغییرات زیادی روی رنگ موهای خود انجام دهید بهتر است به سالن های آرایشی برای انجام بلوند کردن موها مراجعه کنید. زیرا سالن های آرایش رنگ می دانند چطور این کار را انجام دهند تا آسیب را به حداقل برسانند. اما اگربخواهید موهای خود را دو درجه روشن تر یا تیره تراز رنگ فعلی کنید. بهتر است در خانه انجام دهید، به یاد داشته باشید که نتیجه این رنگ ما بین رنگ طبیعی شما و عکس روی کاتالوگ جعبه خواهد بود.

سعی کنید دو جعبه از رنگ مو بخرید:

  اگر موهای شما بلند باشد و نمی خواهید در وسط کار نگران تمام شدن رنگ مو باشید، احتمالا به دو جعبه رنگ مو نیازخواهید داشت تا کل سر خود را بسته به ضخامت موها، پوشش دهد. اگر یک بسته را استفاده نمودید، می توانید از آن یکی در رنگ آمیزی بعدی استفاده کنید.

چگونه موهای خود را در خانه رنگ کنیم؟

محافظت از پوست در برابر رنگ و نشتی:

  هیچ چیز بدتر ازاین نخواهد بود که بعد از پایان رنگ کاری اثرات آن روی پوست باقی بماند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است قبل از آغاز رنگ کاری پوست را با وازلین یا کرم مرطوب کننده چرب نمایید. یا به جای استفاده از وازلین یا مرطوب کننده برای محافظت بیشتر، با یک برق لب خطوط محکم و صاف در امتداد خط موی خود بکشید. برای پاک کردن هر گونه رنگ که روی آن قرار می گیرد, می توانید از پاک کننده های صورت استفاده نمایید. اگر تا پایان کار صبرکنید, لکه ها ممکن است ثابت شوند, پس این کار را ازهمان لحظات ابتدایی شروع کنید.

از ترکیب کردن رنگ ها خودداری نمایید:

  مگر اینکه یک آرایشگر حرفه ای باشید و دو رنگ مختلف را با هم ترکیب کنید. شرکت های بزرگ سازنده رنگ مو هیچ وقت تضمین نمی کنند که رنگ حاصل از یک ترکیب قابل پیش بینی باشد. شما زمانی که تنها از یک رنگ استفاده می کنید ، نتیجه نهایی معمولاً کمی از تصویر کاتالوگی نشان داده شده در جعبه متفاوت است. بنابراین بهترین کاراین است که تنها یک رنگ را انتخاب و استفاده کنید.

رنگ مو را ابتدا تست کنید:

  اگر می خواهید از یک رنگ موی جدید استفاده کنید، بهتراست آن را با موهای کوتاه شده و یا یک تار موی خود امتحان کنید، تا مطمن شوید.  

محافظت از لباس و زمین:

  یک پیراهن جلو دکمه دار و یا یک لباس کهنه بپوشید. در غیر این صورت شما باید چیزی بپوشید که به راحتی از سرتان بیرون بیاید تا به رنگ موها مالیده نشود.علاوه بر آن می توانید کیسه زباله را می توانید جایگزین حوله یا ملافه کنید، که دیگر حتی نیاز به شستن کف زمین نخواهید داشت.   

داشتن دستکش های اضافی:

  شما از دستکش های پلاستیکی می توانید برای محفاظت از دستان خود در هنگام رنگ کردن استفاده کنید ، اما باید آن ها را در هنگام شستن رنگ موها نیز بپوشید. توصیه می کنیم یک جفت دستکش تازه آماده داشته باشید که در صورت اینکه دستکش های قبلی آسیب دیدند، از آنها استفاده نمایید.

از کاسه رنگ استفاده کنید

  رنگ را ابتدا در یک کاسه پلاستیکی با اکسیدان مخلوط کرده و با کمک براش رنگ، رنگ را به موها بزنید.    

آموزش گام به گام رنگ کردن مو در خانه

هر چیزی که نیاز دارید را مشخص کنید.

  مانند یک جراح ، تمام ابزارهایی که می خواهید را آماده کنید. شما نباید در وسط عملیات رنگ آمیزی مکثی داشته باشید و تازه به دنبال وسایل موردنیاز بگردید ، که می تواند منجر به نتیجه بدی شود (مثل ترک کردن رنگ در طول مدت طولانی!). قبل ازاینکه رنگ کردن را شروع کنید، باید از قبل دستورهایی که روی جعبه رنگ نوشته شده را بخوانید.

رنگ کردن مو را از جلوی سر شروع کنید:

  از آنجا که ریشه ها زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارند، بنابراین ابتدا رنگ مو را به ریشه ها بزنید. سپس از میان بقیه مواد روی قسمت های دیگراستفاده کنید. موها را به 4 یا در صورت حجم زیاد موها به 6 قسمت تقسیم نمایید.

از دو آینه برای دیدن پشت سر موها استفاده کنید:

  از دو آینه در هنگام رنگ کردن استفاده کنید زیرا مطمئن خواهید شد که قسمتی در پشت سرتان بدون رنگ نخواهد ماند.

از یک کلاه رنگ استفاده کنید

  بعد از اتمام مراحل رنگ آمیزی، موهایتان را با یک کلاه رنگ یک بار مصرف بپوشانید تا ازچکه کردن رنگ جلوگیری کرده و موهایتان سریع تر رنگ بگیرد و بعد از نیم تا 45 دقیقه موهایتان را بشویید.

پس از رنگ کردن، موها را فوری شامپو نکنید:

  موها را با اب بشویید، به این دلیل که فقط آب ساده می تواند مولکول های رنگی را از تار موها بردارد. یک روز در میان موهای رنگ شده خود را بشویید.  

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام