ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
انتخاب بهترین خط چشم
  • آموزش

انتخاب بهترین خط چشم

  • 1403-02-06 13:09:58
خط چشم بهترین راه برای برجسته کردن چشمان شماست. این آرایش کلاسیک که باید داشته باشید، آنقدر عالی است که گاهی اوقات، همراه با یک ریمل خوب یا یک جفت مژه مصنوعی، تمام چیزی است که برای برجسته کردن چشمانتان نیاز دارید. اما با وجود انواع مختلف خط چشم، ممکن است گیج شوید که کدام گزینه برای شما بهترین است. بنابراین، اگر هر زمان که به بخش خط چشم نمایشگر هر برند زیبایی نگاه می‌کنید، احساس خستگی می‌کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند بسته به اهداف آرایشی و سطح تجربه‌تان، محصول مناسب را انتخاب کنید. اگر تا به حال در یک فروشگاه لوازم آرایش یا سالن زیبایی وقت گذرانده اید، می دانید که خط چشم ها معمولاً دارای چند فرمول یا ساختار استاندارد هستند. در حالی که برخی ممکن است نام های فانتزی داشته باشند که ممکن است گیج کننده به نظر برسد، سه فرمول اصلی خط چشم مداد، ژل و مایع است پس با ما همراه باشید:  

خط چشم مدادی

یک مداد کلاسیک دارای یک مرکز رنگی ایمن برای چشم است که اگر می‌خواهید خطوط دقیق ایجاد کنید، باید آن را تیز کنید. مدادها برای مبتدیان عالی هستند زیرا معمولاً به چیزی بیشتر از خود مداد نیاز ندارید. اما یک ایراد رایج در خط‌های مداد سنتی این است که می‌توانند خشک شوند، در حین استفاده روی پوست کشیده شوند و نسبت به آسترهای ژلی یا مایع، رنگ ضعیف‌تری دارند.

خط چشم ژلی

خط چشم ژله ای در واقع همان کاربرد و همان ظاهر خط چشم‌های دیگر را دارد و به هیچ عنوان در ماهیت با سایر انواع خط چشم‌ها تفاوتی ندارد. اما تنها تفاوت آن در نوع مایع خط چشم است! یعنی اگر به مایع خط چشم‌های ژله‌ای دقت کنید خواهید دید که ترکیب آن‌ها کمی غلیظ‌تر، کرمی‌تر و نرم تر هستند. مایع این خط چشم نسبت به سایر خط چشم‌ها ژله‌ای است و نوع کاربری آن تفاوت عمده‌اش با سایر انواع خط چشم‌ها است. به این صورت که استفاده از آن برای افرادی که در کشیدن خط چشم خیلی حرفه‌ای نیستند مناسب‌تر خواهد بود. زیرا مایع آن به اندازه خط چشم‌های حرفه‌ای‌تر شل و آبکی نیست، در نتیجه به راحتی و با درصد خطای کمتری می‌توانید آن را روی پلکتان بکشید و نگران خط خوردگی و پخش شدن مایع اطراف چشمتان نشوید. بنابراین اگر شما در آرایش مبتدی در هستید پیشنهاد می‌کنیم که برای کشیدن خط چشم سراغ خرید خط چشم ژله ای بروید، زیرا کنترل بیشتر در به حرکت در آوردن آن روی پلکتان خواهید داشت. نکته پایانی درباره این نوع از خط چشم‌ها این است که معمولا به صورت کاسه‌ای و همراه با یک براش یا قلموی نسبتا باریک تولید می‌شوند. بنابراین دقت کنید که برای خرید این نوع از خط چشم‌ها نباید میان انواع مدادی و ماژیکی دنبالش بگردید.

خط چشم مایع

خط چشم مایع در برابر با دیگر انواع خط چشم، از بهترین نوع خط چشم‌ها برای کشیدن خطوط نازک و جذاب است. اگر می‌خواهید خط چشمی که می‌کشید به تناسب  در انحنای پلک جای گرفته و بتوانید گوشه‌های آن را چون یک پیکان تیز شکل دهید، خط چشم‌های مایع بهترین انتخاب شما خواهند بود و ظرافت و زیبایی آرایش شما را مضاعف خواهند کرد. به طور کلی خط چشم مایع گزینه ای حرفه ای در میک آپ چشم است و می تواند آرایش شما را بی نقص نشان دهد. 
 

خط چشم های مایع بر پایه نوع قلم به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. خط چشم های مایع با اپلیکاتورهای قلمی :
اکثر این نوع خط چشم ها ضد آب بوده و برای ترسیم خط چشم با آنها باید کمی صبور باشید. قلم این نوع خط چشم ها در بطری میباشد. خط چشم‌های ماژیکی برای آن دسته از افرادی که چندان حرفه ای نیستند و برای کشیدن مدل‌های منحنی و نازک، کمی مشکل دارند، انتخاب مناسبی خواهند بود. کشیدن این نوع خط چشم‌های ماژیکی به مراتب ساده‌تر بوده و حتی غیرحرفه‌ای‌ها هم به راحتی می‌توانند از این مدل استفاده کنند  و این گزینه می تواند مبتدیان را نسبت به ادامه راه آرایش و آرایشگری تشویق نماید.  
  1. خط چشم های مایع با اپلیکاتور ماژیکی یا خودکاری :
این نوع خط چشم ها همانند ماژیک می باشد و استفاده آن به راحتی قلم می باشد و همانند ماژیک خیلی زود خشک می شود.

انواع خط چشم نازک مویی

انواع خط چشم نازک مویی شامل خط چشم‌های براق یا مات می‌شود. برای داشتن آرایشی جذاب تر، معمولا به سراغ خط چشم نازک مویی مات بروید که جلوه طبیعی‌تری داشته و از آن برق تقریبا ناخوشایند خط چشم‌های براق بهره‌ای نبرده است. خاصیت برتر خط چشم‌های مویی، ظرافتی است که به وسیله آن‌ می‌توان در کشیدن خط چشم اعمال کرد. اگر شما می‌خواهید خطی نازک از گوشه‌ای‌ترین نقطه داخلی چشم کشیده و در میان پلاک آن را انحنا داده و در گوشه بیرونی باز تابی به شکل آن بدهید، خط چشم نازک مویی درست همان نوع خط چشمی است که نیازمندید. در فروشگاه مارکتمون انواع خط چشم را با قیمت مناسب خریداری نمایید.  

در ادامه چند برند معروف خط چشم را معرفی می نماییم:

  1. فلورمار
  2. بیو
  3. لانکوم
  4. مک
  5. دوسه
  6. لورآل
  7. اسنس
  8. میبلین
  9. یورن
  10. مک
  11. پاریس
  12. بل

بهترین برندهای خط چشم ایرانی عبارتند از:

1-    خط چشم کالیستا

2-    خط چشم مای

  • خط چشم All In One سری Black Diamond مای
  • خط چشم مویی مای

 3-    خط چشم شون

  • خط چشم مویی شون مدل Fabulous 
  • خط چشم ماژیکی شون مدل Fabulous

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام