ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بررسی لوازم مانیکور
  • آموزش

بررسی لوازم مانیکور

  • 1403-02-04 19:36:53

  در بین فعالیت های مختلف در حوزه آرایشی و بهداشتی، مانیکور یکی از مهم ترین ها بوده که استفاده از آن نیازمند لوازم و ابزار های مختلفی می باشد. برای ارائه هر چه بهتر مانیکور، بهتر است با لوازم آن به طور دقیق و کامل آشنایی داشته تا بتوانید راحت تر و با اطمینان بیشتر این کار را انجام دهید. به همین خاطر، در ادامه به بررسی دقیق انواع لوازم مانیکور پرداخته و محصولات متنوع این حوزه را معرفی می کنیم.

ناخن گیر

  ناخن گیر را می توان یکی از مهم ترین و اساسی ترین ابزار ها و لوازم برای مانیکور دانست. پیش از هر چیزی شما به یک ناخن گیر خوب و مناسب احتیاج داشته تا بتوانید شرایط را برای استفاده از سایر ابزار ها فراهم کنید. از آنجا که ناخن ها مکانی ایده آل برای رشد باکتری ها و قارچ های مختلف به شمار می روند، بهتر است به طور مداوم با استفاده از ناخن گیر آنها را کوتاه نگه دارید. همچنین، بهتر است پیش از مانیکور، ناخن را تا حد مناسبی کوتاه کرده تا در حین انجام کار دچار مشکل نشوید. برای کوتاه کردن بهتر است ناخن را تا حدی کوتاه کنید که ناخن به پوست نرسد. در غیر این صورت، امکان بروز حساسیت ها و تورم هایی در این ناحیه وجود دارد.    

قیچی

  قیچی را می توان به نوعی مکمل ناخن گیر دانست. پس از اینکه به وسیله ناخن گیر، ناخن ها را تا حد مناسبی کوتاه کردید، می توانید از قیچی برای فرم دادن و گرد کردن گوشه های ناخن نیز استفاده کنید. از ویژگی های مثبت قیچی می توان به ساده بودن و راحت بودن در استفاده اشاره کرد. همچنین، همواره در دسترس بوده و در اکثر فروشگاه ها قابل خریداری می باشد.  

پوشر

  از پوشر هم در مانیکور و هم در پدیکور استفاده می شود. به طور ساده و خلاصه، کارکرد پوشر را می توان اینگونه در نظر گرفت که برای از آن برای عقب راندن پوست ها و کوتیکول های اطراف ناخن استفاده می شود. پوشر ها در دو نوع فولادی و چوبی تولید می شوند. در صورتی که پوست سفت و محکمی دارید، بهتر است از پوشر فولادی استفاده کرده و در غیر این صورت، خرید پوشر چوبی پیشنهاد می شود. مهم ترین نکته در استفاده از پوشر این است هرگز نباید پوست های اطراف ناخن خود را ببرید. بلکه تنها می بایست پوست ها را به آرامی به عقب هل دهید. بریدن پوست های اطراف ناخن منجر به عفونت و خونریزی شده و می تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید این کار را راحت تر و ساده تر انجام دهید، بهتر است استفاده از پوشر را به بعد از استحمام موکول کنید.    

بافر ناخن

  یکی دیگر از ابزار های بسیار کاربردی در این حوزه، بافر ناخن می باشد. به طور خلاصه می توان گفت از آن برای درخشان کردن و زیبا تر کردن ناخن ها استفاده می شود. استفاده از آن تیرگی روی ناخن ها را از بین برده باعث دو چندان شدن زیبایی ناخن ها خواهد شد. به طور کلی کارکرد این محصول را می توان در زیبا سازی و تمیز کردن ظاهر ناخن ها دانست. استفاده از بافر همانند پوشر بوده و بهتر است پیش از استفاده اندکی ناخن را مرطوب کرده و سپس خشک نمایید. همچنین، همواره بافر را از یک جهت ناخن به سمت دیگر بکشید. بهتر است از این محصول در طول یک ماه بیش از یک الی دو بار استفاده نکنید، زیرا استفاده ی مکرر از آن منجر به نازک شدن ناخن ها شده و خطر شکستن آنها را نیز افزایش می دهد.  

سوهان

  سوهان ناخن نیز یکی از ابزار های جدایی ناپذیر مانیکور به شمار رفته که استفاده از آن بسیار م هم می باشد. همان طور که می دانید، از سوهان برای فرم دادن و نرم کردن اطراف ناخن استفاده شده تا بتوانید عمل مانیکور را راحت تر انجام دهید. در هنگام خرید سوهان به دنبال محصولات نرم و ملایم باشید تا ناخن های شما در اثر استفاده مکرر دچار شکستگی نشوند. استفاده از سوهان، دقیقا بالعکس بافر و پوشر می باشد. حتما می بایست پیش از استفاده ناخن های خود را به خوبی خشک کنید. هرگونه رطوبت در ناخن می تواند منجر به شکستگی شود. در هنگام سوهان کشیدن، نهایت ملایمت و نرمی را داشته و از سفت و سخت کار کردن پرهیز کنید. پس از سوهان کشیدن می توانید ناخن های خود را به خوبی بشویید. 

براش

  در صورتی که بروی ناخن های خود لکه و زائده ای مشاهده می کنید، می توانید با استفاده از براش ناخن آن را برطرف کنید. برای تاثیر بهتر، خوب است ابتدا براش را به خوبی با آب گرم شسته و سپس با اضافه کردن اندکی صابون ضد باکتری، به آرامی ناخن های خود را شسته تا هرگونه لکه و کثیفی را پاک کنید.  

کرم دست

  این محصول، جزو ابزار های اختیاری بوده، اما استفاده از آن می تواند در روند مانیکور موثر باشد. به همین خاطر کرم دست را می توان جزو لوازم مانیکور در نظر گرفت. از آن می توانید برای ماساژ دست ها و ناخن ها استفاده کرده تا عمل مانیکور راحت تر صورت گیرد.  

چوب نوک تیز

  شاید یک عدد چوب نوک تیز، در ظاهر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما گاهی اوقات استفاده از آن بسیار احساس می شود. اول از همه می توانید از آن برای جدا سازی هرگونه لکه و کثیفی استفاده کنید. همچنین، در صورت باقی ماندن کوتیکول ها و پوست های اضافی برروی ناخن، این محصول بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. در نهایت، در صورتی که نیاز به خرید لوازم مانیکور دارید، سعی کنید محصولات مورد نیاز خود را از یک مجموعه فروش لوازم مانیکور معتبر و رسمی خریداری کنید. به دلیل اینکه محصولات و ابزار های مختلف به صورت مستقیم با پوست و ناخن شما تماس دارند، بهتر است از خرید هرگونه لوازم مانیکور فیک و غیر اصل خودداری کنید. گاهی اوقات، توجه نکردن به این موضوع می تواند در آینده مشکلات بسیاری را برای شما و اطرافیان ایجاد کند. کوچک ترین مشکل، شامل ایجاد عفونت و بیماری های پوستی خواهد بود. 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام