ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
تیرگی کرم کانتورینگ باید چقدر باشد؟
  • آموزش

تیرگی کرم کانتورینگ باید چقدر باشد؟

  • 1403-01-31 17:00:21
کرم کانتورینگ که به نوعی کرم ترمیمی به حساب می آید، یکی از اصلی ترین لوازم آرایش هایی است که آرایشگران برای پیاده سازی تکنیک های آرایشی از آن استفاده می کنند. این کرم که معمولا تیره تر از رنگ طبیعی پوست است، عیوب چهره را به خوبی پوشش می دهد و به برجسته سازی نقاط مثبت چهره کمک زیادی می کند. در نتیجه متعادل سازی صورت به خوبی اتفاق می افتد و آرایش زیباتر و جذاب تر دیده می شود. خوب است تا بدانید برای رسیدن به این هدف شما باید دو فاکتور مهم را معیار اصلی قرار دهید؛ اول نحوه انتخاب کانتورینگ و بعد از آن نحوه استفاده صحیح. به همین دلیل در ادامه این بخش تصمیم داریم در این خصوص اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.  

کرم کانتورینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع کرم کانتورینگ یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد است که به متعادل سازی چهره کمک زیادی می کند. این کرم که با هدف پوشاندن نواقص چهره مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت پالت و تکی قابل تهیه می باشد. بنابراین شما می توانید بسته به نوع انتخاب و نیازتان آن را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. آیا میدانید کدام یک از عیوب و نواقص چهره با استفاده از کانتورینگ برطرف می شود؟ در ادامه کاربردهای کانتورینگ را برایتان عنوان خواهیم کرد.

کاربردهای کرم کانتورینگ را بشناسید

کرم کانتورینگ کاربردهای مختلفی دارد. تمام کسانی که می خواهند چهره شان را متعادل کنند و عیوب آن را پوشش دهند، می توانند از این کرم آرایشی استفاده کنند. حال بهتر است با کاربردهای این کرم آشنا شویم.
  • تغییر فرم بینی

یکی از کاربردهای بسیار مهم کانتورینگ، کمک به تغییر فرم بینی است. کسانی که بینی های باریکی دارند و می خواهند قسمت پایینی بینی شان را کمی پهن تر نشان دهند و یا حتی کسانی که بینی پهنی دارند و می خواهند با آرایش بینی شان را کوچکتر نشان دهند، باید از کانتورینگ استفاده کنند. البته روش آرایش با کانتورینگ موضوع مهمی است که به تغییر فرم و حالت بینی کمک زیادی می کند.
  • تغییر حالت پیشانی

از دیگر کاربردهای کرم کانتورینگ، کمک به تغییر حالت پیشانی است. افرادی که پیشانی بلندی دارند، می توانند با استفاده از کانتورینگ چهره شان را به تعادل برسانند و پیشانی شان را کوتاه تر نشان دهند. همچنین برای بلندتر کردن پیشانی نیز از کانتورینگ استفاده می شود. اما باید این کار را با استفاده از تکنیک های آرایشی انجام داد.
  • زاویه دار کردن استخوان فک

از دیگر کاربردهای کرم کانتورینگ، زاویه دار کردن استخوان فک است. همانطور که میدانید استخوان فک تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فرم کلی چهره دارد. به همین دلیل شما می توانید با استفاده از کانتورینگ فرم صورتتان را زاویه دار و زیبا کنید.  

چگونه از کرم کانتورینگ استفاده کنیم؟

برای استفاده از کرم کانتورینگ باید به یک سری نکات و موارد مهم توجه داشته باشید. اولین و مهمترین آن، فرم صورتتان است. یک راهنمای کلی برای کانتور کردن صورت با فرم های مختلف وجود دارد. شما می توانید کرم کانتورینگ را بسته به فرم کلی چهره تان به صورت بیضی، مستطیلی، دایره، مربع، قلب و لوزی به صورتتان بزنید. نقطه شروع کانتورینگ روی پیشانی است و نقطه پایانی آن روی چانه و استخوان فک می باشد. ابتدا باید پوستتان را با استفاده از یک شوینده مناسب شست و شو دهید. سپس مرطوب کننده مناسب با جنس پوستتان را بزنید. حالا نوبت به استفاده از کرم پودر می رسد. شما باید از کرم پودری که با رنگ پوستتان هماهنگ است استفاده کنید. سپس از هایلایتر و کانتور استفاده کنید. ابتدا کانتور را روی قسمت های مناسب از پوستتان بزنید سپس با استفاده از یک براش مناسب آن را روی پوست خود محو کنید.  

کانتور باید چقدر تیره باشد؟

همانطور که میدانید کرم کانتورینگ باید تیره تر از رنگ پوست باشد. اما آیا میدانید چقدر تیرگی لازم است؟ به طور کلی بهتر است کرم کانتور یک یا دو درجه از رنگ پوست یا کرم پودر تیره تر باشد. زیرا تیرگی بیش از حد کرم کانتور باعث اغراق در استفاده از لوازم آرایش می شود. همچنین آرایش صورت بسیار مصنوعی دیده می شود. بنابراین بهتر است تا رنگ کانتور را تنها دو درجه تیره تر از پوست خود در نظر بگیرید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما همیشه کانتور را روی کرم پودر خود استفاده می کنید. بنابراین می توان برای انتخاب و خرید کانتورینگ، رنگ کرم پودر را معیار اصلی برای انتخاب قرار دهید. از دیگر موارد بسیار مهمی که در انتخاب رنگ کانتور باید در نظر داشته باشید، رنگ هایلایتر است. از آنجایی که همیشه کانتور و هایلایتر مکمل یکدیگر هستند و کنار هم استفاده می شوند، شما باید رنگ هایلایتر را دو درجه از رنگ کرم پودر روشن تر انتخاب کنید. بدین گونه پس از فید هایلایتر و کانتور روی صورت خود مشاهده می کنید که پوست شما تا چه حد طبیعی و زیبا به نظر می رسد.  

کرم کانتورینگ مناسب چه کسانی است؟

کرم کانتورینگ بیشتر مناسب کسانی است که پوست خشک و حساسی دارند. البته افرادی که پوست آنها مختلط است نیز می توانند از این کرم استفاده کنند. خوب است تا بدانید استفاده از کرم کانتور نیاز به تجربه و تخصص خاصی ندارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. استفاده از این کرم برای افراد مبتدی نیز توصیه می شود، زیرا آنها می توانند به راحتی و با تسلط بیشتری کرم را روی صورتشان فید کنند. افراد حرفه ای نیز از این کرم برای آرایش حرفه ای و تخصصی استفاده می کنند. بنابراین هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای در زمینه آرایش می توانند از این کرم برای زیبایی و متعادل سازی چهره شان استفاده کنند.  
برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید‌.

کلام آخر

استفاده از کرم کانتورینگ برای متعادل سازی چهره گزینه بسیار مناسبی است. زیرا این کرم به دلیل تیرگی که دارد، به خوبی عیوب صورت را پوشش می دهد و باعث هرچه زیباتر شدن آرایش می شود. به خاطر داشته باشید این نوع کرم در بازار انواع مختلفی دارد. همچنین برندهای مختلفی اقدام به تولید کرم کانتور کرده اند. بنابراین شما می توانید از کرم های مرغوب و باکیفیت بازار استفاده کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام