ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
صمغ عربی و کاربردهای آن
  • آموزش

صمغ عربی و کاربردهای آن

  • 1403-01-31 01:06:07
در این مقاله از مجله مارکتمون میخوایم به برسی صمغ عربی و کاربردهای صمغ عربی بپردازیم . همراه ما باشید. یکی از روش هایی که خانم ها و آقایان برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از آن استفاده می کنند، موم عربی است.نام دیگر موم عربی ، صمغ عربی است. جالب است بدانید که در کشور های عربی و آفریقایی بسیار رایج شده است. عوارض جانبی آن خیلی کم است و همچنین امروزه این روش پرطرفدار است.  
موم ها به طور معمول نیاز دارند تا گرم شوند اما از موم عربی بدون هیچ گرمایی هم میتوان استفاده کرد. درواقع موم عربی ، موم سرد محسوب میشود. صمغ با ساختار طبیعی و گیاهی ، چسبندگی بسیار زیادی دارد. به راحتی میتوان از آن استفاده نموده و موهای زائد را از بدن جدا ساخت.

برخی از خواص صمغ عربی:

صمغ عربی حاوی خواص آنتی بیوتیکی و محافظتی میباشد که به بافت های آسیب دیده کمک کرده و خیلی سریع بهبود و التیام پیدا می کند. همچنین برای معده و روده مقوی است.برای از بین بردن اسهال و ناراحتی روده ها و التهاب مناسب و مفید می باشد. همین طور در بعضی از خمیردندان ها و دهانشویه ها ، عصاره گونه ای از صمغ  وجود دارد که از ورم لثه و التهاب آن جلوگیری میکند. زمانی که جایی از بدن  (مانند بریدگی ، زخم و ...) دچار خونریزی میشود ، صمغ میتواند بسیار مؤثر و مفید باشد و جلوی خونریزی را بگیرد. تحقیقات نشان داده که برای استفاده صمغ به صورت مکمل در هر نوبت بین 15گرم الی 30گرم در روز باید مصرف کرد اما قبل از استفاده برای سالمندان ، زنان باردار و شیرده و مخصوصاً  کودکان ، باید با پزشک مشورت کنید. یکی دیگر از خواص صمغ عربی ، کاهش شاخص توده ی چربی میباشد. 

طرز استفاده از صمغ عربی برای اپیلاسیون:

1-شکر» 1 فنجان 2-عسل» 1 فنجان 3-آبلیمو» نصف لیوان 4- صمغ » به مقدار لازم اول باید شکر را گرم کنیم(روی حرارت متوسط) قاشق چوبی را برای همزدن شکر گرم شده ، استفاده کنید تا کاراملی شکل شود. بعد عسل و آبلیمو را به آن اضافه کرده وهم بزنید تا غلظت آن زیاد شود و به شکل خمیر در بیاید. حالا میتوانید صمغ را به این مخلوط اضافه کنید. زمانی که هم میزنید کاملاً  باهم مخلوط میشوند. بعد از اینکه موم بدست آمده سرد شد ، قابل استفاده برای اپیلاسیون میباشد.    
 نظر شما در مورد صمغ و کاربردهای صمغ عربی چیست ؟ اگر شما هم تجربه ای در این زمنیه داشتین،خوشحال میشیم که اون رودر قسمت نظرات مارکتمون به اشتراک بزارین .

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام