ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
معایب و مزایای حنا برای پوست سر
  • آموزش

معایب و مزایای حنا برای پوست سر

  • 1403-02-04 18:56:12
در این مقاله از مجله مارکتمون میخوایم به برسی : " معایب و مزایای حنا برای پوست سر ، آیا حنا برای مو مضر است ،حنا در طب سنتی چه کاربردی دارد ، نحوه ی استفاده مناسب از حنا " بپردازیم. همراه ما باشید :
یکی دیگر از راه های رنگ کردن و تقویت کننده مو با مواد طبیعی، استفاده از حنا می باشد. حنا یک گیاه است که بخاطر رنگدانه های موجود در این گیاه ، بیشتر برای رنگ کردن موی سر و انجام طراحی های بسیار زیبا بر روی دست، مورد استفاده قرار میگیرد.  

آیا حنا برای مو مضر است ؟

اگر شما در این فکر هستید که به دلیل گیاهی بودن این رنگ طبیعی، حنا برای پوست یا موی شما ضرر دارد کاملا در اشتباه هستید زیرا حنا هیچ آسیبی به پوست و موی شما نمی رساند به شرط انکه درست از آن استفاده کنید تا موجب التهابات پوستی و خارش در سر نشود. 

حنا در طب سنتی چه کاربردی دارد ؟

حنا کلا گیاهی با ذات خنک می باشد و برای درمان برخی بیماری ها مانند؛ بیماری افرادی که دارای تب بالا می باشند، بسیار مهم است و یا در درمان عفونت هایی مانند گلودرد استفاده می شود زیرا در حنا خاصیت آنتی باکتریال هم وجود دارد.  

نحوه ی استفاده مناسب از حنا :

1-هیچ وقت حنا را بصورت جداگانه روی سر خود ماساژ ندهید و حتما در کنار آن کمی روغن خردل مخلوط کنید و سپس روی سر خود بگذارید.( این ترکیب باعث کاهش ریزش موهایتان می شود) 2- هنگامی که حنا را روی سر خود گذاشتید، 20 الی 30 دقیقه زمان دهید تا حنا روی موهایتان بماند سپس موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید.   
  اگر شما هم تجربه ای در این زمنیه داشتین،خوشحال میشیم که اون رودر قسمت نظرات مارکتمون به اشتراک بزارین .

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام