ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
*** ســال نـو مبـارک ***

سفارشات شما بعد از تعطیلات نوروز ارسال خواهد شد.

چگونه یک آرایشگاه زنانه باز کنیم؟
  • آموزش

چگونه یک آرایشگاه زنانه باز کنیم؟

  • 1403-01-09 12:03:18
یکی از اهداف تمام آرایشگرها راه اندازی آرایشگاه زنانه با برند شخصی خودشان است. اما همیشه گام اول در هر کاری سخت ترین مرحله آن می باشد. تاسیس یک آرایشگاه شامل مراحلی است که باید گام به گام انجام داد.  

شغل آرایشگری به عنوان یک کسب و کار

تاسیس آرایشگاه نیاز به یک نقشه راه داشته باشد یعنی اول هدف از تاسیس آن را بداند و بعد مراحل لازم برای رسیدن به آن هدف را مشخص کرده و منابع مالی آن را تخمین بزند تا در نیمه راه مجبور به رها کردن نباشد.  علاوه بر آن بودجه ای را برای هزینه های غیرقابل پیش بینی آینده در نظر بگیرد. به همه موارد بالا، تهیه محل کار مناسب و وسایل مورد نیاز نیز باید اضافه نمود.  

مهارت آرایشگر

تنها یک آرایشگر که سال های زیاد در آرایشگاه های گوناگون کار کرده و از طریق تجربه های بدست آمده توانسته مشتری جذب نماید توانایی اداره یک آرایشگاه را دارد.  در واقع زمانی که کسی تصمیم به راه اندازی آرایشگاه می گیرد، باید همه مهارت های مورد نیاز برای این کار را داشته و هیچ استرسی در مورد این موضوع نداشته باشد. علاوه بر آن باید مشتری های وفاداری نیز داشته باشند تا سرمایه گذاری و آغاز این کار ممکن شود. راه حل بهترآن است قبل از ایجاد آرایشگاه، تخمینی از هزینه های آرایشگری را زده و محاسبه کند که برای شروع کارحداقل به چه تعداد مشتری نیاز دارید تا ضرر نکند.  

تجارت  و آرایشگاه

تا اینجا به مهارت آرایشگر برای ایجاد یک آرایشگاه به عنوان مهم ترین عامل جذب مشتری تاکید داشتیم. اما  داشتن مهارت اجتماعی برای بازاریابی و وسعت دادن به کار نیز یکی از ارکان مهم تاسیس یک آرایشگاه است. به علاوه فردی که تصمیم به انجام این کار می گیرد، باید تا حدی فنون تجارت آشنا باشد تا بتواند یک آرایشگاه را تاسیس کند.

تاسیس قانونی آرایشگاه

برای اینکه شما بتوانید مکانی را جهت تاسیس آرایشگاه راه اندازی کنید لازم است جوازها و پروانه های مورد نیاز تاسیس آرایشگاه را دریافت کنید. بنابراین قبل از شروع باید مجوز ها و گواهینامه های مهارت از سازمان های مربوطه بگیرید. علاوه بر آن  در بعضی موارد آرایشگاه شما باید دارای بیمه های مختلف باشد تا اجازه کار داده شود. بنابراین قبل از هرکاری از مراحل آن آگاه شوید .  

استانداردهای مورد نیاز یک آرایشگاه

برای دریافت جواز و شروع فعالیت باید امکاناتی در سالن زیبایی شما وجود داشته باشد. این امکانات به شکل استانداردهایی مشخص شده هستند که در هر شهر یا کشور متمایز است. البته به طور کلی هر آرایشگاه در شهر یا کشوری باید دارای موارد زیر باشد: یک محل جداگانه و مناسب برای کار سند مالکیت یا اجاره نامه گواهینامه و جواز شهری برای آغازفعالیت  

لوازم مورد نیاز یک آرایشگاه

وجود شیرالات آب سرد و گرم سرویس بهداشتی آب نوشیدنی صندلی مناسب تهویه مناسب و رعایت اصول ایمنی کابینت های در دار برای نگه داری وسایل مرتبط و ... بسته به محل و شهری که آرایشگاه تان در آنجا واقع شده، استانداردها و وسایل مورد نیاز برای دریافت جواز و شروع فعالیت متفاوت است. اما مهم ترین عوامل داشتن برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی ، تامین وسایل راحتی برای خود و مشتریان آرایشگاه است.    

استخدام آرایشگر در یک آرایشگاه

به طور کلی، کسی که نتواند به تنهایی از پس  هزینه های اجاره سالن زیبایی ، آب و برق برآید، نباید آرایشگاه تاسیس کند. بنابراین نباید استخدام آرایشگران دیگر را به عنوان یک راه حل برای تامین هزینه ها دانست. اما در صورتی که تصمیم به همکاری با دیگر آرایشگران گرفته اید، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد: کمیسیون/حقوق ماهیانه/ حقوق روزانه یا هفتگی آرایشگر در صورتی که تصمیم به استخدام آرایشگران دیگر گرفته اید، ابتدا باید در مورد حقوق آن ها کاملا فکر کنید و در نظر بگیرید که چه نوع سیستم حقوقی هم به نفع شما و هم به نفع آرایشگری است که تصمیم دارند با شما همکاری کنند. به خاطر داشته باشید که در روشی که شما به آرایشگران حقوق ثابت می دهید، کنترل آن ها و مشتری ها با شما بوده و بخشی از وقت خود را باید صرف این کار کنید.  

اجاره صندلی در آرایشگاه

در صورتی که می خواهید زمان بیشتری برای کار بر روی مشتری های خود داشته باشید، می توانید از این روش استفاده کنید. در این روش شما قسمتی از سالن زیبایی یا یک صندلی در آرایشگاه را به آرایشگردیگری اجاره داده و به غیر ازاخذ اجاره مسئولیت دیگری نسبت به هم ندارید.  

کمیسیون و اجاره صندلی در آرایشگاه

این روش متداولترین روش بین آرایشگران می باشد و در آن آرایشگران می توانند در مورد آینده کاری خود برنامه ریزی بهتری داشته و علاوه بر جذب مشتری برای خود برای سالن هم مشتری جذب کنند. البته در این مورد باید سالن دار و آرایشگر باید به تفاهم برسند و قوانینی تعیین کنند که منافع هر دوی آن ها را تامین می کند.  

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام