ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
کانسیلر مدادی چه کاربردهایی دارد؟
  • آموزش

کانسیلر مدادی چه کاربردهایی دارد؟

  • 1403-02-01 02:27:18
کانسیلر مدادی یکی از انواع کانسیلرهای موجود در بازار است که تقریبا می توان گفت طرفداران بسیار زیادی دارد. این محصول آرایشی بسیاری از عیوب و مشکلات پوست صورت را به خوبی می پوشاند و تیرگی های قسمت های مختلف صورت را از بین می برد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از کانسیلر نباید صرفا به جهت پوشاندن عیوب پوست صورت باشد. بلکه باید دارای کیفیت بالایی باشد تا از آسیب به پوست نیز جلوگیری کند و باعث تشدید لک های پوستی نشود.  

آشنایی با کانسیلر مدادی و کاربرد آن

همانطور که از نامش پیداست، کانسیلر مدادی شکل و ظاهری شبیه به مداد دارد. به همین علت افراد می توانند از آن به راحتی استفاده کنند. خصوصا کسانی که مبتدی هستند و تجربه و تخصص زیادی در استفاده از کانسیلر ندارند، با استفاده از این محصول آرایشی می توانند پوستشان را به راحتی و زیبایی آرایش کنند. از این نوع کانسیلر برای پوشش دهی مشکلات و عیوب پوستی استفاده می شود. به عنوان مثال اطراف لب ها معمولا دارای تیرگی است. برای برجسته تر نشان دادن لب و برطرف کردن تیرگی های اطراف لب ها می توان از این کانسیلر استفاده کرد. به دلیل مدادی بودن این کانسیلر، شما تسلط بیشتر و بهتری برای استفاده از آن خواهید داشت و آرایش صورتتان را به خوبی و زیبایی انجام می دهید. یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از این کانسیلرها، پوشش دهی نقاطی از صورت است که بسیار کوچک یا ریز هستند. به عنوان مثال برای محو کردن جوش ها یا لک های بسیار کوچکی که روی پوست هستند، می توانید از کانسیلر مدادی استفاده کنید. به طور کلی کاربرد این نوع کانسیلرها برای نقاطی از صورت که باریک و یا کوچک هستند می باشد. 

چگونه یک کانسیلر مدادی خوب و با کیفیت انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش ابتدایی به این موضوع اشاره کردیم؛ با وجود اینکه کانسیلر عیوب پوستی را به خوبی پوشش می دهد، اما باید از انواع مرغوب و با کیفیت آن استفاده کنید تا به پوست شما آسیبی نرسد و لک ها یا التهابات پوستی شما تشدید نشود. در این صورت شما می توانید با خاطری آسوده از کانسیلر استفاده کنید و از بروز آسیب های جدی تر و شدیدتر به پوستتان جلوگیری کنید. اما خوب است تا ببینیم ویژگی های یک کانسیلر خوب و مرغوب چیست و چطور باید آن را تشخیص دهیم.
  1. شناخت پوست

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید کانسیلر مدادی کنید، بهتر است تا نوع پوستتان را بشناسید. کانسیلر در درجه اول باید با پوست شما بیشترین هماهنگی و بیشترین سازگاری را داشته باشد. بدین ترتیب جنس پوستتان را بشناسید و طبق آن اقدام به خرید کانسیلر کنید.
  1. انتخاب رنگ کانسیلر

موضوع مهم بعدی که برای خرید کانسیلر مورد توجه قرار می گیرد، رنگ آن است. کانسیلر باید یک تا دو درجه از پوست شما روشن تر باشد. کانسیلری که هم رنگ یا بسیار روشن تر از رنگ طبیعی پوست باشد، قطعا آرایش صورت را مصنوعی و غیر طبیعی جلوه می دهد.
  1. روان بودن کانسیلر

زمانی که شما می خواهید کانسیلر مدادی خریداری کنید، باید به روان بودن آن توجه کنید. کانسیلرهایی که به سختی روی پوست شما رنگ پس می دهند، مرغوب نیستند. زیرا در ساخت و تهیه آنها از مواد اولیه نامرغوب استفاده شده است. بنابراین از جمله مهمترین ویژگی های کانسیلرهای مدادی، روان بودن آن است.   

چگونه از کانسیلر مدادی استفاده کنیم؟

پس از انتخاب و خرید کانسیلر مدادی، باید نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید تا صورتتان را به خوبی و زیبایی آرایش کنید. به همین منظور به مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.
  1. قبل از استفاده از کانسیلر، پوست شما باید عاری از هرگونه چربی، آلودگی و... باشد. بنابراین ابتدا پوست خود را با استفاده از یک شوینده مناسب بشویید. سپس از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید. در استفاده از مرطوب کننده به هیچ وجه اغراق نکنید. زیرا سطح پوست شما حالت چسبندگی و براقیت بیش از حد پیدا می کند. این موضوع باعث عدم جذب کانسیلر به پوست شما می شود.
  2. حالا کرم پودر مناسب را روی پوست خود به خوبی فید کنید. حتما برای فید کردن کرم پودر از اسفنج فشرده یا براش فشرده استفاده کنید تا به خوبی روی تمام نواحی پوست شما فید شود.
  3. حالا زمان استفاده از کانسیلر مدادی رسیده است! کانسیلر را روی تمام نواحی که دارای تیرگی است، بزنید. اگر جای جوش یا لک روی پوستتان دارید و یا سیاهی اطراف لب یا اطراف چشم دارید، می توانید از این کانسیلر برای پوشش دهی نواحی تیره استفاده کنید.
  4. پس از اینکه کانسیلر را روی نقاط مشخص شده زدید، با استفاده از یک اسفنج مرطوب کانسیلر را روی تمام قسمت های پوستتان پخش کنید تا به خوبی روی پوست محو شود و تیرگی ها را پوشش دهد.
  5. در صورتی که می خواهید دوام و ماندگاری کانسیلر را افزایش دهید، از پودر فیکس برای ثابت ماندن آرایشتان استفاده کنید.

نکات مهمی که در خصوص استفاده از کانسیلر مدادی باید بدانید

  • به هیچ عنوان مقدار کانسیلری که به پوستتان می زنید، بیشتر از مقدار کرم پودر نباشد. در صورتی که کانسیلر بیشتر از کرم پودر استفاده شود، سطح پوست حالت چسبنده و تکه تکه پیدا می کند.
  • حتما کانسیلر را به شکل مثلث روی پوست خود بزنید و با استفاده از یک اسفنج فشرده آن را روی پوستتان به خوبی محو کنید. در صورتی که کانسیلر به خوبی روی پوست محو نشود، آرایش پوست بسیار غیر طبیعی و مصنوعی به نظر می رسد.
  • کانسیلر باید روی پوست کاملا تمیز استفاده شود.
  • حتما از برندهای معتبر و مرغوب کانسیلر مدادی خریداری کنید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود.
  • شما می توانید برای مخفی کردن اشتباهات آرایشی نیز از کانسیلر استفاده کنید و این اشتباهات را به خوبی پوشش دهید.

برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

کانسیلر مدادی یکی از انواع کانسیلرهای موجود در بازار است که برای پوشش دهی عیوب پوستی از آن استفاده می شود. این نوع کانسیلر بیشتر برای پنهان کردن مشکلات پوستی که بسیار کوچک هستند استفاده می شود. بنابراین اگر می خواهید تیرگی های کوچک، جای جوش و لک بسیار ریز و... را از روی پوست خود پنهان کنید، استفاده از این کانسیلر برای شما بهترین گزینه است.  

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام