ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بهترین روش زدن پرایمر و تاثیر آن روی آرایش صورت
  • آموزش

بهترین روش زدن پرایمر و تاثیر آن روی آرایش صورت

  • 1402-03-17 10:56:50

گاهی هر قدر هم کرم پودر و کانسیلر را خوب و با دقت روی صورت خود پخش کنید، باز هم آرایش صورتتان تمیز و درست به نظر نمی‌رسد. منافذ پوستتان بزرگ دیده می‌شود، پوستتان رگه رگه به نظر رسیده و به راحتی چروک می‌شود. همه این مشکلات یک راه حل مشخص دارند و آن هم استفاده از پرایمر است. مقدار خیلی جزیی از یک پرایمر خوب و با کیفیت، منافذ پوست را محو کرده و پوست را صاف می‌کند و باعث می‌شود آرایش به زیبایی روی صورتتان بنشیند. این مطلب اطلاعاتی در خصوص استفاده از پرایمر و کاربرد آن در اختیارتان قرار می‌دهد.

چرا هنگام آرایش کردن از پرایمر استفاده می‌شود؟

استفاده از پرایمر به آماده سازی پوست برای آرایش کمک می‌کند و یک بوم ایده‌آل برای چسبیدن مواد آرایشی که روی آن اعمال می‌کنید، برایتان فراهم می‌آورد. همچنین، می‌توان از پرایمر روی پلک‌های خود نیز استفاده کرد تا به وسیله آن، آرایش چشم ثابت بماند.
پرایمرها در بازار انواع مختلفی دارند که هر کدام بافت و کاربرد متفاوتی دارند. پرایمر ممکن است سرمی باشد که به آبرسانی صورت کمک می‌کند و یا ممکن است ضد آفتاب باشد که ظاهر منافذ را کاهش داده و پوست را صاف می‌کند. رایج‌ترین و موثرترین نوع پرایمر، پرایمر مبتنی بر سیلیکون است که پوست را صاف کرده، منافذ باز را محو می‌کند و هنگام استفاده کمی چسبنده است. این چسبندگی به آرایش کمک می‌کند تا بهتر به آن بچسبد و دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
ممکن است در ابتدا استفاده از پرایمر صورت یک حقه و یا تبلیغ دروغین به نظر برسد، اما در واقع، محصول سودمندی است که نتیجه نهایی آرایش صورت را به کلی تغییر می‌دهد.

برای خرید پرایمر و فیکساتور با قیمت مناسب کلیک کنید.

برخی مزایای استفاده از پرایمر قبل از شروع آرایش به شرح زیر است:

  1.  استفاده از پرایمر نه تنها منافذ باز و بزرگ پوست را محو کرده و پوست را صاف می‌کند، بلکه به کاهش تولید چربی پوست در طول روز نیز کمک می‌کند.
  2.  استفاده از پرایمر در زمان آرایش، پوست صورت را روشن و بافت آن را اصلاح کرده و به این ترتیب، یک پوست صاف برای آرایش ایجاد می‌کند.
  3.  استفاده از پرایمر تضمین می‌کند که آرایشتان چروک نشده و یا خطوط ریز روی صورتتان پدیدار نشود و همچنین، باعث می‌شود آرایش در تمام طول روز در جای خود باقی و ثابت بماند.
  4.  پرایمر به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کند. در روزهای طولانی، در گرما و یا در مراسم‌هایی که باید چند ساعت در آنجا حضور داشته باشید، پرایمر به دوام بیشتر آرایش شما کمک خواهد کرد.
  5.  اگر کانتور، رژگونه یا هایلایت روی صورتتان لکه‌دار به نظر می‌رسد، دلیل آن بزرگ بودن منافذ پوستتان است. پرایمر در این منافذ باز و بزرگ فرو می‌رود و به محصول آرایشی بعدی کمک می‌کند تا یکپارچه و یکدست روی پوستتان بنشیند.
  6.  اگر لک و یا پوست مستعد آکنه دارید، استفاده از پرایمر به یکدست شدن پوستتان کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ محصولی در آکنه و یا لک صورتتان ته‌نشین شود.

روش استفاده صحیح از پرایمر چیست؟

- چند دقیقه بعد از شستن پوست و قبل از شروع آرایش صورت، زمانی است که باید پرایمر خود را بزنید.
- برخلاف سایر محصولات آرایشی، نیازی به ابزارهای فانتزی برای زدن پرایمر ندارید. روی انگشتان تمیز خود به اندازه یک نخود از پرایمر مورد علاقه خود بردارید و آن را به آرامی بین انگشتان خود گرم کنید. لازم نیست پوست خود را با پرایمر بتونه‌کاری کنید، فقط به مقدار بسیار ناچیزی از پرایمر احتیاج دارید.
- پرایمر را روی پوست ناحیه T صورت خود یعنی چانه، پیشانی، بینی و جاهایی که منافذ بزرگ دارید، بگذارید. با استفاده از حرکات دایره‌ای یا رو به بالا، پرایمر را به آرامی روی پوست خود فشار دهید و پخش کنید.
- قبل از شروع آرایش صورت، یک دقیقه صبر کنید. این کار باعث می‌شود پرایمر به خوبی در پوست صورتتان فرو رفته و در جای خود قرار بگیرد.

تخفیف ویژه محصولات آرایش صورت

زدن پرایمر به این روش یک تغییر عمیق و منحصربه‌فرد در آرایش شما به وجود می‌آورد و تفاوت زیادی در نتیجه نهایی ایجاد می‌کند. بعد از یک دقیقه، می‌توانید شروع به استفاده از کرم پودر و کانسیلر کنید.
پس از اتمام آرایش صورت، می‌توانید آرایش چشم خود را شروع کنید. اگر پوست پلک‌هایتان چرب و یا چروک است، می‌توانید از پرایمر چشم برای مات و صاف کردن آن استفاده کنید. اگر پرایمر چشم ندارید، کافی است کمی از پرایمر صورت خود را روی پلک‌هایتان بمالید و بگذارید بماند؛ تاثیر مشابهی خواهد داشت. پس از این کار، شاهد خواهید بود که سایه و خط چشم به راحتی روی پوست پلکتان می‌لغزند. بعد از اینکه آرایش چشم خود را با ریمل کامل کردید، وقت آن است که با آرایش لب، کار خود را به پایان برسانید.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص مراقبت از پوست، زیبایی و آرایش چهره داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌های دیگر ما بزنید:

دانستنی‌های ضروری در مورد انتخاب و استفاده از پرایمر
10 ایده جدید و رنگین برای آرایش تابستانی
 

 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام