ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
هر چیزی که در مورد ضد آفتاب و استفاده از آن باید بدانید
  • آموزش

هر چیزی که در مورد ضد آفتاب و استفاده از آن باید بدانید

  • 1403-02-04 22:54:41
استفاده کردن از ضد آفتاب یکی از ضروری‌ترین محصولات مراقبتی برای پوست است که باید به آن توجه بسیار داشت. بیشتر مشکلات پوستی مانند چروک، لک، جوش پیری زودرس، کک و مک، سرطان پوست و .... ناشی از بی‌توجهی به استفاده از ضدآفتاب می‌باشد. این محصول پوست را در بابر اشعه مضر UVA و UVB نور خورشید محافظت می‌کند و روند پیری زودرس را به تاخیر می‌اندازد. مهمترین مسئله این است که تحت هر شرایطی از ضدآفتاب استفاده شود. در هر بار استفاده بهئ مقدار کافی و استاندارد از ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار آسیب رسیدن به پوست نشوید. در این جا به شما می‌گوییم که چطور و چگونه از ضدآفتاب برای سلاکت پوست خود استفاده نمایید.

از ضدآفتاب برای هر بار مصرف چه مقدار استفاده کنیم؟
به علت وجود تنوع زیاد ضدآفتاب‌ها نیاز مختلف افراد باعملکردها با ترکیبات متفاوت طراحی شده است. بعضی از ضدآفتاب‌ها فقط در برابر اشعه UVA و UVB ، برخی دیگر در برابر اشعه IR هم از پوست محافظت می‌کنند. بعضی از ضدآفتاب‌ها ضد لک بوده و یا حاوی کرم پودر و رنگدانه می‌باشند. فرقی ندارد از چه ضدآفتابی استفاده می‌کنید، برای هر بار مصرف مقداری استاندارد معرفی شده است. استفاده کمتر از ضدآفتاب اثر محافظتی کمی ایجاد می‌کندو استفاده بیشتر نیز میزان محافظت از پوست را بالا نمی‌برد. میزان استاندارد ضدآفتاب برای صورت دو بند انگشن است که دهانه کرم را روی انگشت قرار داده و به اندازه دو بند انگشت ضد آفتاب روی انگشت بزنید. همین مقدار ضد آفتاب برای تمام پوست کافی است. برای بدن نیز به اندازه 2 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم مناسب است.

برای خرید ضد آفتاب‌ها با قیمت مناسب کلیک کنید.

در استفاده از ضدآفتاب چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟
در استفاده از ضدآفتاب بعضی ار رفتار نادرست موجب آسیب جدی به پوست می‌شود. برای اینکه همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشیم باید از این رفتار ناآگاهانه اطلاع داشته باشیم.

ضد آفتاب کودکان را فراموش نکنیم
پوست کودکان نسبت به بزرگسلان حساس و نازک است و در برابر تابش نور خورشید مقاومت کمتری دارد. با این حال مدت زمان بیشتری در آفتاب مشغول به بازی هستند. اغلب والدین برای کودکان ضدآفتاب نمی‌زنند که این امر موجب آسیب به پوست کودکان دلبندشان می‌شو.د. از دیگر باورهای غلط والدین استفاده از ضدآفتاب بزرگسلان برای کودکان است ولی پوست کودکان بسیار حساس بوده و ضدآفتاب‌های جداگانه برای آنها طراحی شده است. بهتر است ضدآفتاب‌های مخصوی کودکان را برای فرزندان دلبندتان تهیه کنید و قبل از قرار گرفتن کودکان دلبندتان در معرض آفتاب از این ضدآفتاب‌ها استفاده کنید.

در استفاده از ضدآفتاب رنگی قوانین مربوط به این ضدآفتاب‎‌ها را رعایت کنیم
اگر از کرم رنگی ضدآفتاب استفاده می‌کنید ابتدا از ضدآفتاب بی‌رنگ به پوستتان بزنید سپس از ضدآفتاب رنگی برای یکدست کردن رنگ پوست استفاده نمایید. میزان استفاده زیاد ضدآفتاب رنگی جلوه‌ی بدی به پوست می‌دهد و میزان کم هم نمی‌تواند از پوست درد برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نماید. بنابراین بهتر است از یک ضدآفتاب بی‌رنگ هم قبل از استفاده ضدآفتاب رنگی استفاده نمایید.


استفاده از ضد آفتاب در خانه
نور خورشید از پنجره‌ها و پرده هم عبور می‌کند و روی پوست اثر می‌گذارد. بنابراین حتما در منزل هم از ضدآفتاب استفاده کنید. برخی از متخصصان پوست می‌گویند که نور لامپ نیز حاوی اشعه‌های مضر برای پوست است که حتی در محیط‌های بسته هم باید از ضدآفتاب استفاده کنید.

فریلنسرها هم از ضدآفتاب استفاده کنند
نور کامپیوتر و گوشی حاوی اشعه مضر IR است ، اگر شما فریلنسری کار می‌کنید یا بخاطر شغل‌تان زمان زیادی پشت کامپیوتر و گوشی هستید باید قبل از شروع کار از ضدآفتاب استفاده کنید . زیرا این اشعه روی پوست ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می‌کند و پوست را خسته و کدر می‌نماید.

شدیدترن موقعیت‌های آفتاب را بشناسیم
در مناطقی ساحلی و کوهستانی و روزهای برفی در معرض آسیب بیشتر پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب هستیم. سنگ، شن، کو، برف  نور خورشید را بازتاب می‌دهد. به همین خاطر در این موقعیت با از ضد آفتاب‌های با spf 50 یا بالاتر از آن باید استفاده کرد. اگر تاکنئن در تفریح و گردش ضدآفتاب را پشت گوش انداخته‌اید باید بدانید که ظلم بزرگی در حق پوست خود کرده‌اید. در کوهنوردی شنا و برف از ضدآفتاب‌های spf 50 به بالا استفاده نمایید.

استفاده از ضدآفتاب در هوای ابری
اشعه مضر خورشید از ابر هم عبور می‌کند و وارد پوست می‌شود در روزهای ابری هم باید از ضدآفتاب استفاده کنید پون ندیدن خورشی دلیل موجهی برای استفاده نکردن از ضدآفتاب نیست.

اهمیت استفاده از ضدآفتاب در هنگام افتاب گرفتن
برنزه کردن و آفتاب گرفتن گوسط توسط نور خورشید مضرات فراوانی دارد. در این حال اگر این کار را دوست دارید باید حتما نیم‌ ساعت قبل از قرار گرفتن در آفتاب به تمام نقاط صورت و بدن خود ضدآفتاب زده و در سایه دراز بکشید و مستقیما در معرض نور خورشید نباشید.  

در طول روز چند بار از ضدافتاب استفاده کنیم
انواع ضدآفتاب‌ها از spf 15 تا spf 60 ارائه می‌شود. میزان این محافظت با spf 15 حدود 93 درصد ، ضد آفتاب با spf 30 حدود ۹۷ درصد و ضد آفتاب با spf 50 یا بالاتر حدود ۹۸ درصد امی‌باشد. مدت زمان محافظت انواع ضدآفتاب‌ها هم بین 2 تا 3 ساعت است که پس از گذشت این زمان باید ضدآفتاب را مجددا تمدید کنید.

حرف پایانی
استفاده از کرم ضدآفتاب نقش بسزایی در سلامتی پوست دارد که بعضی اوقات به علت استفاده نادرست از آن باعث ایجاد آسیب‌های پوستی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به عزیزانمان در مارکتمون مراجعه فرمایید.
           





 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام