ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
هر آنچه که باید درباره انواع کرم پودر بدانید
  • آموزش

هر آنچه که باید درباره انواع کرم پودر بدانید

  • 1403-02-30 17:39:47

درباره انواع کرم پودر چه می‌دانید؟

معمولا از کرم پودر به‌عنوان زیرساز آرایش استفاده می‌شود تا پوست درخشندگی و جلای خاصی پیدا کند. برخلاف باور بسیاری از خانم‌ها، خرید یک کرم پودر مناسب خیلی هم کار آسانی نیست، زیرا این محصول بافت و رنگ‌های متفاوتی دارد. تجربه نشان داده است، همانطورکه انتخاب یک کرم پودر عالی با فرمولاسیون ماندگار می‌تواند به‌خوبی انواع تیرگی و لک صورت را محو کنید، خرید یک کرم پودر نامناسب باعث بدتر شدن ظاهر بافت پوست و به هم ریختن کل آرایش صورت خواهد شد. از نظر کارشناسان، بهترین کرم پودر محصولی است که با بافت و رنگ پوست شما کاملا هماهنگ باشد و همیشه خرید گران‌ترین کرم پودر نمی‌تواند تضمین خوبی برای این مسئله باشد. در واقع این شما هستید که به کمک نکات ذکر شده در این مطلب می‌توانید محصول مناسب خود را انتخاب و تهیه کنید.

انواع کرم پودر از نظر بافت

امروزه برندهای مختلف آرایشی انواع کرم پودر با فرمولاسیون متفاوت تولید می‌کنند که حتی بعضی از آن‌ها ترکیبات معدنی یا گیاهی دارند. در ادامه به جزئیات آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کرم پورد مایع

این نوع کرم پودر محبوبیت زیادی در میان خانم‌ها دارد. زیرا علاوه بر اینکه می‌تواند با بافت لطیف خود پوست را به شکل شگفت‌انگیزی صاف کند، ظاهر طبیعی به پوست می‌دهد. معمولا فرمولاسیون مختلفی مانند ضد آب، بدون چربی و با ماندگاری 24 ساعته دارد که طبق شرایط خود می‌توانید دست به انتخاب بزنید. اگر پوست شما مختلط است، بهتر است به‌سراغ کرم پورد مایع بروید. اگر میزان لک‌های صورت شما زیاد است، می‌توانید از چند لایه کرم استفاده کنید.

کرم پودر کرمی

درصورتی‌که تمایل به مصرف روزانه کرم پودر دارید، بهتر است یک محصول کرمی خریداری کنید. قدرت آبرسانی بالایی دارد و برای روزهای شلوغ کاری عالی است. به‌خصوص اگر پوست چربی دارید که نیاز به مات شدن ظاهر آن است. اخیرا در این محصول از ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود و در قالب کرم ضد آفتاب رنگی به فروش می‌رسد. 

کرم پودر استیکی

این نوع کرم پودر ماندگاری و قدرت پوشش بالایی دارد و معمولا به‌صورت جامد و ماتیکی عرضه می‌شود. اگر پوست چربی دارید بهتر است از خرید آن منصرف شوید، زیرا ممکن است باعث ظهور آکنه یا جوش صورت شود.

کرم پودر پودری

طبق تجربه، این نوع کرم پودر بهترین گزینه برای جذب چربی اضافی صورت است. به‌همین‌دلیل، برای کاهش درخشندگی پوست (به‌خصوص پوست‌های چرب) و صاف‌تر جلوه دادن آن در طول روز عالی است. البته اگر پوست شما خشک است و چین و چروک زیادی دارد، استفاده از چنین محصولی باعث برجسته‌تر شدن خطوط و نواحی خشک پوست خواهد شد. ماندگاری کرم پودر پودری کمتر از سایر انواع کرم پودر است و نیاز به براش دارد تا بتوان آن را روی صورت اعمال کرد. به طور کلی، مشاوران پوست توصیه می‌کنند که اگر پوست خشکی دارید، بهتر است یک محصول مایع یا کرمی خریداری کنید و اگر پوست شما چرب و مستعد بروز آکنه است باید یک محصول بدون چربی (oil free) یا پودری که می‌تواند ظاهر مات به صورت شما بدهد تهیه کنید. قبل از کرم پودر، حتما از پرایمر استفاده کنید تا منافذ پوست کوچکتر شوند و محصول به‌خوبی روی پوست جلوه کند.  
 

انواع کرم پورد از نظر پوشانندگی

جالب است بدانید که انواع کرم پودر قدرت پوشانندگی یکسانی ندارند. اصولا دو دسته محصول وجود دارد:
  • کرم پودر با پوشانندگی کامل یا فول کاوریج. اگرچه این محصول بافت سنگینی دارد اما می‌تواند پوشش کامل ایجاد کند و انواع لکه‌های تیره و روشن، جای زخم و آکنه یا قرمزی را برطرف کند. با توجه به اینکه روی مسدود شدن منافذ پوست موثر است، بهتر است روزانه مصرف نشود. اصولا بهترین کرم پودر برای مهمونی‌ها یا گرفتن عکس است.
  • کرم پودر با پوشانندگی کم یا لایت کاوریج. اگر مشکل پوستی خاصی ندارید و ظاهر پوست شما تقریبا شفاف و صاف است، بهتر است اغلب اوقات از این نوع محصول استفاده کنید. از انواع آن می‌توان به مرطوب‌کننده‌های رنگی و کرم‌های BB اشاره کرد که رنگدانه و مواد شیمیایی کمتری دارند. برخلاف محصولاتی با پوشانندگی کامل، میزان ماندگاری این محصولات کمتر است.

انواع کرم پودر از نظر رنگ

اصولا پوست خانم‌ها یا تناژ گرم به رنگ زرد یا تناژ سرد به رنگ صورتی دارد. اگر می‌خواهید پیش از خرید کرم پودر تناژ رنگی پوست خود را تشخیص دهید بهتر است نگاهی به رنگ جواهراتی که استفاده می‌کنید بیاندازید. تجربه نشان داده است که جواهرات طلایی‌رنگ روی پوست‌هایی با تناژ گرم و جواهرات نقره‌ای‌رنگ روی پوست‌هایی با تناژ سرد زیباتر جلوه می‌کنند. در هنگام انتخاب رنگ کرم پودر، هرگز محصول را روی پوست دست خود امتحان نکنید. زیرا معمولا رنگ پوست دست و صورت یکسان نیست. در این زمینه، پوست پیشانی یا خط پایین فک صورت گزینه بهتری است. از نظر کارشناسان، محصولاتی با رنگ رز بژ و برنزه برای خانم‌هایی با پوست سرد عالی هستند. خانم‌هایی با پوست گرم بهتر است کرم‌های روشن و به رنگ بژ استفاده کنند. در گذشته برای درک تناژ پوست به رنگ رگ‌های روی مچ دست توجه می‌شد. اگر تقریبا زیتونی‌رنگ بودند، رنگ پوست گرم و اگر بنفش یا آبی‌رنگ بودند رنگ پوست سرد یا خنثی در نظر گرفته می‌شد. 

معرفی تعدادی از برندهای معروف کرم پودر در جهان

اگر به‌دنبال خرید یک محصول با بافت و رنگ عالی و قدرت پوشانندگی و ماندگاری مناسب هستید، بهتر است به‌سراغ برندهایی مانند مَک، لانکوم، لورآل، دیور و استی‌لادر بروید. ترکیبات مورد استفاده در این محصولات کیفیت بالایی دارند و خطر بروز مشکلات پوستی مانند آکنه یا لک صورت شما را تهدید نمی‌کند.

برای خرید انواع کرم پودر اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

بنابراین هدف از خرید کرم پودر، پوشانندگی و جلای پوست برای چندین ساعت است. اگر با وجود اطلاعات ارائه‌ شده هنوز برای خرید کرم پودر مناسب پوست خود مردد هستید، بهتر است با مشاورین پوست و مو مشورت کنید. بهترین محصول برای شما محصولی است که بتواند در کنار سایر لوازم آرایشی، ظاهر صورت شما را جذاب‌تر و زیباتر جلوه دهد!

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام