ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
آیا می خواهید ابروهای خود را در خانه اپیلاسیون کنید؟
  • آموزش

آیا می خواهید ابروهای خود را در خانه اپیلاسیون کنید؟

  • 1403-02-30 16:25:05
ابروها شکل و اندازه متفاوتی دارند ، نازک، صاف، کمانی‌. بستگی به اینکه چگونه آنها را حالت دهید، می تواند چهره شما را کاملا متحول کند‌. موچین کردن برای شکل دادن به ابروها همیشه طولانی است و اگر باتجربه نباشید می تواند خطرناک باشد‌. یکی از روش مرتب کردن ابروها اپلاسیون خانگی ابرو است‌. ممکن است در طی روز امکان مراجعه به سالن آرایشی را نداشته باشید ، ما در این مقاله مراحل اپلاسیون ابرو در خانه را آموزش می دهیم‌.  

مزایا و معایب اپیلاسیون ابرو در خانه

جوانب مثبت: نتایج سریع و ماندگار می خواهید؟ اپیلاسیون این کار را انجام می دهد. اپیلاسیون ابروها سریع‌تر از موچین است و اغلب دردناک‌تر است . این روش سریع است، در حالی که هنوز به طور موثر تمام موها را از ریشه پاک می کند. بله، موچین کردن یا نخ کشیدن نیز از ریشه جدا می شود، اما کندتر و دردناک تر هست‌. معایب: شما باید با مقداری رشد کنار بیایید. تمام موها در یک چرخه رشد هستند و در زمان مشخصی رشد می کنند ، بنابر‌این بعد از 2 هفته بعد از اپیلاسیون با رشد طبیعی ابرو باز کمی ابروها پر می شود‌.  

از چه نوع واکسی باید استفاده کرد؟

  کرم موم، موم سخت شما گزینه هایی دارید و انتخاب شما به نوع پوست و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که خودتان این کار را انجام می‌دهید، از واکس سخت استفاده کنید: «برای اپیلاسیون در خانه، من همیشه استفاده از موم سخت را توصیه می‌کنم. موم سخت ملایم است و به پوست نمی‌چسبد و بنابراین احتمال تحریک بسیار کمتری دارد. موم سخت موها را با سفت شدن در اطراف ساقه مو و بیرون کشیدن آن در هنگام برداشتن مو، بر خلاف موم نواری که هر چیزی را که به آن می چسبد از بین می برد، از بین می برد.   در مرحله بعد، مطمئن شوید که کیت واکس خانگی شما تمام موارد ضروری را دارد. کیت های مورد علاقه ما همیشه شامل پاک کننده، گرم کننده، اپلیکاتور، نوارهای موم، پاک کننده و لوسیون مراقبت پس از آن برای آرام کردن پوست است. من فکر می کنم یک کیت خوب در خانه باید دارای چوب اپیلاسیون با اندازه مناسب باشد. بسیار مهم است که از چیزی خیلی بزرگ استفاده نکنید، به خصوص به این دلیل که ناحیه اطراف و زیر ابروهای شما بسیار کوچک است. به همین هنگام استفاده از موم کاملا مراقب باشید. 

ابروهای خود را آماده کنید (توجه: این مرحله را نادیده نگیرید!)

قبل از اپیلاسیون ابرو صورت خود را کاملا بشورید یا با مواد شوینده سطح پوست را کاملا از چربی پاکسازی کنید‌. کلا شست و شو صورت و استفاده از مرطوب کننده ها بر سلامت پوست تاثییر می گذارد‌.

حالا مراحل اپیلاسیون ابرو در خانه را شروع می کنیم

  1. ابروهای خود را با برس ابرو بکشید و موهای سرگردانی را کوتاه کنید
  2. موم خود را گرم کنید و یک تکه کوچک از موم را در داخل مچ دست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید دمای آن ایمن است‌.
  3. تصمیم بگیرید که کجا می خواهید اپیلاسیون کنید‌.
  4. مقدار کمی از موم را با چوب موم خود بگیرید و در جهت رشد مو به ناحیه مورد نظر بمالید.
  5. یک نوار را بمالید و دست خود را محکم روی آن بمالید تا مطمئن شوید که به موها می چسبد‌.
  6. پوست را کشیده و با یک حرکت مایع در جهت مخالف رشد مو، نوار را بردارید. برای جلوگیری از لیفت پوست، فقط یک بار روی هر ناحیه بروید. اگر از موم سخت استفاده می‌کنید، فقط به این دلیل که به پوست نمی‌چسبد، گرمای آن می‌تواند پوست را بلند کند، بنابراین نمی‌خواهید بارها و بارها آن حرارت را تکرار کنید.‌‌
  7. موم اضافی را با پاک کننده یا روغن صورت پاک کنید.
  8. اگر موهای سرگردانی دیدید، یک موچین بردارید و فقط آنها را بچینید. بهترین کیت ابزار ابرو تا کنون، که شامل قیچی استیل ضد زنگ برای کوتاه کردن، موچین حرفه ای برای کندن موها، و یک برس زاویه دار برای برس زدن ابروها به سمت بالا و در جای خود است.

مراقبت های پس از اپیلاسیون

چند قانون ساده برای مراقبت پس از اپیلاسیون وجود دارد: «پس از اتمام اپیلاسیون، پوست خود را با آلوئه ورا آرام کنید. اطمینان حاصل کنید که منطقه را تا حد امکان به مدت 48 ساعت تمیز نگه دارید تا 24 ساعت اگر بیرون می روید از ضد‌آفتاب استفاده کنید‌.  

زمانی که نباید ابروهای خود را موم بزنید

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، باید از اپیلاسیون خودداری کنید یا با متخصص پوست خود مشورت کنید:  
  • اگر از هر نوع درمان آکنه استفاده می کنید، چه یک درمان موضعی یا یک قرص خوراکی، قبل از اپیلاسیون با متخصص پوست خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که اپیلاسیون برای پوست شما بی خطر است.
  • اگر از رتینول، رتین-A یا ترتینوئین استفاده می کنید، پوست خود را اپیلاسیون نکنید زیرا این محصولات پوست شما را بسیار حساس می کنند.
  • اگر برای مدت طولانی زیر نور خورشید بوده اید ، حتی اگر آفتاب سوخته نیستید حداقل به مدت 5 روز پوست خود را اپیلاسیون نکنید. آفتاب همچنین پوست شما را بسیار حساس می کند.
  • اگر اخیراً یک لایه برداری شیمیایی یا هر نوع لایه برداری قوی انجام داده اید، اپیلاسیون نکنید و از متخصص زیبایی یا متخصص پوست خود بپرسید که چه مدت باید قبل از اپیلاسیون صبر کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام