ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بهترین کرم مرطوب کننده را متناسب با نیاز پوستتان خریداری کنید
  • آموزش

بهترین کرم مرطوب کننده را متناسب با نیاز پوستتان خریداری کنید

  • 1403-02-30 19:34:15
کرم مرطوب کننده ماده‌ای نرم است که به دو صورت جامد و مایع تولید می‌شود. مرطوب‌کننده مانند یک‌لایه مسدودکننده عمل کرده و با ایجاد ‌لایه‌ای محافظ روی پوست از خارج‌ شدن رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این کرم پوست خشک را نرم و لطیف نگه می‌دارد. مرطوب‌کننده پوست برخلاف سرم پوست، در عمق پوست نفوذ نمی‌کند و به‌عنوان یک ‌لایه بر سطح پوست باقی می‌ماند. این محصول از آب، مواد مغذی و رطوبت پوست محافظت می‌کند و مانع خروج آن از سطح پوست می‌شود. مرطوب‌کننده‌ها عموماً به‌صورت طبیعی از مخلوط موادی مانند روغن‌های معدنی، گیاهی و پالایشگاهی تهیه می‌شوند. به طور معمول استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای پوست ضروری نیست، اما به‌شدت برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند پیشنهاد می‌شود.  

چرا به کرم مرطوب کننده نیاز داریم؟

اگر نسبت به پوست خود حساس هستید، در روتین پوستی خود برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این قسمت از مطلب به سؤال، چرا به کرم مرطوب کننده نیاز داریم؟ پرداخته شده است.

کاهش مشکلات پوستی و احتمال بروز آن

براق شدن سطح پوست در اثر تولید بیش از حد چربی طبیعی، قرمز شدن سطح پوست، ترک پوستی و آکنه از عوارض و نشانه‌های خشکی پوست هستند. استفاده از مرطوب‌کننده به طور مداوم و به‌اندازه موردنیاز، از خشکی پوست جلوگیری کرده و در صورت بروز این مشکل آن را درمان می‌کند. در صورت داشتن پوست چرب استفاده از مرطوب‌کننده اصلاً پیشنهاد نمی‌شود و برای تعادل‌سازی چربی طبیعی پوست باید از لوسیون پوست استفاده کنید.

روتین پوستی مرطوب‌کننده برای کاهش و ازبین‌بردن لکه‌های پوستی

انجام مداوم روتین پوستی مرطوب‌کننده به‌مرورزمان باعث کاهش لکه‌های موجود روی پوست می‌شود.

جوان‌سازی پوست

قفسه سینه، گردن و صورت مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق پوستی هستند که به‌صورت روزانه سلول‌های خود را از دست می‌دهند. استفاده از مرطوب‌کننده برای مرطوب نگه‌داشتن پوست این مناطق از بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان پوست جلوگیری کرده و ترمیم سلول‌های پوستی این نقاط باعث جوان شدن و جوان ماندن پوست می‌شود.

کرم مرطوب کننده و مبارزه با چین‌وچروک پوست

چین‌وچروک زودرس پوست بر اثر برهم‌خوردن تعادل چربی طبیعی و خشکی پوست ایجاد می‌شود. مرطوب‌کننده و لوسیون با ایجاد لایه محافظ روی پوست مانع خروج رطوبت پوست می‌شود و تعادل را در تولید چربی و حفظ رطوبت آن حفظ می‌کند. همچنین استفاده از مرطوب‌کننده در روتین پوستی روزانه باعث سفت شدن پوست می‌شود. 

چگونه کرم مرطوب کننده مناسب خود را انتخاب کنیم؟

مرطوب‌کننده‌ها از مهم‌ترین محصولات موردنیاز برای سلامت پوست به شمار می‌روند. به‌طورکلی پوست افراد به ۴ دسته تقسیم‌بندی ‌شده است که هر یک از انواع پوست‌ها نیازمند مرطوب‌کننده مناسب خود هستند. در این قسمت اطلاعات موردنیاز در رابطه ‌با انتخاب مرطوب‌کننده مناسب هر نوع پوست را به دست خواهید آورد. انواع پوست افراد عبارتند از: پوست خشک: پوست آب و رطوبت کمی دارد و پوسته‌پوسته می‌شود. پوست چرب: پوست چرب و براق است. پوست معمولی: رطوبت پوست در حد نرمال و طبیعی است. پوست حساس: پوست حساس عموماً ملتهب و سرخ شده و همچنین دچار خارش شدید می‌شود. پوست مختلط: در این نوع پوست سه حالت پوست خشک، چرب و معمولی در نقاط مختلف صورت دیده می‌شود.  
 

مرطوب‌کننده مخصوص پوست خشک

مناسب‌ترین مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک، کرم‌های مخصوص پوست خشک با میزان نرم‌کننده نسبتاً زیاد و حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

مرطوب‌کننده مخصوص پوست چرب

برای پوست چرب باید از کرم مرطوب کننده ضدچربی پوست یا لوسیون‌هایی که غیرکومدوژِنیک هستند، استفاده کرد.

مرطوب‌کننده مخصوص پوست معمولی

مرطوب‌کننده‌های ساخته شده بر پایه آب و غیرچربی مناسب‌ترین نوع نرم‌کننده برای این نوع پوست است.

مرطوب‌کننده مخصوص پوست حساس

مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌های حساس باید فاقد الکل و اسید بوده و در تولید آن باید از موادی که باعث التیام و تسکین بیماری‌های ناشی از خشکی پوست حساس هستند مانند اگزما، روزاسه و پسوریازیس استفاده شود. اسید هیالورونیک، عصاره بابونه، سرامید و عصاره آلوئه‌ورا ترکیباتی هستند که باعث التیام و تسکین مشکلات پوستی می‌شوند.

مواد مرطوب‌کننده مخصوص پوست مختلط

مناسب‌ترین نوع مرطوب‌کننده‌ها برای پوست‌های مختلط مرطوب‌کننده‌های ژلی و فلوئیدی هستند که چربی و خشکی پوست را به تعادل رسانده و درمان می‌کنند.  

با انواع کرم مرطوب‌کننده آشنا شوید

هر نوع پوست برای رسیدگی و محافظت نیازمند کرم مرطوب کننده مخصوص است. در این قسمت به آشنایی با انواع کرم‌های مرطوب‌کننده می‌پردازیم.

اکلسیو (occlusive)

به‌عنوان مسدودکننده عمل می‌کنند و مواد تشکیل‌دهنده آنها نفت سفید، لانیون، زینک و دایمتیکون، روغن زیتون، موم، روغن سویا و روغن معدنی هستند و معروف‌ترین نوع آن اکلسیوها و وازلین است.

هومکتانت (humectant)

هومکتانت‌ها نرم‌کننده و مرطوب‌کننده پوست هستند و از مواد سفیده و زرده تخم‌مرغ، اسیدلاکتیک، عسل، اوره، ژل آلوئه‌ورا، گلیسرول و سوربیتول، ملاس و موادی دیگر ساخته می‌شوند. گلیسیرین و اسید هیالورونیک دو نوع از معروف‌ترین هومکتانت‌ها به شمار می‌روند.

امولینتemollient) )

از ایزوپروپیل پالمیتات، عصاره جو دوسر و کره تهیه می‌شود و معروف‌ترین نوع آن روغن‌های گیاهی است.

اسکوآلن squalene) )

موادی روغنی بوده و در ساختار تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.  
 

قیمت کرم مرطوب‌کننده

قیمت کرم مرطوب کننده با توجه به پارامترهای مختلف، تعیین می‌شود. از برند تولیدکننده گرفته تا مواد به کار رفته و نوع این کرم ها از جمله عواملی هستند که در قیمت نهایی کرم تاثیر می‌گذارند.

برای خرید انواع کرم های مرطوب کننده اینجا کلیک کنید.

کلام آخر

اگر به دنبال زیبایی، طراوت، شادابی و جوانی پوست خود هستید، باید یک روتین پوستی متناسب با نوع پوست خود را روزانه به طور منظم انجام دهید. کرم‌های مرطوب‌کننده از مهم‌ترین و اساسی‌ترین لوازم آرایشی بهداشتی به شمار می‌رود. در این مطلب نسبت به کرم مرطوب کننده و انواع آن اطلاعات کافی را کسب کردید. با مطالعه مطالب ذکر شده در بالا هنگام خرید می‌توانید با اطمینان خاطر محصول موردنیاز و متناسب و سازگار با نوع پوست خود را خریداری کنید.  

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام