دسته بندی
لاک ژل چیست ؟
  • آموزش

لاک ژل چیست ؟

  • 1403-07-27 08:51:19
در این مقاله از مجله مارکتمون میخواهیم به برسی " انواع لاک ژل ، لاک ژل تک مرحله ای ، لاک ژل سه مرحله ای ، لوازم مورد نیاز برای لاک ژل زدن ، مراحل زدن لاک ژل سه مرحله ای ، مراحل زدن لاک ژل تک مرحله ای و ریمو کردن ژلیش از روی ناخن طبیعی  بپردازیم.
لاک ژل به لاک هایی گفته می شود که مواد تشکیل دهنده آنها ژل اکریلیک میباشد. لاک  ژل از طریق هوا خشک نمی شوند و  فقط با استفاده از دستگاه یووی میتوان آنها را خشک کرد . اگر دوست دارید بیشتر درباره ی ویژگی های لاک ژل بدونید ، با مجله  مارکتمون تا آخر این مقاله همراه باشید : لاک ژل را هم می توان روی ناخن طبیعی و هم روی ناخن کاشت شده استفاده کرد . لاک ژل ها نسبت به لاک های معمولی زیبایی خاصی را به دستان شما هدیه می دهند و با سطح مقاومی که روی ناخن ایجاد می کنند ، مانع از شکسته شدن ناخن ها می شوند .

انواع لاک ژل :

اول از همه از مقدماتی ترین عنوان که " انواع لاک ژل میباشد" شروع کنیم. دو نوع وجود دارد دارند :

1-لاک ژل های تک مرحله ای :

این نوع ، نیاز به بیس کات و تاپ شاین ندارند و فقط با یک بار زدن روی ناخن ، صورت می گیرند .

2-لاک ژل های سه مرحله ای :

این نوع ، هم به بیس کات و هم به تاپ شاین نیاز دارند و باید مانند اسم آن ، در مرحله روی ناخن زده شود . 

لوازم مورد نیاز :

1-سوهان دستی 2- دستگاه یووی 3- عقب زن 4- نیپر 5- ضد قارچ 6- بیس کات 7-تاپ شاین 8- لاک ژل 9-سوهان برقی 10 – روغن کوتیکول 11- سر سوهان کاغذی نرم 12- سر سوهان مانیکور اشکی 

مراحل زدن لاک ژل سه مرحله ای :

1-مانیکور خشک : یکی از مراحل مهم برای ژلیش کردن ناخن ، مانیکور کردن است . × کوتیکول یا پوست های اضافی اطراف ناخن را به کمک عقب زن ، به عقب هل دهید . × پوسته های مرده و اضافی ناخن را با نیپر بگیرید . × با استفاده از سر سوهان مانیکور اشکی ، کوتیکول های اضافی اطراف ناخن را سوهان کشی کنید .   2- خط و خش انداختن روی ناخن : در این مرحله باید از سر سوهان کاغذی نرم استفاده کنید . با خط و خش انداختن روی سطح ناخن ، چربی اضافی روی صدف ناخن را از بین ببرید   3- فرم دهی به ناخن : فرم دلخواه مشتری را با کمک سوهان دستی ، به ناخ بدهید و قد ناخن ها را با هم یکی کنید . بعد از زیر سازی کردن کامل ناخن ، نوبت لاک ژل زدن روی ناخن میباشد .   به مراحل زیر  حتماً توجه کنید : 1-به ناخن ها ضد قارج بزنید . 2- یک لایه نازک بیس کات بزنید و لبه آزاد ناخن را ببندید . 3- دست را داخل دستگاه یووی قرار دهید تا بیس کات خشک شود . 4- یه لایه نازک لاک ژل روی ناخن بزنید و لبه آزاد ناخن را ببندید . ( سعی کنید طوری لاک بزنید که به قسمت ریشه نچسبد تا کار تمیز تر بنظر برسد .) 5- دست را داخل یووی گذاشته و اجازه دهید تا لاک ژل خشک شود . 6- وقتی لاک ژل خشک شد ، دوباره همان مرحله را تکرار کنید تا رنگ لاک روی ناخن صاف و یکدست شود . سپس دوباره دست را داخل یووی قرار دهید تا لاک ژل خشک شود . 7- یه لایه تاپ شاین روی لاک ژل بزنید ، لبه آزاد ناخن را ببندید و دست را  داخل یووی قرار دهید . 8- و در آخر، روغن کوتیکول را دور ناخن بزنید و کمی ماساژ دهید. 

مراحل زدن لاک ژل تک مرحله ای :

زمان کوتاه تری برای انجام تک مرحله ای نیاز است اما دوام تک مرحله ای از لاک ژل سه مرحله ای کمتر است . 1-مرحله اول آن زیرسازی است که دقیقا مانند مرحله اول سه مرحله ای می باشد . 2- به ناخن ها ضد قارچ بزنید . 3- یک لایه ( رنگ دلخواه ) روی ناخن بزنید و توجه داشته باشید که لبه آزاد ناخن بسته باشد . 4- دست را داخل یووی گذاشته تا خشک شود. 5- مراحل سه و چهار را دوباره تکرار کرده تا لا ک یکدست شود . 6- با استفاده از روغن کوتیکول را دور ناخن بزنید و کمی ماساژ دهید . 

ریمو کردن ژلیش از روی ناخن طبیعی :

لوازم مورد نیاز برای ریمو ژلیش : 1-عقب زن 2- فویل 3- پنبه 4- آستون خالص 5- سوهان دستی 6- وازلین
  •  با استفاده از سوهان دستی ، سطح ناخن را خط و خش بیندازید تا براقیت تاپ شاین از بین برود .
  • پوست دور ناخن را با وازلین چرب کنید تا توسط آستون خشک نشود .
  •  پنبه را به آستون آغشته کنید و فویل را دور ناخن بپیچید و دقت کنید که محکم باشد .
  • بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه ، فویل را ازروی ناخن بردارید و با عقب زن ، لاک ژل را از روی ناخن پاک کنید .
  •  اگر باز هم لاک ژل روی ناخن باقی مانده بود ، مراحل بالا را دوباره انجام دهید .

برای خرید محصولات کاشت ناخن اینجا کلیک کنید.


 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام