ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چرا باید از اسپری فیکس کننده استفاده کنیم؟
  • آموزش

چرا باید از اسپری فیکس کننده استفاده کنیم؟

  • 1403-02-28 15:28:35
همانقدر که طرز صحیح آرایش کردن مهم است، همانقدر هم فیکس کردن و ثابت ماندن آرایش اهمیت دارد. به همین دلیل استفاده از اسپری فیکس برای تثبیت آرایش توصیه می شود. این اسپری ها آرایش پوست، چشم و لب ها را برای ساعت های طولانی ماندگار نگه می دارند و اجازه خراب شدن یا پاک شدن آرایش را نمی دهند. آیا می دانید این فیکساتورها چه ویژگی و مزایایی دارند؟ یا چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ در ادامه این بخش می خواهیم طرز صحیح استفاده از آن و همچنین مزایا و ویژگی های اسپری های فیکس کننده را برایتان عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی اسپری فیکس

یکی از اصلی ترین دغدغه خانم ها در فصل گرما، ثابت نگه داشتن آرایش صورت است. گرمای زیاد، تعریق بیش از حد و استفاده از ماسک همگی جزو دلایل اصلی برای خراب شدن و پاک شدن آرایش صورت هستند. به همین علت برای ثابت نگه داشتن آرایش به خصوص در فصل گرما از اسپری فیکس استفاده می شود. این اسپری دارای ویژگی هایی است که به نوعی تکمیل کننده آرایش به حساب می آید و شما با استفاده از آن دیگر دغدغه پاک شدن و خراب شدن آرایشتان را نخواهید داشت.  

چرا باید از اسپری فیکس کننده استفاده کنیم؟

همانطور که متوجه شدید، استفاده از اسپری فیکس برای جلوگیری از تخریب آرایش است. اما این اسپری کاربردهای دیگری نیز دارد. ممکن است شما برای آرایش روزانه تان، از لوازم آرایش با کیفیت معمولی تر استفاده کنید. در این صورت می توانید با استفاده از این اسپری، ماندگاری و دوام لوازم آرایشی را بالا ببرید و آرایشی زیباتر و جذاب تر داشته باشید. همچنین افرادی که شاغل هستند و در محیط کار نمی توانند آرایششان را تمدید کنند، با استفاده از این محصول آرایشی زیبا و فیکس خواهند داشت. 

مزایای استفاده از اسپری فیکس کننده آرایش چیست؟

آیا میدانید مزایای استفاده از اسپری فیکس کننده آرایش چیست؟ در واقع با استفاده از این اسپری شما از یک سری مزایا برخوردار می شوید که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.
  • کمک به تثبیت میکاپ

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از اسپری فیکس کننده، کمک به افزایش ماندگاری و دوام میکاپ روی صورت است. با استفاده از این محصول، آرایش روی صورت شما پس از چند ساعت، به همان طراوت و تازگی دقایق اول خواهد ماند و این یکی از بهترین مزایای استفاده از این محصول است. حتما می دانید که برای بهتر جذب شدن کرم پودر روی پوست، باید اسفنج را نم دار کنید و سپس با استفاده از آن کرم پودر را روی صورت خود فیکس کنید. خوب است تا بدانید استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش برای نم دار کردن اسفنج آرایشی گزینه مناسبی است. زیرا به طور همزمان باعث جذب بهتر کرم پودر و افزایش ماندگاری آن روی پوست می شود.
  • کنترل و کاهش ترشح چربی

یکی از اصلی ترین دلایل خراب شدن آرایش پوست، ترشح چربی است. کسانی که پوست چربی دارند، معمولا از خراب شدن و پاک شدن کرم پودر روی پوست خود شاکی هستند. به همین علت می توان گفت استفاده از این اسپری برای کاهش و کنترل ترشح چربی بسیار مفید است.
  • افزایش ماندگاری ریمل، رژلب و سایه چشم

معمولا آرایش لب ها و چشم ها بیشتر در معرض خراب شدن و پاک شدن هستند. خصوصا آرایش لب ها که با خوردن و آشامیدن به راحتی پاک می شود. استفاده از اسپری فیکس به افزایش ماندگاری و دوام آرایش چشم و لب کمک زیادی می کند. 
  • رطوبت رسانی به پوست

پوست انسان برای طراوت و تازگی بیشتر از هر فاکتور دیگری به رطوبت رسانی نیاز دارد. گاهی اوقات ممکن است استفاده از بعضی لوازم آرایشی، باعث خشک شدن و التهاب پوست شود. با استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش، آبرسانی به پوست انجام می شود و از بروز آسیب های پوستی نیز جلوگیری می شود.
  • محافظت از پوست

از دیگر مزایای استفاده از اسپری فیکس، محافظت از پوست در برابر فاکتورهای آسیب زا مانند باکتری ها و آلودگی ها است. شما نتیجه استفاده از این محصول را در دراز مدت مشاهده خواهید کرد. زیرا پوستتان کمتر دچار آسیب و آلودگی می شود.
 

چگونگی استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

  پس از مطالعه مزایای استفاده از اسپری فیکس کننده، قطعا تمایل دارید از آن استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. به همین منظور می خواهیم روش صحیح استفاده از آن را برایتان عنوان کنیم. ابتدا آرایش خودتان را تکمیل کنید و کاملا به پایان برسانید. زیرا استفاده از این اسپری مخصوص مرحله آخر است.
  1. قوطی اسپری را بردارید و به خوبی تکان دهید.
  2. چشم هایتان را به آرامی ببندید و اصلا روی هم فشار ندهید تا چروک ایجاد شود. همچنین نفستان را کمی حبس کنید و لپ هایتان را کمی باد کنید تا مواد تثبیت کننده آرایش به خوبی همه جای پوست شما را در بر بگیرد.
  3. قوطی را در فاصله 30 سانتی متری از صورتتان قرار دهید.
  4. حالا تجسم کنید که می خواهید حرف T و حرف X را با اسپری روی صورتتان بنویسید. به این ترتیب اسپری را به تمام قسمت های صورتتان بزنید.
  5. چند دقیقه صبر کنید تا خیسی اسپری روی پوستتان از بین برود و کمی خشک شود.
  6. حالا چشم هایتان را باز کنید و از زیبایی خود لذت ببرید.
  7.  

استفاده از اسپری فیکس برای همه مناسب است؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در خصوص استفاده از اسپری فیکس کننده به وجود می آید این است که آیا استفاده از آن برای انواع پوست مناسب است یا خیر؟ زیرا همانطور که میدانید برای خرید محصولات آرایش پوست، حتما باید جنس پوست در نظر گرفته شود. به طور کلی تمام افراد می توانند از این محصول استفاده کنند اما لازم است تا به چند نکته مهم توجه شود. نکته اول این که اگر پوست صورت خشک باشد، حتما باید از اسپری هایی استفاده شود که فاقد الکل هستند. زیرا الکل خشکی و التهاب پوستی را تشدید می کند و ممکن است باعث ایجاد آلرژی در پوست شود. همچنین کسانی که پوست خشکی دارند، هنگام خرید اسپری فیکس باید روی این موضوع تاکید داشته باشند و حتما انواع آبرسان آن را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند. نکته بعدی اینکه برای پوست های چرب، بهتر است اسپری تثبیت کننده آرایش اویل فری تهیه شود. این نوع اسپری ها هیچ چربی اضافه ای ندارند و باعث چرب تر شدن پوست و بروز جوش های پوستی نمی شوند. 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام