ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
تمایل به موهای بلوند بیشتر در جوامع آسیایی طرفداران زیادی دارد
  • آموزش

تمایل به موهای بلوند بیشتر در جوامع آسیایی طرفداران زیادی دارد

  • 1403-02-28 13:10:33
تمایل به موهای بلوند بیشتر در جوامع آسیایی طرفداران زیادی دارد. معمولا بانوان حداقل یک بار تجربه روشن کردن موها را دارند. معمولا بلوند کردن موهای روشن خیلی راحت تر نسبت به موهای مشکی می باشد. برای دکلره موها باید صبر، حوصله و دقت بالا داشته باشید اما این کار برای شما شدنی است. توصیه می کنیم قبل و بعد از انجام دکلره با استفاده از مواد تقویت کننده مو، به آن ها رسیدگی کنید تا جلوه طبیعی تر داشته باشند.  

بخش اول آماده کردن مو

 
قبل ازانجام عملیات دکلره، موهای خود را هر 2-3 روز یک بار در عرض دو هفته با استفاده از مرطوب کننده ها، رطوبت‌رسانی کنید
تبدیل کردن موها از رنگ مشکی به بلوند، موهای شما را خشک کرده و به آنها آسیب می‌رساند. پیش از انجام اینکار با استفاده از مواد مغذی برای تقویت مو،  قابلیت مقاومت موها را افزایش دهید.
  • باید چند هفته قبل از دلکره کردن مو، از استفاده هرگونه وسایل حرارتی برای حالت دادن موها خودداری کنید تا آسیب‌های ناشی از حرارت را کمتر کنید.

اگر موهای شما از قبل رنگ شده است، از شامپو درخشان کننده برای روشن کردن آن استفاده کنید

شامپوی درخشان کننده (Clarifying Shampoo)، رنگ مو فعلی شما را از بین نمی برد اما تا حدودی آن را روشن می‌کند که بتوانید راحت‌تر عملیات دکلره را انجام دهید. قبل از انجام دکلره، از این شامپو را برای 2-3 بار استفاده کنید.
  • زمانی که اولین بار از دکلره استفاده می‌کنید، از مصرف شامپو درخشان کننده خودداری کنید. زیرا اینکار باعث خشک شدن بیش از حد موهایتان خواهد شد.
   

دکلره را روی قسمتی از موهایتان ابتدا تست کنید تا مقاومت موهای خود را ببینید

این آزمایش به شما این امکان را می دهد تا ببینید که برای چه مدت باید دکلره را روی موهای خود بگذارید. بقیه موهای خود را به سمت عقب ببندید تا به صورت تصادفی با دکلره تماس پیدا نکند.
  • حتما از دستکش در حین کار استفاده نمایید و پودر دکلره و اکسیدان را ترکیب کنید. بگذارید دکلره به مدت 30-45 دقیقه روی موهای شما بماند.
  • اگردر حین کار پوست سر شما قرمز یا تحریک شد، این علامت می‌تواند نشان دهنده حساسیت یا آلرژی به مواد شیمیایی باشد. اگر این علائم را مشاهده کردید، دلکره کردن را دیگر ادامه ندهید. به جای آن، به سراغ یک رنگ‌کار حرفه‌ای بروید تا ببینید چه اقداماتی باید انجام دهید.

موهای خود را با کلیپس یا گیره پلاستیکی به 4 قسمت تقسیم کنید

برای شروع عملیات دکلره، موهای خود را ابتدا از وسط به 4 قسمت یعنی هر طرف را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. برای نگه داشتن هر قسمت، از کیلیپس یا گیره مو پلاستیکی استفاده کنید.
  • اگر حجم موهای شما زیاد باشد، بهتر است آنها را به دسته‌های بیشتری تقسیم کنید تا دکلره کردن آنها راحت‌تر باشد.

با پوشیدن دستکش و یک تی‌شرت قدیمی یا محافظ از پوست و لباس خود مراقبت کنید

دکلره، ماده شیمیایی بسیارقوی است و می‌تواند پوست شما را بسوزاند، بنابراین باید نقاط تماس آن با پوست را محدود کنید. هنگام مخلوط کردن مواد و زدن دکلره به موها، یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید. لباس‌های خود را عوض کنید و لباس چسبان و تنگ بپوشید. به خاطر داشته باشید اگر مقداری مواد دکلره روی پیراهن ببریزد، لباس شما لکه‌ می‌شود. 

بخش دوم دکلره کردن مو

 

ابتدا مقداری اکسیدان و پودر دکلره را با توجه به حجم موهای خود در یک کاسه پلاستیکی کوچک مخلوط کنید

اگر نمی دانید که از چه اکسیدانی باید در دکلره استفاده نمایید به این نکات توجه کنید:
  • اگر می‌خواهید دکلره را روی موهایی بگذارید که از قبل رنگ شده، آسیب دیده یا خشک هستند، اکسیدان 6 درصد انتخاب خوبی خواهد بود. اکسیدان 6 درصد معمولا 1 تا 2 درجه موهای شما را روشن خواهد کرد.
  • اگر موهای شما طبیعی و بدون رنگ باشند، اکسیدان 9 درصد گزینه عالی است. اکسیدان 9 درصد موها را 2-3 درجه روشن‌تر می‌کند.
  • اما می‌تواند به موهای شما آسیب زیادی بزند. اگر پوست سر شما حساس است، از مصرف اکسیدان 12درصد خودداری کنید، زیرا باعث تحریک بیشتر می‌شود. اکسیدان 12درصد موهای شما را در حدود 4 درجه روشن‌تر خواهد کرد.
  • همیشه از پودر دکلره استاندار استفاده کنید.

از انتهای مو شروع کرده و هر دسته 2.5 سانتی موها را جداگانه دکلره کنید

از قسمت پشت سر دکلره مو را شروع کنید و گیره آن را باز کنید. یک تکه مو به اندازه 2.5 سانتی‌متر را جدا کنید و با استفاده از برس مخصوص رنگ، مواد دکلره را از نوک آن تا حدود 2.5 سانتی‌متر ریشه مو بزنید و ریشه‌ها را دست نخورده باقی بگذارید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا کل آن دسته پوشانده شود، سپس سراغ دسته بعدی مو ها بروید و همان کار را انجام دهید تا تمام سرتان (بدون ریشه) را با مواد دکلره پوشیده شود.
  • ریشه موها را در مرحله بعد قرار دهید زیرا گرمای پوست سر باعث می‌شود که دکلره سریع‌تر عمل کند که گاهی اوقات منجر به دو رنگ شدن مو می‌شود.
به عقب برگردید و حالا ریشه موها را مواد دکلره بزنید زمانی که  ساقه موهایتان را دکلره کردید،  نوبت آن رسیده که به پشت سر برگشته و ریشه‌های مو را دکلره کنید. از پشت سر مواد دکلره را فقط به آن 2.5 سانتی‌متری که مواد نخورده است بزنید. اگر در هر مرحله از انجام دکلره حس سوزش در پوست کردید، بلافاصله آن را بشویید.

 

بگذارید مواد دکلره به مدت 30-40 دقیقه روی موهای شما باقی بماند

تستی که ابتدا با دکلره روی موهای خود انجام دادید، در اینجا به شما کمک خواهد کرد بدانید مدت زمانی که طول می کشد دلکره روی موهای شما اثر کند چقدر است. اجازه ندهید مواد دکلره بیش از 45 دقیقه روی موهای شما باقی بماند.

 

دکلره را با آب ولرم بشویید و از شامپو و کاندیشنر در زمان شست وشو استفاده کنید و اجازه دهید بدون سشوار خشک شود

  • اگر موهایتان تناژ نارنجی یا مسی داشت نگران نشوید. جلسه اول دکلره برای 2-3 درجه روشن کردن پایه موهای شما کافی است اما هنوز نمی‌شود به این موها بلوند گفت معمولا باید یک بار دیگر این عملیات را انجام دهید تا به رنگ بلوند برسید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام