ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه چشم های کوچک را آرایش کنیم ؟ 12 مرحله آرایش چشم
  • آموزش

چگونه چشم های کوچک را آرایش کنیم ؟ 12 مرحله آرایش چشم

  • 1403-02-14 02:01:35
1- ابروهای خود را بچینید و فرم دهید. ابروها به تعیین شکل چشم شما کمک می کنند. ابروهایتان را بچینید تا مرتب شوند و اگر دوست دارید با اضافه کردن یک قوس ملایم به آنها فرم دهید. ابروهای مرتب و خوش فرم، ناحیه چشم را باز می کند و باعث می شود بزرگتر به نظر برسند. از زیر ابروهایتان را بردارید نه از بالا. این به باز کردن چشم ها و بزرگتر نشان دادن آنها کمک می کند.  
2- روی چشم های پف کرده آب سرد بپاشید. پف‌کردن چشم‌ها به دلیل آلرژی، بی‌خوابی شبانه یا به طور کلی کم‌خوابی بسیار شایع هستند. متأسفانه چشم های پف کرده آنها را حتی کوچکتر نشان می دهد. قبل از شروع آرایش، دور چشم خود را به آرامی با آب سرد بپاشید، سپس خشک کنید. این می تواند پف کردگی را کاهش دهد. همچنین می توانید با پر کردن یک کیسه زیپ دار با یخ و پیچیده کردن آن در داخل یک پارچه شستشو، یک کمپرس سرد ایجاد کنید. کمپرس را به مدت 10-15 دقیقه روی ناحیه چشم خود قرار دهید.  
3- پرایمر آرایش چشم بزنید. پرایمر به ماندگاری آرایش شما کمک می کند. یک لایه نازک از پرایمر را روی پلک‌هایتان بمالید و تا ابرو ادامه دهید. اگر قصد دارید سایه چشم را زیر چشمان خود بزنید (مثلاً اگر می خواهید ظاهری دودی ایجاد کنید)، پرایمر را نیز در آنجا بزنید. اگر پرایمر ندارید، به جای آن از یک لایه نازک کانسیلر استفاده کنید. آن را با گردگیری از پودر شفاف دنبال کنید. این یک پرایمر موثر است.
4-برای سیاهی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید. حلقه های سیاه زیر چشم می تواند آنها را کوچکتر از آنچه که هستند نشان دهد. کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد. آن را زیر چشمان خود به شکل مثلث وارونه بمالید. از انگشتان یا اسفنج خود استفاده کنید تا کانسیلر را به آرامی با پوست خود ترکیب کنید.  
5-یک سایه چشم براق و روشن به گوشه های داخلی بزنید. با استفاده از برس سایه چشم، مقدار کمی سایه چشم براق (نه براق) رنگ روشن را به گوشه داخلی هر دو چشم بزنید. برای این کار از یک سایه درخشان سفید، برهنه یا نقره ای استفاده کنید. فقط مقدار کمی نیاز دارد، بنابراین از یک لمس سبک استفاده کنید. با استفاده از سایه روشن‌تر در نیمه داخلی چشم‌ها، چشم‌ها را بازتر و دورتر نشان می‌دهید که می‌تواند بزرگ‌تر به نظر برسد  
6- همان سایه براق را به گوشه های بیرونی و استخوان ابرو بزنید. از یک برس سایه چشم استفاده کنید تا سایه درخشان روشن را روی گوشه بیرونی هر پلک بزنید. سپس مقداری از آن را روی ناحیه مستقیم زیر ابروهای خود بمالید. این ترفند باعث افزایش اثر باز شدن چشم می شود.  
7-از یک سایه چشم نوودNUDE یا بژ روی پلک های خود استفاده کنید. رنگ‌های روشن‌تر دور چشم را باز می‌کنند، در حالی که رنگ‌های تیره باعث می‌شوند کوچک‌تر به نظر برسند. سایه نوود  یا بژ را با کمی براق روی هر دو پلک بکشید. در صورت تمایل می توانید از همان رنگی که استفاده کرده اید در گوشه های داخلی و خارجی استفاده کنید.    
8-از چندین رنگ برای ایجاد ابعاد استفاده کنید. اگر می خواهید رنگ و ابعاد را آزمایش کنید، از دو رنگ استفاده کنید که مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، می توانید از یک سایه چشم روشن برای پلک های خود استفاده کنید، سپس هر دو چشم را با یک خط چشم آبی برقی خط چشم بزنید. آنها با هم باعث می شوند که چشم ها برافراشته شوند و عمق و بعد ایجاد کنند.  
9-خط چشم نودد یا سفید را به خط آب پایین بکشید. معمول است که خط پایین آب را با مداد تیره خط بکشید، اما متأسفانه این باعث می شود چشم ها کوچکتر به نظر برسند. در عوض، از یک مداد خط چشم نوود یا کم رنگ در خط آب پایین خود استفاده کنید. آن را از گوشه داخلی چشم تا گوشه بیرونی بمالید. این کار به سفیدی چشمان شما کمک می‌کند که دراز شده به نظر برسد و ظاهری شبیه عروسک به شما بدهد. برای تقویت بیشتر، مقدار کمی از آن را مستقیماً زیر خط آب خود بمالید و با انگشت خود آن را لکه دار کنید تا مخلوط شود.  
10- از انگشت خود برای کشیدن پلک به سمت بالا استفاده کنید تا خط آب زیر مژه های شما نمایان شود. سپس دو سوم بیرونی خط آب خود را با خط چشم مشکی بپوشانید. این کار باعث می شود مژه های شما پرتر به نظر برسند و در عین حال چشمان شما را نیز باز کند.  
11-سایه ای را انتخاب کنید که رنگ چشمان شما را برجسته کند. از خط چشمی با رنگ روشن استفاده کنید. خط چشم تیره می تواند چشمان شما را کوچکتر نشان دهد. اگر از خط چشم تیره استفاده می کنید، آن را فقط روی یک سوم بیرونی چشم خود بزنید. کمی آزمایش کنید، اما سعی کنید از قهوه‌ای روشن برای چشم‌های آبی، بنفش روشن برای چشم‌های سبز، آبی روشن برای چشم‌های قهوه‌ای و سایه‌های صورتی مایل به بنفش روشن برای چشم‌های فندقی استفاده کنید.  
12-فقط یک سوم بیرونی چشمان خود را خط بکشید. کل پلک را خط  نکشیدد، زیرا این کار چشم ها را کوچکتر نشان میدهد. برای باز کردن آنها، فقط یک سوم بیرونی چشمان خود را خط بکشید و سپس خط چشم را ترکیب کنید. محل شروع معمولاً مستقیماً بالای مردمک قرار می گیرد، اما برای نیازهای شما تنظیم می شود (زیرا شکل چشم ها متفاوت است). یک خط نرم از آنجا به سمت لبه بیرونی چشم بکشید، سپس در انتها آن را کمی به سمت بیرون تکان دهید. یک سوم بیرونی درب پایینی خود را نیز خط بکشید. برای ظریف‌تر کردن ظاهر، آن را با یک برس تمیز، پنبه یا انگشت خود مخلوط کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام