ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بررسی لوازم پدیکور
  • آموزش

بررسی لوازم پدیکور

  • 1403-02-18 12:14:17
  دو مورد مانیکور و پدیکور، جزو موضوعات بسیار مهم و پر طرفدار در زمینه آرایشی و بهداشتی محسوب شده که افراد بسیاری تمایل به انجام آنها دارند. از این رو، در ادامه ی این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق و معرفی انواع لوازم پدیکور پرداخته تا بتوانید پس از شناخت آنها، انتخاب درستی در هنگام خرید داشته باشید.  

بررسی و معرفی انواع لوازم پدیکور

  پیش از هر چیزی، لازم به ذکر است که در هنگام خرید این محصولات و لوازم، حتما از اعتبار و سابقه مجموعه مورد نظر خود به خوبی مطمئن شوید. از آنجا که اینگونه لوازم به طور مستقیم با بدن شما تماس دارند، ممکن است در صورتی که کالای فیک و غیر اصل را خریداری کنید، پوست بدن دچار عفونت هایی شده و در آینده دچار مشکلات دیگری بشوید. بنابراین، سعی کنید با مقایسه و بررسی دقیق انواع فروشگاه ها و وبسایت های مختلف در این زمینه، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

سوهان دستی

  این مورد را می توان در بین مهم ترین و کاربردی ترین لوازم پدیکور جای داد. سوهان دستی از مدت ها پیش در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته و امروزه هم با ورود انواع محصولات مختلف و جدید، باز هم جزو محبوب ترین ها و پرفروش ترین ها در این زمینه به شمار می رود. همان طور که می دانید، از این وسیله برای فرم دهی به ناخن ها و همچنین صاف کردن لبه های ناهموار آن استفاده می شود. شاید شما هم تا به حال سوهان های فلزی را مشاهده کرده باشید، خوب است بدانید که این نوع سوهان ها مناسب برای استفاده در پدیکور نبوده و برای این کار بهتر است از سوهان های سمباده ای موجود در بازار استفاده کنید. سوهان های فلزی از ظرافت کمتری برخوردار بوده و در اکثر موارد سبب لب پر شدن ناخن مورد نظر شما خواهند شد.  

نکات استفاده از سوهان دستی :

  پیش از استفاده از سوهان، دقت داشته باشید که ناخن ها می بایست به طور کامل خشک باشند. توجه داشته باشید در صورتی که ناخن ها اندکی رطوبت داشته باشند، ممکن است دچار شکستگی و لب پر شدن شوند. همچنین، بهتر است برای  انجام این کار، ابتدا از لبه های ناخن شروع کرده و سپس به سمت مرکز آن حرکت کنید. توجه داشته باشید که برای فرم دهی بهتر، خوب است ناخن ها را به شکل های بیضی و یا مربع شکل دهید. همچنین، پس از اتمام این کار، ناحیه مورد نظر را به خوبی شسته و خشک نمایید.        

پوشر

  پوشر های موجود در بازار به دو نوع چوبی و استیل تقسیم می شوند. به طور کلی، از پوشر ها برای عقب زدن پوست ها و کوتیکول های اضافه ناخن و پوست استفاده می شود. در صورتی که پوست و کوتیکول های شما سفت می باشند، بهتر است برای سهولت در استفاده، از پوشر استیلی بهره ببرید و در غیر این صورت می توانید از پوشر های چوبی نیز استفاده کنید. این محصول بسیار حساس بوده و می بایست در هنگام استفاده، با ملایمت و آرامی کار کنید، زیرا در صورت استفاده نادرست، ممکن است منجر به خونریزی و عفونت نیز شود. همچنین، بهترین زمان استفاده از پوشر، بعد از استحمام می باشد، زیرا در صورتی که ناخن ها و پوست شما خشک باشد، احتمال خونریزی بیشتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید تنها زمانی که پوست و ناخن شما دارای اندکی رطوبت می باشد استفاده کنید.  

ناخن گیر

  ناخن گیر نیز یکی از ساده ترین و کاربردی ترین لوازم پدیکور در بازار بوده که برای اکثر روش های پدیکور نیز مورد استفاده می باشد. از ناخن گیر برای کوتاه کردن و تناسب اندازه ناخن ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که برای انجام پدیکور، ناخن ها را تا جایی کوتاه کنید که ناخن به پوست نرسد. در غیر این صورت، می تواند سبب بروز حساسیت هایی در پوست و ناخن شود. بهترین زمان استفاده از ناخن گیر نیز بعد از استحمام می باشد.  

نیپر

  این محصول را می توان به نوعی مکمل پوشر نامید. هنگامی که به وسیله پوشر پوست ها و کوتیکول ها را عقب زدید، نوبت به آن رسیده که به وسیله نیپر، این قسمت ها را بچینید. حتما توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از نیپر، آن را از قبل به خوبی ضد عفونی کرده تا مانع از بروز هر گونه آسیب دیدگی و عفونت شوید.  

بافر

  محصول دیگری که در ادامه به بررسی کارایی آن می پردازیم، بافر ناخن می باشد. به صورت خلاصه، می توان گفت کارایی بافر به این شکل بوده که از آن برای صاف کردن سطح ناخن و از بین بردن ناهمواری های آن استفاده می شود. به کار بردن این محصول، سبب بهتر شدن جلوه ناخن ها و کاشت روی آن خواهد شد. تنها نکته ای که در هنگام کار با بافر می بایست به آن توجه داشته باشید، این است که برای صاف کردن و ایجاد درخشش برروی ناخن، بهتر است از قسمت نازک بافر استفاده کنید.  

سنگ پومیس

  سنگ پومیس یا همان سنگ پا، یکی دیگر از لوازم پدیکور کاربردی بوده که از آن برای از بین بردن و برداشتن لایه سلول های مرده ی پا استفاده می شود. لازم به ذکر است که پیش از استفاده از سنگ پومیس، بهتر از پاهای خود را ده الی پانزده دقیقه در آب گرم قرار دهید. این کار سبب راحت تر شدن عمل از بین بردن پوست های اضافی خواهد شد. گفتنی است که می توانید برای نتیجه بهتر، از سنگ پومیس به صورت روزانه نیز استفاده کنید.  

برس ناخن

  به عنوان آخرین مورد از لوازم پدیکور، به بررسی برس ناخن می پردازیم. همان طور که از نام این محصول مشخص است، ازآن برای پاکسازی و تمیز کردن ناخن ها استفاده می شود. پیش از این کار بهتر است برس را به خوبی با آب گرم بشویید. پس از شست و شوی آن، بهتر است کمی صابون برروی آن زده و سپس اقدام به پاکسازی ناخن ها کنید. برای نتیجه بهتر، خوب است این کار را هر روز انجام دهید. در نهایت، همان طور که گفته شد، سعی کنید لوازم پدیکور مورد نیاز خود را از یک مجموعه معتبر و با سابقه خریداری کرده تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.  

برای خرید محصولات کاشت ناخن اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام