ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
مزایای استفاده از پرایمر محو کننده چیست؟
  • آموزش

مزایای استفاده از پرایمر محو کننده چیست؟

  • 1403-02-13 17:29:43
پرایمر محو کننده یکی دیگر از وسایل آرایشی بهداشتی است که برای صاف و یکدست کردن پوست به کار می رود. استفاده از این محصول آرایشی پوست را برای پذیرش آرایش آماده می کند و باعث زیبایی و جذابیت آرایش چهره می شود. به طور کلی در دنیای مد و آرایش، استفاده از انواع پرایمرها کارایی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل می توان گفت این محصولات آرایشی بخش مهم و انکارناپذیر آرایش پوست صورت به حساب می آیند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه شما را با موارد کاربرد پرایمر بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پرایمر محو کننده چیست و چه کارایی دارد؟

پرایمر محو کننده یکی از انواع پرایمر است که به عنوان زیرساز آرایش استفاده می شود. این محصول آرایشی پوست را به خوبی برای پذیرش کرم پودر آماده می کند. به همین دلیل می توان گفت به دنبال استفاده از آن پوشانندگی بهتری برای پوست ایجاد می شود. به طور کلی باید بدانید بیس و پایه آرایش استفاده از پرایمر است. خصوصا کسانی که روی سطح پوست خود ناهمواری های بسیار زیادی دارند و به دلیل وجود جوش و آکنه های پوستی، پوستی ملتهب و با منافذ باز دارند. پرایمر محو کننده به خوبی مشکلات و نواقص سطح پوست را محو می کند و به داشتن آرایش زیباتر و یکدست تر کمک زیادی می کند. خوب است تا بدانید پرایمرها تا حدودی دارای خاصیت حفاظت کنندگی برای پوست هستند و از پوست در برابر فاکتورهای آسیب زا محافظت می کنند.   

انواع پرایمر

پرایمر انواع مختلفی دارد. شما باید بسته به نوع کاربرد و نیازتان یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید. هر کدام از مدل های مختلف پرایمر ویژگی های اختصاصی خود را دارند که در ادامه آنها را عنوان خواهیم کرد.
  • پرایمر آبرسان

یکی از انواع پرایمرهای موجود در بازار، پرایمر آبرسان است. این پرایمر بیشتر مناسب افرادی است که پوست خشک و حساسی دارند. از آنجایی که اصلی ترین ویژگی این پرایمر آبرسانی به پوست است، افرادی که از مشکل خشکی پوست رنج می برند و یا پوست ملتهب و قرمزی دارند می توانند از آن استفاده کنند. استفاده از پرایمر آبرسان باعث افزایش طراوت و تازگی پوست می شود.
  • پرایمر محو کننده

یکی دیگر از انواع پرایمرهای موجود در بازار، پرایمر محو کننده است. این نوع پرایمرها همانطور که از نامشان پیداست، دارای خاصیت محو کنندگی هستند. به همین دلیل نواقص و مشکلات پوستی را به خوبی پوشش می دهند. استفاده از این نوع پرایمر بیشتر برای افرادی مناسب است که روی پوست خود مشکلاتی همچون قرمزی، لک، جای جوش، حفره های پوستی و... دارند. به همین دلیل می توانند از این نوع پرایمر استفاده کنند تا این مشکلات را به خوبی پوشش دهند. با استفاده از پرایمر محو کننده، ماندگاری کرم پودر روی پوست افزایش می یابد.
  • پرایمر اصلاح کننده رنگ پوست

نوع دیگری از پرایمرهای موجود در بازار، پرایمرهای اصلاح کننده رنگ پوست هستند. این پرایمر ها برای افرادی مناسب هستند که در پوست خود دچار اختلاف رنگی هستند. به عنوان مثال در اطراف بینی و لب هایشان تیرگی دارند یا بعضی از نواحی پوستشان دارای قرمزی و التهاب است. استفاده از این پرایمرها باعث اصلاح رنگ و یکدست شدن رنگ پوست می شود. البته خوب است تا بدانید از نظر رنگی پرایمرها دارای رنگ های مختلفی نظیر طلایی، صورتی، بنفش، سبز و... هستند. بنابراین شما برای هر نوع نیازی که دارید می توانید از پرایمر استفاده کنید.  

مزایای استفاده از پرایمر چیست؟

همانطور که متوجه شدید پرایمر محو کننده، پرایمر آبرسان و به طور کلی انواع پرایمر به منظور بهتر شدن و زیباتر شدن پوست در آرایش مورد استفاده قرار می گیرند. اما میدانید سایر مزایای استفاده از پرایمر چیست؟ به مواردی که در ادامه عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.
  • کمک به افزایش دوام و ماندگاری آرایش

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پرایمر، کمک به افزایش دوام و ماندگاری آرایش است. افرادی که از پرایمرها استفاده می کنند، به خوبی متوجه تفاوت ماندگاری آرایش در مقایسه با زمانی که از پرایمر استفاده نمی کنند، می شوند. زیرا این محصول آرایشی باعث تثبیت کرم پودر روی پوست و بالا رفتن ماندگاری آرایش می شود.
  • کمک به صاف و یکدست شدن پوست

از دیگر مزایای استفاده از پرایمر محو کننده و سایر پرایمرهای دیگر این است که به صاف و یکدست شدن پوست کمک زیادی می کند. استفاده از پرایمر باعث بسته شدن و کوچک شدن اندازه منافذ باز پوستی می شود به همین علت پس از استفاده از کرم پودر شما شاهد داشتن پوستی صاف و یکدست خواهید بود.
  • محو کردن خط و خطوط و لک های پوستی

پرایمر محو کننده باعث محو شدن خط و خطوط ریز پوستی می شود. همچنین سایر نواقص صورت مانند لک های پوستی، کک و مک، خال های ریز و... را نیز محو می کند و به هیچ عنوان این مشکلات روی سطح پوست مشاهده نمی شوند.
  • محو کردن سیاهی و گودی زیر چشم

از دیگر کاربرد پرایمرها و خصوصا پرایمر محو کننده این است که سیاهی و گودی زیر چشم را محو می کند و باعث زیباتر دیده شدن پوست می شود. استفاده از پرایمر به دلیل پوشانندگی بالا، خط و خطوط ریز اطراف چشم را نیز محو می کند و باعث زیبایی و جوانی چهره می شود.
  • جلوگیری از تعریق پوست

افرادی که صاحب پوست های چربی هستند، به خوبی می دانند که تعریق تا چه حد باعث خراب شدن آرایش می شود. به همین دلیل استفاده از محصولات آرایشی که ضد تعریق باشد، برای آنها یک انتخاب ایده آل است. با استفاده از پرایمر، تعریق روی سطح پوست کنترل می شود و این موضوع باعث جلوگیری از خراب شدن آرایش صورت می شود. 

طرز صحیح استفاده از پرایمر محو کننده

اگر می خواهید از پرایمر محو کننده برای حذف مشکلات پوستی تان استفاده کنید، باید ابتدا آن را از نظر سازگار بودن با جنس پوست مورد بررسی قرار دهید. پس از آن برای استفاده صحیح از پرایمر باید به موارد زیر توجه کنید. نیازی نیست که پرایمر را به تمام نقاط پوست خود بزنید. اما در صورتی که احساس می کنید، اکثر نقاط پوستتان به پرایمر نیاز دارد، می توانید این کار را انجام دهید. یک لایه پرایمر را به سطح پوست خود بزنید و 30 دقیقه منتظر بمانید تا به خوبی جذب پوستتان شود و کاملا روی پوست خشک شود. سپس سراغ مراحل بعدی میکاپ و آرایشتان بروید.   

برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام