ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
هر آنچه که باید در مورد پنکیک آرایشی و انواع آن بدانید
  • آموزش

هر آنچه که باید در مورد پنکیک آرایشی و انواع آن بدانید

  • 1403-02-17 07:18:30

پنکیک آرایشی را بیشتر بشناسیم

پنکیک آرایشی پودر خشک و فشرده شده ای است که به تکمیل آرایش صورت و همچنین زیباسازی پوست کمک زیادی می کند. استفاده از این پودر فشرده ناهمواری های پوست را پوشش می دهد و کاربردهای مختلفی از جمله فیکس کردن آرایش روی صورت دارد. امروز می توان گفت استفاده از پنکیک به شدت رایج است. زیرا اکثر خانم ها بعد از استفاده از کرم پودر از این پودر استفاده می کنند. حتی گاهی ممکن است بعضی از کسانی که پوست زیبایی دارند، از پنکیک برای زیباتر دیده شدن آرایش صورتشان استفاده کنند. بنابراین باید گفت تمام خانم ها در کیف لوازم آرایشی خود یک یا چند پنکیک مختلف دارند. از آنجایی که پنکیک های آرایشی دارای پوشش دهی بالایی هستند، انتخاب مناسبی برای یکدست شدن پوست هستند. در واقع کسانی که از این پودر استفاده می کنند به خوبی می دانند که استفاده از پنکیک برای مدت طولانی آرایش آنها را فیکس و ماندگار نگه می دارد. شما می توانید با توجه به جنس پوستتان یکی از انواع پنکیک های موجود در بازار را تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. اما آیا میدانید پنکیک چند نوع دارد؟ با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.  

پنکیک آرایشی چند نوع دارد؟ آشنایی با کاربردهای انواع پنکیک

پنکیک به خوبی پوست را پوشش می دهد و باعث زیباتر شدن جلوه آرایش و پوست می شود. این پودر فشرده به خوبی روی پوست می نشیند و اصلا آرایش را مصنوعی و غیرطبیعی جلوه نمی دهد. به همین علت استفاده از آن بسیار رایج است. اگر قصد خرید پنکیک آرایشی را دارید، باید آن را متناسب با جنس و نوع پوستتان انتخاب کنید. زیرا انواع مختلف این وسیله آرایشی دارای کاربردهای متفاوتی هستند. شما می توانید پنکیک را در انواع  مختلف از جمله پنکیک مخصوص پوست های چرب و پنکیک مخصوص پوست های معمولی از بازار تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. اما آیا می دانید هر کدام از آنها چه ویژگی هایی دارند؟
  • پنکیک مخصوص پوست های چرب

همانطور که از نامش پیداست، این پنکیک کاملا مناسب پوست های چرب است. فرمولاسیون این نوع پنکیک ها به گونه ای است که در برابر تعریق و گرما مقاومت بالایی دارند و به هیچ عنوان تحت تاثیر این فاکتورها قرار نمی گیرند. پنکیک هایی که مخصوص پوست های چرب هستند، به هیچ عنوان چربی اضافه ای به پوست نمی دهند. حتی خوب است تا بدانید بعضی از آنها چربی اضافه پوست را می گیرند و از براق شدن پوست نیز جلوگیری می کنند. به همین علت پوست صورت مات  و یکدست می شود. به طور کلی اصلی ترین مشکل کسانی که پوست چرب دارند این است که آرایش روی صورتشان دوام ندارد. اما با استفاده از این نوع پنکیک آرایشی نه تنها ظاهر بسیار زیبا و جذابی روی پوست ایجاد می شود، بلکه دوام و ماندگاری آرایش نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. زیرا پنکیک به غیر از خاصیت پوشانندگی دارای خاصیت فیکساتوری نیز می باشد. 
 
  • پنکیک مخصوص پوست های معمولی

یکی دیگر از انواع پنکیک آرایشی، پنکیک مخصوص پوست های معمولی است. این نوع پنکیک ها بیشتر مناسب افرادی است که پوست آنها معمولی و رو به خشک است. زیرا این نوع پودرهای فشرده، پوست را مات نمی کنند و باعث خشکی پوست نمی شوند. همچنین پوشش دهید بسیار عالی برای پوست دارند و باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش می شوند. اگر پوست روشن و یا گندمی دارید، این پنکیک ها گزینه مناسبی برای شما هستند. زیرا جلوه طبیعی به پوست شما می دهند و از نامرتب شدن آرایش و یا براقیت آن جلوگیری می کنند.  
  • پنکیک گریم

نوع دیگری از پنکیک آرایشی، پنکیک گریم است. این پنکیک همانطور که از نامش پیداست، برای گریم صورت و برای زمانی که نیاز به آرایش سنگین تری است، مورد استفاده قرار می گیرد. از این پنکیک برای پوست هایی که مشکلات فراوانی دارند، استفاده می شود. زیرا پوشش دهی بسیار بالایی دارد و به صورت یک لایه بسیار ضخیم روی پوست قرار می گیرد. در صورتی که زیرساز آرایشی مناسب باشد، این پنکیک به راحتی از روی پوست پاک نمی شود و برای مدت طولانی تری آرایش را فیکس و ثابت نگه می دارد.

 

استفاده از کرم پودر برای پوست بهتر است یا پنکیک؟

از آنجایی که کرم پودر و پنکیک آرایشی تقریبا کاربرد مشابهی دارند، این سوال برای اکثر خانم ها به وجود می آید که استفاده از کدام یک بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه چیز به نوع پوست شما و نوع کاربردتان بستگی دارد. معمولا جوش ها و منافذ باز پوستی، ناهمواری زیادی را روی سطح پوست به وجود می آورند. در صورتی که پوست شما به دلیل جوش و منافذ باز، ناهمواری بسیار زیادی دارد، برای پوشش دهی بهتر و زیباتر شدن پوست می توانید هم از کرم پودر و هم از پنکیک استفاده کنید. اما در صورتی که پوست شما ناهموار نیست و فقط برای اصلاح رنگ می خواهید از یک وسیله آرایشی استفاده کنید، پنکیک آرایشی گزینه مناسبی است. همچنین در صورتی که استفاده از لوازم آرایش پودری برای شما راحت تر است، می توانید یکی از انواع پنکیک ها را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. به خاطر داشته باشید معمولا بافت و ساختار پنکیک، سبک تر از بافت و ساختار کرم پودر است. بنابراین سعی کنید متناسب با انواع نیازتان از این وسیله آرایشی استفاده کنید. 

برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید.

پنکیک آرایشی برای پوست های چرب بهتر است یا کرم پودر؟

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که بهتر است برای پوست های چرب پنکیک استفاده کنیم یا کرم پودر؟ به طور کلی باید بگوییم پنکیک های آرایشی چربی کمتری دارند. به همین علت اگر پوست چربی دارید، بهتر است تا از پنکیک استفاده کنید. البته در صورتی که بخواهید از کرم پودر استفاده کنید نیز می توانید از نوع مات آن استفاده کنید. این کرم پودرها دارای چربی کمی هستند و اصلا پوست را چرب یا براق نمی کنند. در نهایت باید بگوییم فرقی ندارد که شما بخواهید از کرم پودر یا پنکیک آرایشی استفاده کنید، مهم این است که آن را متناسب با جنس و نوع پوستتان انتخاب کنید.
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام