ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
انتخاب رنگ موی مناسب برای تناژهای مختلف پوست
  • آموزش

انتخاب رنگ موی مناسب برای تناژهای مختلف پوست

  • 1401-06-15 17:36:50


گاهی با تغییر تناژ رنگ مو می‌توان ویژگی‌های چهره را نمایان‌تر کرد و پوست را درخشان‌تر جلوه داد. البته، گاهی نیز با ایجاد یک تغییر مختصر در رنگ مو، ممکن است چهره خسته‌تر و بی‌حال‌تر به نظر برسد و این حالت به دلیل انتخاب رنگ موی نامتناسب با رنگ پوست به وجود می‌آید. حال بیایید ببینیم چطور می‌توان از بروز چنین مشکلی جلوگیری کرد.

چطور تناژ پوست خود را پیدا کنیم

اول باید ببینید پوست شما جزو کدام دسته از ته‌رنگ‌های پوستی قرار می‌گیرد، سرد یا گرم یا طبیعی. حتی روشن‌ترین پوست‌ها هم می‌توانند ته‌رنگهای متفاوتی داشته باشند. روش‌های مختلفی برای تخمین ته‌رنگ پوست وجود دارد که به نظر ما بهتر است برای رسیدن به نتیجه درست، همه این شیوه‌ها را بکار ببرید.

چقدر برنزه می‌شوید

اگر پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب پوستتان قرمز می‌شود و مستعد آفتاب سوختگی است، ته‌رنگ سردی دارید. اگر به راحتی برنزه می‌شوید، ته‌رنگ پوست شما گرم یا خنثی است. از آنجایی که این مورد برای همه صدق نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های دیگر هم برای تخمین ته‌رنگ پوست خود استفاده کنید.

رنگ رگ‌ها

در نور روز به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید: اگر سبز به نظر می‌رسند به این معنی است که پوستتان گرم است. اگر رگ‌هایتان آبی یا بنفش هستند، رنگ پوستتان سرد است. اگر نمی‌توانید به طور قطع بگویید رنگ رگ‌هایتان آبی است یا سبز، ته‌رنگ پوست خنثی دارید.

رنگ پوستتان در مقایسه با یک شی خنثی

یک تی‌شرت سفید بپوشید یا فقط یک برگه سفید کاغذ را در کنار صورت خود قرار دهید و در اتاقی با نور مناسب به آینه نگاه کنید (بهتر است نور طبیعی باشد). اگر صورتتان زردرنگ به نظر می‌رسد، تناژ گرم در پوستتان غالب است. اگر گلگون است، احتمالاً ته‌رنگ سرد دارید. اگر هیچکدام از اینها نبود، احتمالاً ته‌رنگ پوستتان خنثی است.

کدام رنگ مو برای رنگ پوست شما مناسب است

به طور کلی، ته‌رنگ پوست سرد با رنگ موی سرد جذاب‌تر به نظر می‌رسد، درحالی‌که ته‌رنگ پوست گرم با رنگ موی گرم بهتر است. به این ترتیب، هماهنگی رنگ مو و رنگ پوست، چهره شما را برجسته کرده و ویژگی‌های صورتتان را نمایان‌تر می‌کند.
با این حال، گاهی انتخاب یک تناژ مخالف می‌تواند تضاد قابل توجهی ایجاد کند. مثلا یک پوست بسیار روشن دارای کک و مک با سایه‌ای از موی گرم مسی‌رنگ فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد.
در ادامه روش‌های مختلف برای یافتن مناسب‌ترین رنگ مو برای رنگ پوست‌های متفاوت را بررسی می‌کنیم.

پوست روشن با ته‌رنگ گرم

خانم‌هایی که پوست روشن دارند، اغلب به طور طبیعی بلوند هستند و اگر این توصیف درخصوص شما نیز صدق می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم رنگ موی بلوند عسلی و طلایی را به دلیل هماهنگی آنها با پوست گرم خود انتخاب کنید. بهتر است موهای خود را بیشتر از نیم درجه تیره‌تر نکنید، چراکه این کار باعث می‌شود بی‌حال به نظر برسید.
کسانی که به طور طبیعی موهای تیره‌ و پوست روشن با ته‌رنگ گرم دارند، می‌توانند بین رنگ موهای قهوه‌ای سرد و قهوه‌ای گرم یکی را انتخاب کنند. تناژهای خرمایی گرم مثل شکلاتی شیری، کاراملی یا قهوه‌ای طلایی، تناژ گرم پوستتان را تکمیل کرده و چشم‌های فندقی و سبز را نمایان‌تر می‌کنند.
رنگ قهوه‌ای خاکستری سرد با رنگ پوست گرم تضاد زیبایی به وجود آورده و رنگ چشم آبی یا خاکستری را نمایان‌تر می‌کند. رنگ‌های سرد معمولاً سریع‌تر محو می‌شوند، بنابراین بهتر است از شامپوی نقره‌ای برای حفظ رنگ مو استفاده کنید.

پوست روشن با ته‌رنگ خنثی

پوست روشن با ته‌رنگ خنثی هم با رنگ موهای گرم و هم با رنگ موهای سرد خوب به نظر می‌رسد. با این حال، اگر می‌خواهید جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید، رنگ موهای گرم را انتخاب کنید. به طور کلی، رنگ‌ موهای گرم‌تر و روشن‌تر یک تاثیر ضدپیری سریع در افراد ایجاد می‌کنند (به رنگ موی کاراملی جنیفر لوپز یا هایلایت‌های طلایی جنیفر آنیستون دقت کنید).

پوست روشن با ته‌رنگ سرد

در انتخاب رنگ مو برای پوست های رنگ‌پریده باید بیشتر دقت کرد. انتخاب رنگ موهای خاکستری و یخی برای رنگ پوست‌های سفید و سرد اشتباه است. اما سایه‌های سرد قرمز و بنفش پررنگ بسیار برای این رنگ پوست مناسب هستند.
رنگ‌های برنجی و زرد می‌توانند این نوع پوست را خسته و کدر نشان دهند، اما این بدان معنا نیست که اصلاً نمی‌توان رنگ موی گرم را امتحان کرد. بلوند توت فرنگی و مسی می‌توانند تضاد زیبایی ایجاد کرده و زیبایی چهره را برجسته‌تر کنند. با این حال، بهتر است از رنگ‌کار موی خود بخواهید یک نمونه رنگ در کنار صورتتان قرار دهد تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

پوست متوسط ​​با ته‌رنگ گرم

قهوه ای عسلی با برخی از هایلایت‌های کاراملی بهترین انتخاب برای پوست متوسط ​​گرم به شمار می‌رود. این رنگ مو باعث جلوه بیشتر شما می‌شود و پوستتان را درخشان و سالم نشان می‌دهد.

پوست متوسط ​​با ته‌رنگ خنثی

خانم‌های دارای رنگ پوست خنثی می‌توانند هر رنگ مویی اعم از رنگ‌های پرطراوت مانند صورتی، آبی، سبز، زرد یا حتی رنگین‌کمانی را انتخاب کنند. تنها چیزی که قبل از رنگ کردن مو باید در نظر بگیرند، کیفیت و وضعیت موهایشان است.

پوست متوسط ​​با ته‌رنگ سرد

رنگ‌های سرد بهترین انتخاب برای جلوه دادن به رنگ پوست متوسط به شمار می‌روند. اغلب رنگ مو‌ها از بلوند کثیف گرفته تا شکلاتی پررنگ برای این رنگ پوست‌ها مناسب هستند. رنگ پوست‌های سرد اغلب یک قرمزی قابل مشاهده‌ای دارند. اگر این موضوع برای شما هم صدق می‌کند، بهتر است از رنگ موهای قرمز و بنفش اجتناب کنید.

پوست تیره با ته‌رنگ گرم

رنگ موهای جذاب بسیاری برای پوست‌های تیره وجود دارد. اگر می‌خواهید ته‌رنگ گرم پوست خود را تقویت کنید، رنگ موهای گرم و پررنگ را انتخاب کنید. رنگ ریشه‌ها را تیره‌ و طبیعی‌ و ساقه موها را بالیاژ طلایی یا آمبره کنید. این رنگ مو برای رنگ‌ پوست‌ زیتونی بسیار جذاب و مناسب است.

پوست تیره با ته‌رنگ خنثی

اگر پوست تیره با ته‌رنگ خنثی دارید، رنگ موهای سرد و گرم به یک اندازه برای شما مناسب هستند. هر دو رنگ موی خاکستری و طلایی را می‌توانید امتحان کنید، اما بهتر است رنگی تیره‌تر از رنگ موهای طبیعی خود را انتخاب نکنید.

پوست تیره با ته‌رنگ سرد

رنگ پوست تیره هم ممکن است ته‌رنگ سرد داشته باشد. رنگ موی مناسب برای این رنگ پوست، رنگی است که به رنگ طبیعی پوست فرد نزدیک‌تر باشد، مثل قهوه‌ای تیره سرد.

امیدواریم با خواندن این مقاله در شناخت بهتر رنگ پوست خود و مهمتر از آن، در انتخاب یک رنگ موی مناسب، کمکی کرده باشیم. اگر نیاز به اطلاعات وآگاهی بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید مقاله‌های دیگر ما با عنوان چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟ و همچنین رنگ موهای ترند 2022 را نیز مطالعه کنید.


 

 
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام