ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بهترین روش هایلایت کردن مو در خانه
  • آموزش

بهترین روش هایلایت کردن مو در خانه

  • 1401-06-20 19:10:35

استفاده از پک رنگ مو در خانه برای رنگ کردن ریشه‌ی مو خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما هایلایت کردن کمی دشوار و متفاوت است و به دلیل مراحل متعددی که دارد، اغلب رنگ‌کارهای حرفه‌ای مو انجام آن را در منزل نهی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید موهایتان را در خانه هایلایت کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله با مراحل و نکات دقیق و کلیدی آن آشنا شوید. اما به خاطر داشته باشید این راهکار برای کسانی که همین حالا چند تکه هایلایت روی موهای خود دارند یا اینکه موهای بلوند دارند، کارآمدتر است.

1. با یک رنگ‌کار مو مشورت کنید

اگر همیشه رنگ کردن موی خود را به یک رنگ‌کار موی خاص می‌سپارید، سعی کنید قبل از هایلایت کردن مو در خانه با او مشورت کنید، چرا که او موهای شما را به خوبی می‌شناسد و نکات مهم را به شما گوشزد می‌کند. به خاطر داشته باشید، هایلایت کردن مو در منزل ممکن است نتیجه‌ای کاملا متفاوت با هایلایت موردنظرتان داشته باشد و به تناژ خیلی گرم‌تر و یا حتی تیره‌تری برسید.
اگر رنگ‌کار موی مورد اعتماد سراغ ندارید، می‌توانید از افراد حرفه‌ای که در اینستاگرام فعالیت دارند، راهنمایی بخواهید. از آنها درمورد رنگ پایه موهایتان بپرسید و همینطور از آنها بخواهید یک محصول باکیفیت به شما معرفی کنند.

2. کیت رنگ موردنظر خود را تهیه کنید

بعد از اینکه مشورت کردید، می‌توانید کار را شروع کنید. برای یک رنگ ساده و تک مرحله‌ای، اعمال رنگ و آبکشی موها تنها کاریست که باید انجام دهید. اگر می‌خواهید فقط ریشه مو را رنگ کنید، بهتر است رنگ نیمه دائم را انتخاب کنید که اگر به نتیجه دلخواهتان نرسیدید، برای اصلاح آن خیلی به دردسر نیفتید. به خاطر داشته باشید، این رنگ موهای تک مرحله‌ای برای تغییر رنگ مو تا یک یا دو درجه کاربرد دارند و برای بلوند کردن مو مناسب نیستند.
هایلایت کردن مو معمولا با بلیچینگ مو یا همان دکلره انجام می‌شود. دکلره در صورت بی‌دقتی و سهل انگاری منجر به آسیب جدی و سوختن موها می‌شود. دکلره و همچنین تونر مو جزو کارهای حساسی است که حتی رنگ‌کار حرفه‌ای مو هم با یک دستیار آن را انجام می‌دهد و به همین دلیل است که همواره توصیه شده این کار را در منزل انجام ندهید.

3. وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید

دستکش، کاسه کوچک برای مخلوط کردن مواد، براش، دکلره، فویل، شانه، کلیپس و کلاه رنگ یا حوله وسایلی است که باید آماده کنید. حتما از اکسیدان با غلظت کم استفاده کنید تا موهایتان حین کار نسوزد.

4. رنگ را تست کنید

قبل از انجام دکلره، آن را روی تکه‌ای از موها تست کنید و زمان کافی صبر کنید تا نتیجه کار را ببینید. این زمان برای رسیدن به رنگ موردنظر برای افراد مختلف، متفاوت است، اما در کل، روشن شدن موهایی با رنگ زمینه روشن‌تر، سریعتر از موهای با زمینه تیره صورت می‌گیرد. اگر قرار است هایلایت موهایتان را با فویل انجام دهید، در این مرحله نیز باید با فویل تست رنگ را انجام دهید و زمان را نیز در نظر داشته باشید.

5. روش کار خود را مشخص کنید.

برای هایلایت کردن روش‌های مختلفی وجود دارد. هنگام هایلایت کردن مو در سالن، اغلب رنگ‌کارها از فویل استفاده می‌کنند، با یک براش موها را بالیاژ می‌کنند و از شخص می‌خواهند حدود یک ساعت زیر دستگاه خشک‌کن بنشیند. اما انجام این روش در منزل ممکن نیست.
معمولا پیشنهاد می‌شود که بلیچینگ مو را با فویل انجام دهید. زمان مورد نیاز را بهتر است از رنگ‌کار مو که با او مشورت می‌کنید، بپرسید. با این حال می‌توان هر پنج یا ده دقیقه فویل‌ها را چک کرده و تا زمان رسیدن به رنگ موردنظر صبر کرد.
هنگام استفاده از رنگ موی معمولی برای رنگ کردن موها، همین که به دستورالعمل روی بسته و زمان اشاره شده در آن توجه کنید و همان شیوه را پیاده کنید، کافی است.

6. موها را تقسیم‌بندی کنید

با استفاده از کلیپس موها را سه قسمت کنید. دو قسمت در جلوی سر از میانه تا کناره گوش‌ها و یک قسمت در پشت سر. برای هایلایت کردن مو در منزل بهتر است فقط دو تکه از موها را که از فرق وسط سر، دور صورت آویزان می‌شود، هایلایت کنید.

7. لایه‌های مو را رنگ کنید

برای هایلایت کردن مو با فویل، لایه باریکی از موهایتان را روی فویل قرار دهید و آن لایه مو را روی فویل پهن کنید. با براش از محلول بلیچینگ بردارید و با فشار روی موها بکشید. سرتاسر این موها را با لایه ضخیمی از محلول بپوشانید. مواظب باشید این محلول به قسمت‌های دیگر مو که قرار است رنگ متفاوتی داشته باشد، نخورد. وقتی کار یک لایه مو تمام شد، انتهای فویل را تا  نزدیک ریشه مو ببرید و تا بزنید و سپس کناره‌های فویل را تا کنید.
یکی ار نکات مهم بلیچینگ مو این است که مراقب باشید محلول آن را به پوست سر نزنید و حدود یک سانت از ریشه فاصله بدهید. در صورت تماس دکلره با پوست بدن یا سر، آن قسمت را با آب بشویید.
اکسیدان‌های با غلظت کم ایمن‌تر هستند و دو یا سه درجه موها را روشن‌تر می‌کنند.

8. تونر بزنید

کار تونر این است که رنگ زردی حاصل از دکلره را خنثی و رنگ آن را طبیعی‌تر کند. تونر تناژهای ناخواسته را از موها پاک می‌کند و شما را در رسیدن به رنگ دلخواهتان یاری می‌کند.
اگر فویل را بازکردید و متوجه شدید موهایتان قرمز یا نارنجی است، برای برداشتن فویل‌ها هنوز زود است و باید کمی بیشتر صبر کنید. بهترین زمان برای برداشتن فویل زمانیست که رنگ موهایتان زرد شده است. در این مرحله، فویل‌ها را بردارید، موهایتان را کامل بشویید و تونر بزنید.

9. نرم‌کننده عمیق مو بزنید

بعد از اعمال هر گونه ماده شیمیایی، از جمله رنگ مو، روی موها نرم‌کننده بزنید تا رطوبت موهایتان را بازگردانید؛ بخصوص بعد از دکلره، موها بسیار خشک، شکننده و وز می‌شود و یک نرم‌کننده عمیق مو می‌تواند ظاهر موها را بهتر کند.
بعد از اعمال تونر روی موها و شستن آن، نرم‌کننده عمیق مو بزنید. نرم‌کننده‌های آبی رنگ، تناژ گرم موها را خنثی می‌کنند. به هیچ وجه اهمیت این مرحله را نادیده نگیرید تا سلامت و نرمی موهایتان را حفظ کنید.

10. موهایتان را سشوار کنید

موهایتان را تا وقتی 80 تا 90درصد آنها خشک شود، سشوار بکشید. سپس با استفاده از یک شانه تخت یا شانه گرد، موهایتان را صاف کنید. وقتی موهایتان خشک و صاف شد، به دقت به موهایتان نگاه کنید تا اگر ایرادی بود، آن را به راحتی ببینید. اگر ایرادی پیدا کردید، برای رفع آن با یک رنگ‌کار مو صحبت کنید. البته اگر با دقت مراحل گفته شده در این مقاله را انجام دهید، احتمال اشتباه را بسیار پایین خواهید آورد.

 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام