ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟
  • اخبار

چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟

  • 1401-06-27 17:55:46

چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟

نگهداری از موهای رنگ‌شده در فصل تابستان بسیار مشکل است. نور شدید خورشید، کلر موجود در آب استخرها و دوش‌ گرفتن‌های ممتد از موارد آسیب‌زا برای موهای رنگ‌شده به شمار می‌روند. با این حال، نکاتی درخصوص نگهداری از موهای رنگ‌شده هست که اگر آنها را رعایت کنیم، می‌توانیم رنگ موها را برای مدت طولانی‌تری تازه و خوش‌رنگ نگه داریم؛ به خصوص اگر برای انتخاب و داشتن رنگ موی موردعلاقه خود، زمان و هزینه زیادی صرف کرده باشیم. به منظور انتخاب رنگ موی مناسب خود می‌توانید این دو مقاله را مطالعه کنید: چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟ و رنگ موهای ترند 2022
استایلیست‌های مو به چند نکته کلیدی و مفید برای مراقبت از موهای رنگ‌شده اشاره می‌کنند: اینکه «موهای رنگ‌شده را خیلی شامپو نزنید»، «همیشه با آب گرم متمایل به سرد موهای خود را بشویید، همیشه نرم‌کننده مو بزنید، برای حالت دادن به موهای خود کمتر از وسایل حرارتی استفاده کنید و اسپری محافظ حرارتی مو را فراموش نکنید».
اما برای اینکه رنگ موهای خود را برای تمام طول تابستان زیبا و خوش‌رنگ نگه دارید، موارد زیر را رعایت کنید.

1. هر روز شامپو نزنید.

هربار که شامپو را از موهای خود می‌شویید، مقداری از رنگ موهایتان را نیز آبکشی می‌کنید. نیازی نیست هر روز به موهایتان شامپو بزنید. شامپو زدن را به دو یا سه بار در هفته محدود کنید.
از شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید. هرچند کارکرد این نوع شامپوها هم صد در صد نیست، اما مواد ملایم‌تری در مقایسه با شامپوهای دیگر دارند.

2. از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

سولفات از پاک‌کننده‌های قوی است که در اکثر محصولات زیبایی یافت می‌شود. سولفات‌ها با نام اختصاری SLS یا SLES در لیست محتویات شامپو دیده می‌شوند. سولفات‌ها مواد بسیار قدرتمندی هستند که نه تنها می‌توانند چربی طبیعی مو را از بین ببرند، بلکه رنگ موهای رنگ‌شده را نیز می‌شویند و به این ترتیب موها را کدر می‌کنند.

3. از آب گرم برای شستن موها استفاده نکنید.

یکی از بهترین اقدامات برای محافظت از رنگ مو استفاده از آب ولرم برای شستن موهاست. آب گرم پوشش شاخی موها را باز می‌کند و به این ترتیب، موجب شسته شدن رنگ از روی موها می‌شود. ابتدا موها را با آب ولرم بشویید، سپس با آب سرد آبکشی کنید تا هم رطوبت و هم رنگ موهایتان حفظ شود.

4. از شامپو خشک استفاده کنید.

استفاده کمتر از شامپو منجر به ایجاد چربی روی پوست سر می‌شود. روزهایی که استحمام نمی‌کنید و ساقه موهایتان تمیز به نظر می‌رسد، از شامپو خشک روی پوست سر استفاده کنید تا چربی اضافه پوست سرتان از بین برود.

5. حداقل یک روز پس از رنگ کردن، موهایتان را نشویید.

یکی دیگر از راهکارهای ساده برای طولانی کردن عمر رنگ مو این است که یک یا چند روز از شستن موها اجتناب کنید. پس از رنگ کردن موها حداقل 24 تا 72 ساعت موهایتان را نشویید تا ملکول‌های رنگ کاملا به خورد موهایتان برود.

6. قبل از حالت دادن به موها از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید.

رنگ کردن باعث ضعیف شدن تارهای مو می‌شود. از طرفی، گرما نیز یکی دیگر از عوامل آسیب‌زا برای مو به شمار می‌رود که نه تنها خشکی موها را به دنبال دارد، بلکه باعث کدر شدن رنگ مو نیز می‌شود. بنابراین، قبل از حالت دادن به موها با استفاده از وسایل حرارتی، حتما از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید و درجه حرارت وسیله را نیز خیلی بالا نبرید.

7. از ماسک مو و ماسک‌های بدون آبکشی استفاده کنید.

استفاده از ماسک مو هرگونه آسیب موها ناشی از رنگ مو، گرما و مواد شیمیایی را بهبود می‌بخشد. وقتی موها هیدراته و سالم باشند، ملکول‌های رنگ به راحتی با ساقه مو آمیخته شده و رنگ موهایتان درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

8. از کلر اجتناب کنید.

کلر موجود در آب استخر می‌تواند به راحتی کیفیت رنگ موها را تحت تاثیر قرار دهد. کلر حتی می‌تواند رنگ موها را تغییر دهد و به همین دلیل است که افرادی که موهای بلوندشده دارند، پس از شنای طولانی مدت در استخر، متوجه هاله سبزمانند روی موهای خود می‌شوند. قرار گرفتن طولانی‌مدت موها در معرض کلر باعث آسیب و خشکی موها می‌شود.
به محض بازگشت از استخر و دریا، سریع موها را بشویید تا کلر و نمک آن پاک شده و مانع از بین رفتن رنگ و دهیدراته شدن موهایتان شوید. یک راهکار عالی این است که قبل از رفتن به استخر از ماسک مو‌ی بدون آبکشی برای محافظت از موهایتان استفاده کنید.

9. از محصولات مراقبت موی ضدآفتاب استفاده کنید.

موها نیز مانند پوست اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، آسیب میبینند. پرتو فرابنفش خورشید خاصیت کشسانی موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پوشش شاخی مو را از بین می‌برد. به این ترتیب، موها خشک و شکننده می‌شود و ملانین (که مسئول رنگ موهاست) تحت تاثیر قرار می‌گیرد. تمام این موارد باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شود. بنابراین، از محصولات حاوی SPF مناسب برای موهایتان استفاده کنید.





 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام