ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟
  • آموزش

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟

  • 1401-06-27 18:38:18


هنگامی که از انتخاب رنگ موی مناسب صحبت می‌شود، دو نکته بسیار مهم را باید در نظر گرفت: 1) شناسایی تناژ رنگ پوست و 2) تعیین رنگ مویی که مناسب‌ترین و متناسب‌ترین گزینه باشد.
هنگام انتخاب رنگ مو، رنگ پوست شما عامل اصلی در تشخیص و انتخاب رنگ موی مناسب شماست. از آنجایی که موهای شما دقیقاً در کنار صورتتان است، انتخاب سایه‌ی مناسب می‌تواند پوستتان را درخشان‌تر جلوه داده و شما را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد. برای پیدا کردن تناژ رنگ پوست خود و یافتن یک رنگ موی مناسب که بهترین‌ها را برای چهره شما به ارمغان آورد، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را دنبال کنید.

تشخیص تناژ رنگ پوست

برای پی بردن به ته‌رنگ پوست خود، به مچ دست خود نگاه کنید. رگ‌های آبی یا بنفش نشان می‌دهد تناژ رنگ پوست شما سرد است. رگ‌های سبزرنگ مشخص می‌کند پوستتان تناژ گرم دارد. کسانی که هر دو رنگ را می‌بینند، به احتمال زیاد تناژ خنثی دارند.
اگر با انجام این راهکار هنوز از تناژ دقیق پوست خود مطمئن نیستید، این ترفند را نیز امتحان کنید: گوشواره نقره‌ای یا گردنبند نقره‌ای بپوشید و در آینه نگاه کنید. سپس به سراغ جواهرات طلایی‌رنگ بروید. با کدام رنگ بهتر به نظر می‌رسید؟ پوست‌های با تناژ سرد با جواهرات نقره‌ای‌رنگ درخشان‌تر به نظر می‌رسند، درحالی‌که جواهرات طلایی‌رنگ برای پوست‌های گرم مناسب‌تر است.

انتخاب مناسب‌ترین رنگ مو

هنگامی‌که تناژ رنگ پوست خود را پیدا کردید، باید رنگ مویی را انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های چهره‌ی شما را برجسته و نمایان کند. رنگ‌شناسان قانونی دارند که می‌گوید: «رنگ مویی را انتخاب کنید که متضاد تناژ رنگ پوستتان باشد».

رنگ موی مناسب برای تناژ پوست سرد

اگر پوستتان کاملاً سفید و با تناژ سرد است (به این معنی که ته‌رنگ‌ صورتی، آبی یا قرمز زیادی در چهره خود دارید)، باید رنگ مویی را انتخاب کنید که به کاستن قرمزی پوست شما کمک کند. رنگ موهای گرم یا طلایی روی پوست‌های روشن با ته‌رنگ‌های سرد بسیار جذاب به نظر می‌رسند. بنابراین، سراغ رنگ‌های بلوند طلایی، قرمز گرم یا خرمایی خنثی بروید که به متعادل کردن قرمزی ته‌رنگ پوست شما کمک کرده و زیبایی چهره‌تان را تکمیل می‌کنند.

رنگ موی مناسب برای تناژ پوست گرم

ایجاد کنتراست مناسب بین رنگ چهره و رنگ مو، نکته بسیار مهمی است. از اینکه رنگ موهایتان کاملاً با تناژ رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد، اجتناب کنید، چراکه ویژگی‌های چهره‌تان را به طور کلی از بین می‌برد. اگر تناژ پوستتان گرم یا طلایی است، سایه‌های زیبای ماهاگونی یا مسی، درخشش زیبایی را در پوست شما ایجاد می‌کند. برای تناژهای سردتر پوست، ته‌رنگ‌ صورتی-آبی پوست خود را با رنگ موی قهوه‌ای قرمز سرد یا قهوه‌ای تیره یخی و یا مشکی پررنگ برجسته کنید.

برای پیدا کردن رنگ موی مناسب خود نیاز به انجام چند راهکار ساده و کوتاه دارید، نکته کلیدی این است که ابتدا تناژ رنگ پوست خود را مشخص کنید و بعد رنگ موهایی را انتخاب کنید که ویژگی‌ها و خصوصیات چهره‌ی شما را تکمیل و برجسته کنند.
پیشنهاد ما این است که قبل از انتخاب رنگ موی خود، مقاله‌های دیگر ما با عناوین انتخاب رنگ موی مناسب برای تناژهای مختلف پوست، چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟ و رنگ موهای ترند 2022 را نیز مطالعه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین رنگ را برای موهای خود انتخاب کنید.

 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام