ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟
  • آموزش

چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

  • 1401-08-02 14:02:32

اگر می‌خواهید رنگ موی را تغییر دهید و به دنبال رنگ موی مناسب خود هستید، باید بدانید دانستن تناژ رنگ پوست تنها عامل موثر در انتخاب رنگ موی مناسب نیست؛ ته‌رنگ پوست، رنگ چشم‌ها و رنگ موی دلخواهتان از جمله مواردیست که باید در انتخاب رنگ مورد توجه قرار دهید.

رنگ موی دلخواهتان چیست

قبل از اینکه در چارت رنگ دنبال رنگ مورد علاقه‌تان بگردید، به این فکر کنید که رنگ موی دلخواهتان چیست.
رنگ موی لایت میخواهید
لایت کردن مستلزم بلیچینگ کردن موها و این به معنای آسیب رساندن به موهاست. باید نحوه مراقبت از موی بلیچینگ‌شده و بایدها و نبایدهای مرتبط با آن را بدانید.
رنگ موی تیره میخواهید
اغلب ایرانیان رنگ موی طبیعی مشکی و یا قهوه‌ای تیره دارند. شاید موهای خود را قبلا روشن رنگ کرده‌اید و حالا می‌خواهید رنگ تیره‌تری را انتخاب کنید.
میخواهید رنگ موی طبیعی خود را احیا کنید
همانطور که موی رنگ شده به مرور کدر و محو می‌شود و نیاز به رنگ مجدد دارد، رنگ طبیعی مو نیز نیاز به احیا و رسیدگی دارد. گاهی ایجاد چند رگه لایت روی موی طبیعی، باعث جلوه بیشتر موها می‌شود.
میخواهید موهای خاکستری و سفید خود را پوشش دهید
برای پوشاندن موهای خاکستری هم می‌توان از رنگ موی دایم برای یکدست کردن رنگ موها استفاده کرد و هم می‌توان از رنگ موی موقت استفاده کرد تا در مقابل رنگ طبیعی مو شبیه هایلایت دیده شوند.
 میخواهید موهایتان را هایلایت کنید
هایلایت بهترین راه برای عمق بخشیدن و بُعد دادن به موهاست. هایلایت طیفی وسیعی از قرمز پررنگ و آبی تا بالیاژ طبیعی بلوند کاراملی، لولایت بلوند عسلی و طلایی را شامل می‌شود.

رنگ مویی را انتخاب کنید که مناسب تناژ پوستتان باشد

لایه‌های زیرین اپیدرم پوست، تعیین‌کننده‌ی سرد یا گرم بودن تناژ پوست شماست. اینکه همه پوست‌های روشن، تناژ سرد و همه پوست‌های تیره تناژ گرم دارند، باور درستی نیست. واقعیت این است که هر رنگ پوستی می‌تواند تناژ گرم یا سرد یا طبیعی داشته باشد. اگر پوستتان صورتی‌مانند به نظر می‌رسد، تناژ پوستتان سرد است. اگر جواهرات طلایی یا نقره‌ای خیلی به پوستتان می‌آید، احتمالا تناژ پوست طبیعی دارید.
هنگام انتخاب رنگ مو از چارت رنگ مو باید دقت کنید که رنگ انتخابی‌تان، تناژ پوستتان را خنثی کند. اگر تناژ پوستتان سرد است، رنگ مویی با تناژ گرم انتخاب کنید. اگر تناژ پوست خنثی دارید، هم رنگ مو با تناژ گرم و هم با تناژ سرد را می‌توانید انتخاب کنید.

لیست رنگ موی مناسب برای تناژ پوست گرم و سرد

رنگ موهای بلوند برای تناژ پوست گرم

رنگ موهای قهوه‌ای سرد برای تناژ پوست گرم شامل قهوه‌ای خاکستری، قهوه‌ای شکلاتی و قهوه‌ای اسپرسو می‌شود.

رنگ موهای قهوه‌ای برای تناژ پوست سرد
رنگ موهای قهوه‌ای گرم برای تناژ پوست سرد شامل ماهگونی، بلوطی و قهوه‌ای باتراسکاچ می‌شود.

چارت رنگ موهای قرمز برای تناژ پوست گرم
رنگ موهای قرمز سرد برای تناژ پوست گرم شامل شرابی، آلبالویی و رد ولوت (قرمز بنفش) می‌شود.

چارت رنگ موهای قرمز برای تناژ پوست سرد
رنگ موهای قرمز گرم برای تناژ پوست سرد شامل زنجبیلی، مسی و قهوه‌ای مایل به قرمز می‌شود.

چند نکته برای انتخاب بهترین سایه از چارت رنگ مو

هنگام انتخاب رنگ مو رنگی را انتخاب کنید که مناسب تناز پوست طبیعی‌تان است، خصوصیات و روحیات شما را منعکس می‌کند و با شخصیت‌تان جور می‌آید. تناژ پوستتان مهمترین عامل تعیین‌کننده در انتخاب رنگ موی مناسب شماست. با این حال، چند نکته ضروری دیگر درخصوص سایه رنگی در لیست بلندبالای چارت رنگ مو وجود دارد که باید آنها را نیز در نظر گرفت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
تمامی طیف‌های یک رنگ خاص را بررسی کنید
انتخاب رنگ فقط انتخاب از میان رنگ‌های قرمز، مشکی و قهوه‌ای نیست. مثلا طیف رنگ موی بلوند شامل بلوند پلاتینی، بلوند خاکستری روشن، بلوند توت فرنگی، بلوند بژ، بلوند نقره‌ای، بلوند عسلی، بلوند کثیف و بسیاری رنگ‌های دیگر می‌شود. می‌توانید در انتخاب رنگ موی مناسبتان با یک استایلیست موی حرفه‌ای مشورت کنید.

سبک رنگ موی دلخواهتان چیست

دوست دارید کل موهایتان یکرنگ باشد، یا هایلایت یا لولایت را ترجیح می‌دهید و یا آمبره یا بالیاژ را می‌پسندید؟ برای انتخاب این مورد هم با یک استایلیست موی حرفه‌ای مشورت کنید.

رنگ موی موقت می‌خواهید یا رنگ موی دایم
رنگ موها از نظر طول عمر و دوام نیز با هم متفاوت هستند. اگر رنگ مو را فقط برای چند هفته می‌خواهید، رنگ موی نیمه دایم را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید، از رنگ موی دایم استفاده کنید که در این صورت، هر ماه باید ریشه‌ها را برای همرنگ شدن با ساقه مو رنگ کنید.

سخن آخر

چه کسی تغییر را دوست ندارد؟ برای ما ایرانیان که اغلب موهای تیره داریم، یکی از راههای تغییر، لایت کردن موهاست. برای این کار چاره‌ای جز بلیچینگ کردن موهایمان نداریم و این به معنای آسیب رساندن به موهاست. این تغییر رنگ نیازمند انجام چند مرحله است که پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه تمامی مراحل را در یک جلسه مراجعه به سالن زیبایی انجام دهید، آن را طی چند جلسه انجام دهید و پس از رنگ کردننیز  مراقبت‌های لازم از موهایتان را در نظر داشته باشید.
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام