ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه موهای خود را در خانه مثل حرفه‌ای‌ها رنگ کنیم؟
  • آموزش

چگونه موهای خود را در خانه مثل حرفه‌ای‌ها رنگ کنیم؟

  • 1401-08-04 16:26:09
یادگیری روش رنگ کردن موها در خانه معمولاً یکی از ارزشمندترین یادگیری‌ها تلقی می‌شود و از مهمترین دلایل آن، می‌توان به قیمت بالای رنگ کردن مو در سالن اشاره کرد. رنگ کردن موها در خانه نیاز به داشتن مهارت و آشنایی با اصول اولیه آن دارد. در این مقاله، توصیه‌هایی از متخصصان رنگ مو درخصوص نحوه رنگ کردن موها در خانه را برایتان گردآوری کرده‌ایم.
چه بخواهید موهایتان را بلوند پلاتینی رنگ بزنید یا بنفش دودی، یک قانون ثابت برای رنگ کردن مو وجود دارد که می‌گوید: همیشه از دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی جعبه رنگ پیروی کنید. به گفته‌ی کارشناسان، عدم پیروی از این قانون، یکی از مهمترین دلایلی است که رنگ مو به رنگ دلخواه شباهت پیدا نمی‌کند و هزینه مضاعفی را نیز برای ترمیم روی دست فرد می‌گذارد. بنابراین، دستورالعمل‌ روی جعبه را بخوانید و این مقاله را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه رنگ کردن موهای خود در خانه مطالعه کنید.

آیا استفاده از رنگ مو بی‌خطر است؟

به طور کلی، رنگ کردن موها در خانه خطرناک و آسیب‌زا نیست، البته به شرطی که دستورالعمل‌های محصولاتی را که استفاده می‌کنید، به دقت دنبال کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید کیت رنگ مو، باید رنگ نهایی موردنظرتان و همچنین، وضعیت موهایتان را در نظر بگیرید.
اگر روی موهایتان فرآیندهای شیمیایی متعدد انجام داده‌اید یا اگر موهایتان آسیب‌دیده است، رنگ یا دکلره کردن موهایتان در خانه بی‌خطر نیست و موهایتان در خطر خشکی و شکنندگی قرار می‌گیرد. رنگ‌ کردن موهای خاکستری‌ در خانه معمولاً ساده است، اما انجام کار‌های پیچیده‌تر، مخصوصاً دکلره کردن، بهتر است به یک متخصص سپرده شود.
اگر هنگام رنگ کردن موها در خانه به مشکل برخورد کردید و برای ترمیم به سالن رفتید، با رنگ‌‌کار موی خود در مورد هر کاری که در خانه انجام داده‌اید، کاملاً صادقانه و دقیق صحبت کنید.

چگونه کل موهای خود را رنگ کنیم؟

برای آنکه موهایتان دقیقاً به رنگ دلخواهتان باشد، باید هنگام خرید رنگ، به پایه‌ی رنگ موردنیاز که روی برچسب‌ جعبه نوشته شده، توجه کنید و مطمئن شوید که رنگ اولیه شما با پایه‌ی ذکرشده همخوانی داشته باشد.

موارد مورد نیاز:
پک رنگ مو
برس رنگ مو
مرحله 1: تا دو روز قبل از رنگ کردن، موهای خود را نشویید. این کار باعث می‌شود، روغن‌های طبیعی پوست سر به عنوان مانعی در برابر تحریک عمل کنند.
مرحله 2: ابتدا با اعمال رنگ روی یک رشته از موهایتان، تست رنگ مو را انجام دهید. با این کار، زمان‌ موردنیاز برای رسیدن به رنگ موی دلخواهتان مشخص می‌شود. جنس موهایتان در اینجا خیلی مهم است: هر چه جنس موهایتان بهتر باشد، سریع‌تر روشن می‌شود و حتی ممکن است 5 تا 10 دقیقه کمتر از آنچه روی جعبه نوشته شده، نیاز داشته باشید. اما اگر موهایتان زبر یا خشک است، می‌توانید بیشتر از زمان توصیه‌شده رنگ را روی موهایتان نگه دارید.
مرحله 3: دستورالعمل‌های روی جعبه را بخوانید و طبق آنها عمل کنید.
مرحله 4: توجه به این نکته به شما کمک می‌کند تا هر بار که تمام سر خود را رنگ می‌کنید، رنگ یکنواخت و یکدست داشته باشید: ابتدا رنگ مو را در فاصله حدود دو سانتیمتر از پوست سر تا نوک موهایتان بمالید، گرمای سر باعث می‌شود موهای نزدیک پوست سر (یعنی ریشه‌ی موها) سریعتر رنگ بگیرد. پس از آنکه نیمی از زمان موردنیاز برای رنگ شدن موهایتان گذشت، ریشه‌های خود را نیز رنگ بزنید. هنگام رنگ کردن موها، از یک برس رنگ مو استفاده کنید تا دقت و ظرافت بیشتری داشته باشید.

چگونه موهای خود را هایلایت کنیم؟

بهتر است برای هایلایت کردن موها، کیت رنگ مویی را انتخاب کنید که فقط یک درجه روشن‌تر از رنگ اصلی موهایتان باشد.

موارد موردنیاز:
کیت رنگ مو یا هایلایت
مسواک (اختیاری)
براق‌کننده مو

مرحله 1: پس از آنکه کل موهایتان را طبق آنچه که در بالا ذکر شد، رنگ کردید، موهای خود را با سشوار خشک کنید، حالت دهید، و طبق معمول همیشه خود، فرق سر خود را باز کنید. با این کار قسمت‌هایی را که می‌خواهید هایلایت شود، به راحتی می‌توانید مشخص کنید.
مرحله 2: اینجا جایی است که می‌توانید دستورالعمل‌ها را کمی نادیده بگیرید. به جای آنکه رشته‌های موهایتان را تصادفی انتخاب کنید، بهتر است از جلوی سر خود شروع کرده و به سمت تاج خود حرکت کنید و 10 رشته مو به عرض حدود نیم سانتیمتر را به فاصله‌ی نیم سانتیمتر از هم جدا کنید. البته بهتر است رشته‌های موهایتان را به طور مساوی از هم جدا نکنید تا هایلایت‌ها طبیعی‌تر باشند.
مرحله 3: اگر از کیت حرفه‌ای هایلایت استفاده نمی‌کنید، بهتر است از یک مسواک برای اعمال محلول روی موهایتان استفاده کنید که گاهی حتی از برخی برس‌ها هم دقیق‌تر عمل می‌کند. برای جلوگیری از ریختن رنگ مو، هر رشته مو را با یک توپک پنبه‌ای از سر خود دور کنید.
مرحله 4: اجازه دهید رنگ برای مدت زمان ذکرشده روی جعبه روی موهایتان بماند (اگر نگران هستید، پنج دقیقه زودتر یک رشته مو را بشویید و رنگ را بررسی کنید). وقتی موهایتان را شستید، برای کمک به رنگ گرفتن بهتر و افزایش درخشندگی موها، از براق‌کننده استفاده کنید.

چگونه موهای خود را بلوند کنیم؟

ابتدا باید یک حقیقت را بدانید: رنگ کردن موها بیشتر از یک یا دو درجه روشن‌تر در خانه، کار پرخطری است. اگر می‌خواهید یک تغییر چشمگیر در رنگ موهایتان داشته باشید، بهتر است این کار را به حرفه‌ای‌ها بسپارید.
با این حال، اگر قبلاً موهایتان را بلوند کرده‌اید و حالا می‌خواهید آن را کمی روشن‌تر کنید، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید. (برای بلوند کردن موهای خرمایی‌رنگ و یا قرمز خود، باید به سالن مراجعه کنید).

موارد موردنیاز:
رنگ موی بلوند
ماسک پروتئینه مو یا محصولات ترمیم‌کننده مو

مرحله 1: قبل از انجام هر کاری، سه مرحله اول در بخش «چگونه کل موهای خود را رنگ کنیم» را انجام دهید. سپس، از پشت سر خود شروع به رنگ کردن موهایتان کرده و به سمت جلو حرکت کنید، محلول رنگ را به فاصله‌ی حدود دو سانتیمتر از ریشه موهایتان بمالید. موهایتان را ماساژ دهید تا همه موهایتان با رنگ مو پوشانده شود.
مرحله 2: بگذارید رنگ موهایتان 20 تا 30 دقیقه بماند، اما هر 5 تا 10 دقیقه رنگ موهایتان را بررسی کنید. اگر رنگ قرمزی در موها دیدید، نگران نشوید؛ موهایتان به مرور روشن‌تر می‌شوند.
مرحله 3: بعد از 30 دقیقه، بقیه محلول رنگ را روی ریشه‌های خود نیز بمالید و بسته به میزان روشنی موهایتان، 10 تا 30 دقیقه دیگر نیز به رنگ مو زمان دهید.
مرحله 4: یک رشته مو از بالای گوش خود را بشویید و به آرامی آن را بکشید تا مطمئن شوید که نمی‌شکند. اما اگر این اتفاق افتاد، فوراً موهای خود را آبکشی کنید و از ماسک پروتئینه مو یا محصولات ترمیم‌کننده مو استفاده کنید. اگر موهایتان هنوز سایه‌ی طلایی‌رنگ داشت، بگذارید رنگ 10 دقیقه دیگر روی موهایتان بماند. اگر رنگ موهایتان خوب به نظر می‌رسد، موهای خود را با آب گرم بشویید، سپس شامپو و نرم‌کننده مو بزنید.

اگر رنگ موی جدید خود را دوست نداشتیم، چه کنیم؟

نگران نباشید. ایده‌هایی برای رفع (یا حداقل، بهبود) هر اشتباه رنگی وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک شامپوی پاک‌کننده رنگ مو و یک ماسک نرم‌کننده مو است.
اگر رنگ موهایتان خیلی تیره شد...
فوراً موهایتان را بشویید. اگر موهایتان خیلی تیره شده بود، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین (که به عنوان یک شوینده ملایم عمل می‌کند) را با شامپوی پاک‌کننده رنگ مو مخلوط کنید و بگذارید پنج دقیقه روی موهای خیستان بماند. یا اینکه کمی روغن زیتون روی موهای مرطوب خود بمالید، موهایتان را در کلاه دوش بپیچید و یک حوله داغ روی آن بگذارید. گرما کوتیکول مو را باز می‌کند و به این ترتیب، کمی از مولکول‌های رنگ مو از موها خارج می‌شود. سپس، شامپوی معمول خود را بزنید.
اگر موهایتان خیلی روشن شد...
اگر موهایتان کمی رنگ‌پریده‌ شده‌ بود، رنگ مویی تیره‌تر از رنگی که با آن موهایتان را رنگ کرده‌اید، انتخاب کنید و آن را فقط روی قسمت‌هایی که فکر می‌کنید خیلی کم‌رنگ هستند، بمالید. رنگ مو را برای نصف زمانی که روی جعبه ذکر شده، بگذارید بماند. سپس موهایتان را چک کنید تا خیلی تیره نشود. اگر همچنان، موهایتان خیلی روشن بود، باید به سالن مراجعه کنید.
اگر موهایتان برنزی شد
باید رنگ گرم موهایتان را کم کنید. اگر از رنگ موی نیمه دائم استفاده کرده‌اید، برای چند روز آینده شامپوی بنفش را امتحان کنید. اگر از رنگ موی دائم استفاده کرده‌اید، فقط روی لکه‌های نارنجی موهایتان از رنگ مویی که دو تناژ تیره‌تر است، استفاده کنید. برای دفعه بعد به سراغ رنگ موهای با تناژ سردتر با پایه آبی بروید.
اگر موهایتان سبز شد و یا در معرض کلر قرار گرفت
فوراً رنگ را با شامپوی پاک‌کننده رنگ مو یا با ماسک موی درمانی عمیق بشویید. اگر جواب نداد، موهایتان را با سس کچاپ بشویید. رنگ قرمز، رنگ سبز را بی‌اثر می‌کند و اسیدیته به خنثی کردن رنگ کمک می‌کند. قبل از رفتن به استخر، حتماً نحوه مراقبت از رنگ موی خود را در مقاله چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟ مطالعه کنید.

چگونه عمر رنگ موی خود را طولانی‌تر کنیم؟

پس از یادگیری نحوه رنگ کردن موهای خود در خانه، حفظ و نگهداری از موهای رنگ‌شده دومین گام مهمی است که باید فرا بگیرید. در غیر این صورت، در دراز مدت مجبور خواهید بود هزینه بیشتری را صرف رنگ کردن و همچنین مراقبت از موهایتان کنید. در ادامه به شرح چگونگی نگهداری از موهای رنگ‌شده می‌پردازیم.

از محصولات باکیفیت استفاده کنید

با موها همانطور که با پوست خود رفتار می‌کنید، رفتار کنید. از یک شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات، بدون الکل و مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید تا موهایتان خشک نشود.

کمتر شامپو بزنید

آب بدترین دشمن رنگ مو است، بنابراین برخی روزها شستشوی موهایتان را کلاً حذف کرده و با شامپو خشک ریشه‌ها را تمیز کنید. در روزهایی که باید موهایتان را بشویید، تا جای ممکن از شامپوی کمتری استفاده کنید. یا اینکه اگر امکان دارد موهایتان را فقط با آب گرم بشویید و تنها از نرم‌کننده مو استفاده کنید.

ماسک مو بزنید

هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده عمیق مو استفاده کنید تا موها را هیدراته و نرم نگه دارید. سپس، در صورت امکان اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

ژل براق‌کننده مو بزنید

می‌توان براق‌کننده مو را به عنوان پوششی برای موهای رنگ‌شده در نظر گرفت. این محصولات، به درخشندگی موها می‌افزایند و یک لایه شفاف روی موها تشکیل می‌دهند. البته، بهتر است براق‌کننده‌ای با فرمول سبک را انتخاب کنید.

محافظت از موها در برابر پرتو فرابنفش

برای جلوگیری از رنگ‌پریدگی موها بر اثر نور خورشید، از روسری برای پوشاندن آنها استفاده کنید. یا اینکه30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، موهایتان را با یک محافظ UV اسپری بزنید.


 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام