ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
هر آنچه که باید در مورد دکلره مو بدانید
  • آموزش

هر آنچه که باید در مورد دکلره مو بدانید

  • 1401-08-15 13:36:15

دکلره باعث می‌شود مواد شیمیایی مانند اکسیدان به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و به این ترتیب، موها رنگ طبیعی خود را از دست بدهند. سعی کنید برای دکلره همیشه از محصولات باکیفیت و شناخته‌شده استفاده کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند. برای آشنایی بیشتر با دکلره و نکات و نحوه انجام آن با ما همراه باشید.

دکلره کردن مو به چه معناست؟

دکلره به معنای بی‌رنگ کردن مو و رساندن مو به رنگ پایه بی‌رنگ است. کسانی‌ که می‌خواهند رنگ موهای خود را روشن یا فانتزی رنگ کنند باید موهای خود را دکلره کنند تا بتوانند رنگ دلخواهشان را روی موهای خود پیاده کنند. البته، دکلره باعث بروز عوارضی روی موها می‌شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

در فرآیند دکلره به چه وسایل و موادی نیاز داریم؟

انواع اکسیدان با درجات مختلف، انواع پودرهای دکلره، رنگ مو، شامپوی تثبیت‌کننده رنگ مو و دکلره، پیش‌بند، کلاه مخصوص رنگ مو، شانه دم باریک، شانه دندانه درشت، پنبه، کاسه رنگ، برس رنگ، اپلیکاتور، کرم محافظ پوست، ماسک و دستکش از ابزار موردنیاز برای دکلره کردن موهاست.

چند نوع پودر دکلره داریم؟

پودر دکلره سفید: این نوع پودرها برای موهای حساس، نازک و شکننده استفاده می‌شوند و ضعیف‌ عمل می‌کنند.
پودر دکلره آبی: این پودر برای موهای طبیعی و سالم استفاده می‌شود و از پودر دکلره سفید قوی‌تر عمل می‌کند. معمولاً اگر موها رنگ تیره داشته باشند، از پودر آبی و اگر رنگ مو روشن‌تر باشد، از پودر سفید استفاده می‌کنند. پس از اعمال مواد دکلره، باید موها مرتباً چک شده و مقاومت موها بررسی شود تا از سوختن و پوسیدن موها جلوگیری به عمل آید. اگر حین انجام دکلره و در زمان چک کردن موهایتان متوجه شدید، قسمتی از ساقه‌ی موها به راحتی کنده می‌شود یا کش می‌آید، باید سریعاً موهایتان را بشویید و خشک کنید.

برای خرید محصولات رنگ مو اینجا کلیک کنید .

چگونه موها را به پایه 10 برسانیم؟

در زمان دکلره، برای رساندن مو به پایه 10، یک پیمانه پودر دکلره را با 120 میلی‌لیتر اکسیدان 12 درصد مخلوط کنید و روی موها بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت 15 دقیقه و یا تا زمانی که رنگ موهایتان روشن شود، روی موها بماند.
سپس، با نرم‌کننده‌ی مناسب موهایتان را بشویید و به آرامی خشک کنید. نباید رطوبت و نم روی موها باقی بماند.
در این مرحله، 2 فنجان پودر دکلره را با 150 میلی‌لیتر اکسیدان 9 درصد به اضافه‌ی یک قاشق غذاخوری ماسک مو مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی سر خود بگذارید. سپس، مانند مرحله‌ی قبل موهای خود را با یک نرم‌کننده‌ی خوب بشویید و خشک کنید.
در مرحله بعد، 2 فنجان پودر دکلره را با 150 میلی‌لیتر اکسیدان شماره 1 مخلوط کنید و برای 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید. سپس، درست همانند مراحل قبل کاملاً موهای خود را بشویید و خشک کنید.
در انتها می‌توانید رنگ اصلی مو را بزنید. اگر می‌خواهید پایه 10 به رنگ قرمز داشته باشید، می‌توانید از یک رنگ مو استفاده کنید.

پایه دکلره به چه معناست؟

انواع پایه‌های دکلره روی موهای مشکی طبیعی به شرح زیر است:
1. پایه‌های تیره و معمولی:
* پایه یک: قرمز
* پایه دو: قرمز نارنجی
* پایه سه: نارنجی قرمز
* پایه چهار: نارنجی
2. پایه‌های میانی:
* پایه پنج: نارنجی زرد
* پایه شش: زرد-نارنجی
* پایه هفت: زرد
3. پایه‌های سخت و مشکل:
* پایه هشت: زرد روشن
* پایه نه: زرد بسیار روشن
* پایه ده: پلاتینه
اگر رنگ طبیعی موها مشکی باشد، پس از اعمال مواد دکلره، مو شروع به روشن‌شدن می‌کند. پس از اعمال مواد دکلره، در ابتدا می‌بینید که موها قرمز شده و به رنگ قهوه‌ای قرمزمانند و بسیار تیره دیده می‌شوند. این رنگ پایه یک است. در پایه دو، موها به رنگ قرمز مایل به نارنجی هستند، به این معنا که رنگ قرمز به آرامی شروع به نارنجی‌شدن می‌کند. در پایه سه، موها کاملاً نارنجی شده اما کمی قرمزی نیز در آن دیده می‌شود. در پایه چهار، موها کاملاً نارنجی می‌شود و هیچ رنگ قرمزی در آن دیده نمی‌شود.
یک رنگ‌کار حرفه‌ای مو زمانی که دکلره هنوز روی موهاست و موها خیس است، به راحتی می‌تواند این پایه‌ها را از هم تشخیص دهد، اما یک رنگ‌کار مبتدی وقتی موها خیس است، نمی‌تواند پایه‌ مو را تشخیص دهد و باید موها را کاملاً بشوید و خشک کند تا بتواند پایه درست مو را متوجه شود.

چگونه موهای دکلره‌شده را تقویت کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موهای خود را روشن یا دکلره کرده و به این ترتیب، آسیب جدی به موهایتان وارد کرده باشید. شاید پیشنهاد داده باشند برای تقویت موهای دکلره‌شده از ماسک موهای مختلف استفاده کنید، یا کراتینه انجام دهید و یا حتی موهای خود را کوتاه کنید. اما به یاد داشته باشید هر کدام از محلول‌های شیمیایی بیشتر از اینکه مفید باشند، تاثیر منفی از خود به جای می‌گذارند.
حال برای اینکه بدون استفاده از مواد شیمیایی و با یک محلول کاملا طبیعی و موثر موهای آسیب‌دیده‌ی خود را تا حدودی تقویت کنید، به پیشنهاد ما عمل کنید: اگر موهایتان بلند است، یک تابه را پر از آب کنید و به آن نمک اضافه کنید. آنقدر نمک اضافه کنید تا به یک محلول بسیار نمکی برسید، سپس در حمام، موهای بلند خود را به مدت یک یا دو دقیقه در این تابه قرار دهید و با دست از بالا تا پایین موها را آب نمک بریزید تا جایی که تمام موهایتان به این محلول نمکی آغشته شود. برای موهای با طول متوسط و ​​یا کوتاه، نیاز به آب نمک با غلظت کمتری دارید. می‌توانید این محلول نمکی را با آبپاش روی موها اسپری کنید و یا به آرامی با دست روی موهایتان بریزید.
حین انجام این کار، مراقب باشید محلول نمکی وارد چشم‌هایتان نشود. هر چه سریع‌تر بعد از آسیب‌دیدگی موهایتان این کار را انجام دهید، تاثیر این محلول بیشتر خواهد بود. شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. نگران تکرار چندباره‌ی این عمل نباشید.

برای خرید انواع اکسیدان اینجا کلیک کنید .

چگونه از موهای دکلره‌شده مراقبت کنیم؟

اکثر ما رنگ موی تیره داریم و برای تبدیل آن به موهای بلوند روشن باید ابتدا موهایمان را دکلره کنیم تا بتوانیم به رنگ موی دلخواه خود برسیم. اگر می‌خواهید موهایتان را دکلره کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.
1. از نرم‌کننده‌ی مو را استفاده کنید، چرا که باعث نرمی و شانه‌پذیری موها می‌شود.
2.  هرگز موهای خود را بیشتر از یک بار در ماه دکلره نکنید، چرا که موها را خشک، شکننده و آسیب‌پذیر می‌کند.
3. از حرارت ملایم سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید تا موها آسیب نبینند. از اتوی مو کمتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر حرارت سشوار زیاد باشد، موها خشک و شکننده می‌شوند و حتی می‌ریزند.

دکلره چه عوارضی دارد؟

کسانی که موهایشان را دکلره کرده‌اند، از عوارض جانبی این فرآیند آگاهند. توجه داشته باشید که در دکلره موهای آسیب‌دیده شروع به ریزش می‌کنند و همچنین، موها می‌سوزند (گاهی یکی از این دو مشکل پیش می‌آید). از دیگر عوارض دکلره مو می‌توان به خشکی، شکنندگی و وز شدن موها اشاره کرد. البته اثرات دکلره برای همه‌ی موها یکسان نیست. گاهی موها به دلیل مقاومت و ضخامت بیشتر، کمتر دچار آسیب می‌شوند.
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام