ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
راه جلوگیری از چین و چروک پوست
  • آموزش

راه جلوگیری از چین و چروک پوست

  • 1401-08-17 18:19:23

1. نکات مقدماتی مراقبت از پوست را رعایت کنید

اگر پوست جوان و شاداب می‌خواهید، این نکات مهم را رعایت کنید:
• از آفتاب دوری کنید.
• از ضد آفتاب با قدرت محافظتی بالا استفاده کنید.
• لباس پوشیده (آستین بلند و شلوار) به تن کنید.
• سیگار نکشید.
• از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

2. به پشت بخوابید

خواب شبانه در وضعیتی به جز خوابیدن به پشت، منجر به ایجاد "خطوط خواب" روی پوست صورت می‌شود. خط خواب، چین و چروک‌هایی هستند که هنگام خواب در لایه‌های بیرونی پوست به وجود آمده و پس از بیدارشدن از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو منجر به ایجاد چین و چروک روی گونه‌ها و چانه و خوابیدن به روی شکم باعث بروز چروک پیشانی و ابروی درهم می‌شود.

3. بیشتر ماهی بخورید

ماهی قزل‌آلا و سایر ماهی‌های آب سرد منابع عالی پروتئین هستند که یکی از مواد ضروری و سازنده برای پوست به شمار می‌رود. ماهی همچنین حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. طبق گفته‌ی کارشناسان، اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده، آن را جوان، شاداب و صاف نگه داشته و به این ترتیب، به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کنند.

4. از عینک مطالعه و آفتابی استفاده کنید

با تکرار مکرر هر حالت چهره‌ای (مثل خیره شدن)، بیش از حد از عضلات صورت خود کار می‌کشید و به مرور، باعث ایجاد شیارهایی در سطح زیرین پوست می‌شوید. در نهایت، این شیارها تبدیل به چین و چروک می‌شوند. بنابراین، هنگام مطالعه به جای خیره شدن و جمع کردن عضلات چشم، از عینک مطالعه استفاده کنید. همچنین، طی روز در فضای باز عینک آفتابی بزنید تا با محافظت از پوست اطراف چشم در برابر آسیب نور خورشید، از خطر چروک شدن پوست در امان باشید.

5. از محصولات حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) استفاده کنید

این اسیدهای طبیعی لایه خارجی سلول‌های مرده پوست را از بین برده و به این ترتیب، منافذ باز، خطوط ریز و چین و چروک‌های سطحی پوست را به خصوص در اطراف چشم کاهش می‌دهند. اشکال قوی‌تر این نوع محصولات به افزایش تولید کلاژن در پوست نیز کمک می‌کنند. کلاژن نوعی پروتئین است که باعث قدرت و استحکام پوست می‌شود. استفاده از محصولات حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی می‌تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس‌تر کند. بنابراین، در صورت استفاده از این نوع محصولات حتما هر روز از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

6. صورت خود را بیش از حد نشویید

شستن بیش از حد صورت، رطوبت و چربی طبیعی پوست را که عوامل مهمی در جلوگیری از بروز چین و چروک هستند، از بین می‌برد. اگر صورت خود را بیش از حد بشویید، عوامل محافظتی پوست خود را از بین می‌برید. برای شستشوی صورت از یک صابون ملایم حاوی مواد مرطوب‌کننده و یا از ژل شستشوی صورت استفاده کنید.

7. کرم ویتامین C بزنید

براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، کرم‌های حاوی ویتامین C می‌توانند میزان تولید کلاژن پوست را افزایش دهند. ویتامین C از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر UVA و UVB آفتاب محافظت کرده و به کاهش قرمزی، لکه‌های تیره و ناهمواری پوست کمک می‌کند. البته در نظر داشته باشید که نوع مناسب ویتامین C در کرم وجود داشته باشد. اسید ال اسکوربیک برای بهبود چین و چروک پوست بسیار کارآمد است. همچنین، نوع دیگری از ویتامین C با عنوان آسکوربیل پالمیتات نیز ممکن است در برخی کرم‌ها استفاده شده باشد.

برای خرید محصولات مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

8. سویا بخورید

سویا می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشیده و از پوست محافظت کند. براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، استفاده موضعی از سویا روی پوست و یا خوردن آن به عنوان مکمل غذایی (نه به عنوان غذا) می‌تواند از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کرده و به بهبود پوست آفتاب‌سوخته کمک کند. سویا ساختار و استحکام پوست را بهبود بخشیده و رنگ پوست را یکدست می‌کند.

9. کاکائو بخورید

طبق یافته‌های یک مطالعه، کاکائو با برخورداری از سطوح بالایی از دو آنتی‌اکسیدان اپیکاتچین و کاتچین از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند، جریان خون را به سلول‌های پوست بهبود می‌بخشد، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و جلوه‌ی ظاهری پوست را صاف‌تر می‌کند.

 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام