ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
چگونه بهترین ماسک و لایه‌بردار پوست را انتخاب کنیم؟
  • آموزش

چگونه بهترین ماسک و لایه‌بردار پوست را انتخاب کنیم؟

  • 1401-09-02 13:42:31

انتخاب ماسک و لایه بردار پوست

ماسک‌ها و لایه‌بردارهای پوستی که در سالن‌های زیبایی و مطب‌های متخصصین پوست به مراجعین ارائه می‌شوند، نویدبخش پوستی با جلوه‌ی جوان‌تر و سالم‌تر هستند. اما آیا می‌توان ماسک‌ها و لایه‌بردارهای داروخانه‌ای و بدون نسخه را راه‌حلی ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای آنها در نظر گرفت؟ راشل هرشنفیلد، متخصص معروف در زمینه‌ی پوست، توصیه‌هایی را درخصوص انتخاب و استفاده از محصولات لایه‌بردار و ماسک بدون نسخه ارائه داده است.

از این متخصص پوست پرسیدیم:

آیا ماسک‌ها و لایه‌بردارهای داروخانه‌ای و بدون نسخه واقعاً موثر هستند؟ این محصولات چه کاری می‌توانند برای پوست ما انجام دهند؟ ایشان در پاسخ به این سوالات مواردی را مطرح کردند که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.
دکتر هرشنفلد از این درمان‌های خانگی به عنوان یک مکمل عالی برای هر روتین مراقبت پوست نام برد.
لایه بردارها معمولاً حاوی همان مواد لایه‌بردار متخصصان پوست هستند، اما در غلظت‌های کمتر. آنها به آرامی خارجی‌ترین لایه‌ی پوست را برمی‌دارند، بافتی نرم‌تر به وجود می‌آورند و گاهی به یکدست‌شدن رنگدانه‌ها نیز کمک می‌کنند. این محصولات می‌توانند به محو کردن چروک‌های ریز و پاک شدن منافذ پوست نیز کمک کنند. ماسک‌ها می‌توانند به خوبی پوست را آبرسانی کرده و چربی اضافی را جذب کنند و یا درمان‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی یا ضد آکنه را به پوست ارائه دهند.
لایه‌بردارهای حاوی اسید سالیسیلیک می‌توانند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید واقع شوند. لایه‌بردارهای حاوی اسید لاکتیک با با خاصیت تحریک‌کنندگی کمتر و یا لایه‌برداری فیزیکی ملایم برای پوست حساس بهتر عمل می‌کنند. بسیاری از محصولات حاوی ترکیبی از این مواد فعال هستند.
میکرودرم ابریژن و یا لایه‌بردارهای ملایم حاوی اسید لاکتیک را می‌توان به عنوان یک لایه‌بردار خوب خانگی برای پوست‌های حساس در نظر گرفت.
ماسک‌های حاوی خیار از ماسک‌های آبرسان خوب برای پوست به شمار می‌‌روند. ماسک‌های پوستی حاوی آنزیم‌های خیار، پاپایا و آناناس پوست را نرم و مرطوب می‌کنند. برای پوست‌های مستعد آکنه، ماسک‌های حاوی گوگرد و خاک رس که چربی اضافی پوست را جذب می‌کنند، بسیار مناسب هستند.

 برای خرید ماسک و لایه بردار نوتروژینا اینجا کلیک کنید .


مهمترین تفاوت بین ماسک‌ها، لایه‌بردارها و محصولاتی مانند شوینده‌ها، مدت زمان استفاده از آنهاست. شوینده‌ها بسیار سریع عمل می‌کنند، اما ماسک‌ها و لایه‌بردار‌ها باید مدت زمان مشخصی روی پوست بمانند تا به این ترتیب، مقدار مواد فعالی که به پوست نفوذ می‌کند، افزایش ‌یابد.
هنگام لایه‌برداری پوست، میزان شکستن و از بین رفتن پیوندهای بین سلول‌های مرده پوست تا حدی با مدت زمان معینی که مواد روی پوست می‌ماند تا اسیدها عمل کنند، مشخص می‌شود. بهتر است تناوب استفاده از لایه‌بردارها را کاهش دهید. استفاده روزانه از لایه‌بردارها اشتباه بزرگ و خطرناکی است. استفاده روزانه و بیش از حد از این محصولات به پوست استرس وارد می‌کند. همچنین، لایه‌برداری روی حساسیت پوست نسبت به نور خورشید تاثیر مستقیم دارد.
FDA استانداردهایی را برای درصد مواد فعال موجود در لایه‌بردارها و ماسک‌های مجاز در محصولات بدون نسخه تعیین کرده است. به عنوان مثال، میزان استفاده از اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک (که در اغلب لایه‌بردارها یافت می‌شود) به ترتیب به 10٪ و 2٪ محدود می‌شود. مراقب لایه‌بردارها و ماسک‌های با درصد بالاتر از این استاندارد باشید، اینگونه محصولات را نباید بدون نظارت پزشک استفاده کرد.
برای پوست‌های مستعد آکنه، شوینده‌ها یا ماسک‌های پاک‌کننده منافذ حاوی بنزوئیل پراکسید و یا سولفور مناسب هستند.
در مورد لایه‌بردارهای خانگی، لایه‌بردارهای حاوی اسید گلیکولیک همراه با عصاره‌های گیاهی تسکین‌دهنده مثل جلبک، آناناس و یا خیار بسیار عالی هستند.
انتخاب یک محصول مناسب از بین انواع مختلفی از ماسک‌ها که در قفسه‌ی فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها موجود هستند، شاید سخت به نظر برسد.

برای خرید بهترین محصول این نکات را در نظر بگیرید:

  •  مواد نرم‌کننده مانند اسید هیالورونیک، لاکتات آمونیوم، اسکوالان، سرامیدها، گلیسیرین و دایمتیکون روی پوست موانعی ایجاد می‌کنند که به پوست در حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.

  •  اسید سالیسیلیک تولید چربی پوست را کاهش داده و به جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌کند.

  •  خاک رس بر روی سطح پوست اثری ابریشمی و لطیف بر جای می‌گذارد و به صورت موقت باعث صاف‌شدن پوست می‌شود.


لطفاً توجه داشته باشید تمامی نکات ارائه شده در این مطلب برگرفته از پیشنهادات کارشناسان خبره است و الزاماً نظرات سایت ما نیست.


 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام