ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
مرحله به مرحله آرایش صورت
  • آموزش

مرحله به مرحله آرایش صورت

  • 1402-09-27 13:43:11
آرایش صحیح صورت یکی از دغدغه‌های زنان امروز است. شاید تا همین چند سال، شاید ده سال پیش و یا حتی کمتر، محصولات آرایشی صورت تنوع زیادی نداشت و به همین دلیل هم، نیازی به پرس‌وجو و سر زدن به شبکه‌های اجتماعی برای دانستن مراحل درست استفاده از این محصولات زیبایی و آرایشی حس نمی‌شد. یک لایه مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و در آخر، احتمالاً گاهی زدن کرم‌پودر، تمام مراحل لازم برای آرایش پوست صورت بود.
اما امروزه، با تولید محصولات متنوع که هر کدام هدف و تاثیر منحصربه‌فردی دارد، مراحل آرایش صورت نیز متعاقباً گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده است. اینکه استفاده از کدام محصول بر محصول دیگر مقدم است، چه بخواهیم چه نه، بر نتیجه نهایی و جلوه چهره تاثیر مستقیم می‌گذارد.
با این اوصاف، دانستن ترتیب استفاده از محصولات آرایشی و ارتقای زود به زود این دانسته، به آرایش بهتر، جلوه‌ی جذاب‌تر و چهره‌ی زیباتر خواهد انجامید.
در این مقاله، با مراحل آرایش صورت و ترتیب استفاده از محصولات آرایشی آشنا می‌شویم.

1.مرطوب‌کننده
اولین قدم در آرایش صورت، استفاده از کرم مرطوب کننده است. توجه داشته باشید که پیش‌شرط لازم برای شروع آرایش، صورت تمیز و عاری از هر گونه آرایش و محصولات مراقب پوست است، مگر اینکه طبق توصیه پزشکتان، مجبور به استفاده از محصولی پیش از مرطوب کننده باشید.کرم مرطوب کننده را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید، یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی انتخاب کنید.
این مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند به صورت سرم ، کرم  و لوسیون بوده که با توجه به نوع پوست انتخاب می‌شود.

2.پرایمر
برای آماده شدن پوست برای آرایش در مرحلۀ دوم از پرایمر برای پایه و بیس ارایش استفاده کنید . پرایمر باعث ماندگاری و تثبیت آرایش شده و منافذ پوست را پر کرده و موجب یکنواخت و یکدست شدن پوست شما برای شروع آرایش می‌شود.
مقدار کمی پرایمر با نوک انگشتان خود روی پوست صورت پخش کنید. نیازی به استفاده از اسفنج یا براش آرایشی برای انجام این کار نیست.

3. کرم پودر
مرحله بعد از پرایمر به کرم پودر تعلق می‌گیرد. در این مرحله اول کرم پودر مناسب رنگ و نوع پوست خود را انتخاب نمایید.  سپس با استفاده از براش و یا با انگشتان خود، مقدار مناسبی از کرم پودر را روی قسمت‌های مختلف صورت خود قرار دهید. با استفاده از اسفنج آرایشی که از قبل کمی آن را مرطوب کرده‌اید، کرم پودر را به صورت یکنواخت روی پوست خود به خوبی پخش کنید.

4. کانسیلر
مرحله بعد، استفاده از کانسیلر است. کانسیلر تاثیر زیادی روی جلوه و زیبایی چشم‌ها دارد، پس بهتر است در انتخاب برند و همچنین، تناژ آن دقت کنید. کانسیلر دارذای دو نوع جامو و مایع است که کانسیلر سبک بوده و برای دور چشم و اطراف دهان استفاده می‌شود. ن.ع جامد کانسیلر سنگین بوده و برای قسمت‌های مختلف پوست که تیرگی یا جای جوش دارد مناسب است.
مقدار کمی کانسیلر روی قسمت پلک پایین خود بمالید و با استفاده از اسفنج زیبایی آن را روی پوست پلک پایین خود خوب پخش کنید.
توجه داشته باشید که اسفنج زیبایی مخصوص کانسیلر کمی کوچکتر از اسفنج کرم پودر است.

5. سایه چشم
استفاده از سایه چشم تاثیر زیادی روی جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شدن چشم‌ها و چهره شما دارد. می‌توانید از سایه مات یا براق، طبق سلیقه‌ی خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید جلوه‌ی بیشتری به آرایش خود بدهید، ابتدا سایه مات و سپس، سایه براق بزنید. رنگ سایه را بر اساس، تناژ پوست خود، رنگ چشم و برنامه خود انتخاب کنید. منظور از برنامه  این است که این سایه چشم را برای مجلس عروسی استفاده می‌شود یا برای دانشگاه و محل کار استفاده می‌کنند.

6. خط چشم
این مرحله به دقت بیشتری احتیاج دارد زیرا با یک اشتباه در کشیدن خط‌چشم ممکن است موجب ایجاد حلقۀ تیرۀ  دور چشم شود. سه نوع خط چشم داریم که شامل مایع، ژله‌ای و مدادی است که نسبت به مهارت استفاده از آن می‌توانید خط چشم مورد نظر را انتخاب کنید. اکنون زمان استفاده از خط چشم است. کشیدن خط چشم را تمرین کنید تا در کشیدن خط چشم متقارن و زیبا ماهر شوید.

7. ریمل
مهمترین بخش آرایش را می‌توانیم به  مرحلۀ ریمل کشیدن  اختصاص دهیم. آنچه به چشم‌های شما طراوت و شادابی می‌دهد، استفاده از یک ریمل خوب و باکیفیت است. ابتدا مژه‌های خود را با فرمژه حالت داده سپس به آرامی از ریمل برای داشتن مژه‌های پر و بلند استفاده نمایید.

8.کانتور
کالنتورها به صورت مایع، جامد و پودری در بازار موجود می‌باشد. کانتور می‌تواند جلوه بسیار خاص و زیبا به پوست می‌سپس، نوبت زدن کانتور صورت است. کانتور را مطابق با شکل صورت خود و برای برجسته‌تر کردن گونه‌ها، خط فکی و باریک‌تر کردن تیغه بینی خود استفاده کنید.
کانسیلر را روی قسمت تحتانی استخوان گونه، روی استخوان فک و در راستای خط فکی و در دو سمت بینی خود بمالید و آن را با براش آرایشی به خوبی پخش کنید.
.
 
9.رژ گونه
مرحله بعد، استفاده از رژ گونه است. برای داشتن یک میکاپ شیک و جذاب می‌توانید از رژگونه استفاده نمایید.
رژ گونه را روی گونه‌های خود نه بالاتر یا پایین‌تر از استخوان گونه خود بمالید.

برای خرید رژگونه با تخفیف ویژه کلیک کنید

10. ژل و سایه ابرو
د راین مرحله برای زیباتر شدن آرایش از ژل ابرو یا سایۀ ابرو استفاده کنید و به ابروهای خود حالت دهید این مرحله در ازیبایی آرایش شما نقش بسزایی دارد.
 
11. خط لب
در این مرحله خط  لب خود را هماهنگ با رژ لب انتخاب کنید. هنگام استفاده از خط لب، بسیار دقت کنید که خط لب را خارج از خط طبیعی لب‌های خود نکشید. این نکته‌ی بسیار مهمی است. زدن خط لب بیرون از خط طبیعی لب، نه تنها تاثیری روی بزرگتر و حجیم‌تر دیده شدن لب‌ها ندارد، بلکه ظاهری مضحک و ناخوشایند به لب و چهره شما می‌دهد.

12.رژ لب
پس از کشیدن خط لب حالا نوبت استفاده رژ مناسب است که در آرایش‌های روزانه از رژهای ملایم و مود استفاده کنید و در مهمانی ‌ها و مجالس  رژ با تم آرایش خود را انتخاب کنید. تمام قسمت داخلی خط لب را با رژ لب بپوشانید.

13. برق لب
اگر به دنبال لب‌هایی جلوه‌گر و جذاب هستید، از زدن برق لب روی رژ لب خود غافل نشوید. البته، این مرحله کاملاً سلیقه‌ای است و ممکن است برخی علاقه‌ای به استفاده از برق لب نداشته باشند.

14. فیکساتور
در آخر پس از اتمام آرایش باید از یک فیکساتور مناسب استفاده کنید. فیکساتور می‌تواند پودری یا اسپری باشد. اسپری تثبیت کننده آرایش باید از فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری صورت با زاویه مناسب و حدود ۴ تا ۵ بار روی تمام صورت اسپری شود.پودر فیکس را روی قسمتی از پلک پایین خود که کانسیلر زده‌اید، بمالید و با براش و یا پد پودر پخش کنید.
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام