ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
لایه‌برداری پوست و سوالات رایج درباره آن
  • آموزش

لایه‌برداری پوست و سوالات رایج درباره آن

  • 1401-09-28 11:53:28

پیشتر و در مقاله چگونه بهترین ماسک و لایه‌بردار پوست را انتخاب کنیم؟ با نحوه‌ی انجام لایه‌برداری پوست در خانه و نکات ضروری درخصوص انتخاب ماسک و کرم‌های لایه‌بردار آشنا شدیم. در این مطلب به معرفی و ارائه نکات مهم درخصوص لایه‌برداری شیمیایی پوست می‌پردازیم.
پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد انجام لایه‌برداری پوست به روش شیمیایی را دارید، حتما پیش از انجام کار این مقاله را مطالعه کنید.

در این مطلب به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

• لایه‌برداری شیمیایی پوست برای چه کسانی مناسب و مفید است؟
• چه اقداماتی باید قبل از انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست انجام دهیم؟
• لایه‌برداری شیمیایی پوست چگونه انجام می‌شود؟
• چه انتظاراتی باید از لایه‌برداری شیمیایی پوست داشته باشیم؟
• عوارض احتمالی لایه‌برداری شیمیایی پوست چیست؟

برای خرید انواع لایه بردار نوتروژینا اورجینال با قیمت مناسب کلیک کنید .


لایه‌برداری شیمیایی پوست ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. طی این روش درمانی، نوعی محلول شیمیایی روی پوست اعمال می‌شود که منجر به برآمدن لایه خارجی پوست و در نهایت، لایه‌برداری پوست می‌شود. پوست جدید معمولاً صاف‌تر بوده و چین و چروک کمتری نسبت به پوست قدیمی دارد.
لایه‌برداری شیمیایی پوست را می‌توان روی صورت، گردن و دست‌ها انجام داد.
فواید متعددی برای لایه‌برداری شیمیایی پوست ذکر شده که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • خطوط ریز اطراف چشم و اطراف دهان را کاهش می‌دهد.
  • • چین و چروک‌های ناشی از آسیب نور خورشید و حتی عوارض پیری را درمان می‌کند.
  • • ظاهر اسکارهای خفیف پوست را بهبود می‌بخشد.
  •  • انواع خاصی از آکنه را درمان می‌کند.
  • • لکه‌های پیری، کک و مک، لکه‌های تیره (ملاسما) بعد از بارداری و یا لکه‌های حاصل از مصرف قرص‌های ضدبارداری را کاهش می‌دهد.
  • • ظاهر پوست را بهبود بخشیده و احساس خوبی به پوست می‌دهد.

همچنین، قسمت‌هایی از پوست که از نور خورشید آسیب دیده‌اند نیز ممکن است با لایه‌برداری شیمیایی بهبود یابند.
پس از لایه‌برداری شیمیایی، پوست موقتاً نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌شود، بنابراین لازم است هر روز از ضد‌آفتاب مناسب استفاده کنید. منظور از ضد‌آفتاب مناسب این است که در برابر اشعه‌های UVA و UVB خورشید از پوست محافظت کند. همچنین، درجه حفاظتی ضدآفتاب باید بالاتر از SPF 30 باشد. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به خصوص بین ساعت 10 صبح تا 14 بعدازظهر اجتناب کرده و از کلاه لبه پهن یا کلاه آفتابی استفاده کنید.

لایه‌برداری شیمیایی پوست برای چه کسانی مناسب و مفید است؟

به طور کلی، افرادی با پوست روشن و موهای روشن، کاندیدای بهتری برای انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست هستند. البته، افراد با پوست تیره نیز بسته به نوع مشکل پوستی که دارند، ممکن است نتایج خوبی داشته باشند؛ اما ممکن است پس از انجام این روش، رنگ پوستشان غیریکنواخت شود.
افتادگی پوست، برآمدگی‌های پوستی و چین و چروک‌های عمیق نسبت به لایه‌برداری شیمیایی پاسخ خوبی نشان نمی‌دهند. پوست‌هایی با این ویژگی‌ها اغلب به انواع دیگری از روش‌های زیبایی مثل لیزر، لیفت صورت، لیفت ابرو، لیفت پلک و یا تزریق (ژل یا چربی) نیاز دارند. یک جراح پوست متبحر می‌تواند مناسب‌ترین نوع درمان را برای شما تعیین کند.

برای خرید انواع محصولات پوست و بدن و استفاده از تخفیفات فصلی کلیک کنید .

چه اقداماتی باید قبل از انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست انجام دهیم؟

قبل از انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست در صورت داشتن سابقه زخم، تبخال مکرر و یا عکس‌برداری از صورت با اشعه ایکس، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست، احتمالاً پزشکتان از شما می‌خواهد مصرف برخی داروها را متوقف کرده و یا از برخی محصولات روی پوست خود استفاده کنید. همچنین، پزشکتان احتمالاً آنتی بیوتیک یا داروهای ضد ویروسی برایتان تجویز می‌کند. با پزشک خود درخصوص عمق لایه‌برداری پوست مشورت کنید. عمق لایه‌برداری به وضعیت پوست، اهداف درمان و انتظارات شما بستگی دارد. حتی بپرسید آیا لازم است در روز انجام لایه‌برداری، کسی همراه شما باشد یا خیر.

لایه‌برداری شیمیایی پوست چگونه انجام می‌شود؟

لایه‌برداری شیمیایی پوست در مطب پزشک و یا مراکز جراحی انجام می‌شود و یک روش سرپایی است که نیازی به بستری شدن ندارد.
متخصصی که لایه‌برداری پوست را برایتان انجام می‌دهد، ابتدا پوست شما را کاملاً تمیز می‌کند. سپس، یک یا چند نوع محلول شیمیایی (از قبیل اسید گلیکولیک، اسید تری کلرواستیک، اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک یا اسید کربولیک (فنل)) را در نواحی کوچکی از پوست شما اعمال می‌کند. با اعمال این محلول‌ها، یک زخم کنترل‌شده روی پوست ایجاد می‌شود، که به مرور زمان، با پوست جدید جایگزین می‌شود.
در طول لایه‌برداری شیمیایی، بیشتر افراد روی پوست خود احساس گزیدگی و به دنبال آن احساس سوزش می‌کنند که حدود پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد. می‌توان با قرار دادن کمپرس سرد روی پوست، احساس سوزش را کاهش داد. همچنین، در حین یا بعد از انجام لایه‌برداری عمیق پوست ممکن است به داروهای ضد درد نیاز داشته باشید.

چه انتظاراتی باید از لایه‌برداری شیمیایی پوست داشته باشیم؟

بسته به نوع لایه‌برداری شیمیایی، پوست واکنشی شبیه به آفتاب سوختگی از خود نشان می‌دهد. لایه‌برداری شیمیایی معمولاً قرمزی و به دنبال آن پوسته پوسته شدن پوست را به همراه دارد که بهبود آن حدود سه تا هفت روز به طول می‌انجامد. لایه‌برداری شیمیایی ملایم را می‌توان در فواصل یک تا چهار هفته‌ تکرار کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.
لایه‌برداری شیمیایی پوست با عمق متوسط و یا عمیق منجر به تورم و همچنین بروز تاول‌هایی روی پوست می‌شود که طی 7 تا 14 روز باز شده، پوسته پوسته شده و سپس، قهوه‌ای رنگ شده و در نهایت، کنده می‌شود. لایه‌برداری با عمق متوسط را می‌توان پس از 6 تا 12 ماه تکرار کرد.
پس از درمان، احتمالاً لازم باشد برای چند روز ناحیه‌ای را که تحت درمان قرار گرفته‌ (یا بخشی از آن را)، پانسمان کنید.
توجه داشته باشید که پس از انجام لایه‌برداری شیمیایی، به دلیل حساس بودن پوست جدید، باید تا چند ماه از نور خورشید اجتناب کنید.

خرید محصولات شوینده و پاک کننده پوست از بهترین برند ها کلیک کنید و خرید خوبی را در مارکتمون تجربه کنید .

عوارض احتمالی لایه‌برداری شیمیایی پوست چیست؟

لایه‌برداری شیمیایی پوست ممکن است روی برخی از انواع پوست، تغییر رنگ موقت یا دائم ایجاد کند. بارداری، مصرف قرص‌های ضدبارداری و سابقه خانوادگی تغییر رنگ پوست از جمله عواملی است که این احتمال را افزایش می‌دهند.
گاهی لایه‌برداری شیمیایی سبب ایجاد زخم روی برخی نواحی پوست می‌شود. برخی افراد نیز با احتمال بیشتری برای ایجاد اسکار مواجه هستند. اگر با انجام لایه‌برداری شیمیایی جای زخم روی پوست ایجاد شود، معمولاً می‌توان با نتایج خوبی آن را درمان کرد.
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام