ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بیلدر ژل و پرایمر
  • آموزش

بیلدر ژل و پرایمر

  • 1403-02-07 16:07:31
  کاشت ناخن با ژل یکی از پرطرفدارترین نوع کاشت ها است که از سوی بانوان استقبال چشمگیری می شود. بیلدر ژل و پرایمر دارای طیف متنوع هستند که بستگی به نوع نیاز مشتری انتخاب می شوند.  


انواع ژل کاشت ناخن : 

ژل ها دارای انواع مختلفی نظیر هارد ژل ، پلی ژل ، سافت ژل ، رابر بیس ، بیلدر ژل ، لاک ژل ، مونو ژل ، ژل های طراحی ،بیس ژل ، بلومینگ ژل و تاپ شاین ها را می توان نام برد.

 

هاردژل:

معادل فارسی هارد ژل، به ژل سخت تعریف می شود. حالا سوال اینجاست چرا به آن ژل سخت می گویند؟ به دلیل اینکه سفت؛ بسیار غلیظ و نفوذ ناپذیرند. برای پاک کردن این نوع ژل از روی ناخن حتما باید   از سوهان کشی یا رشد ناخن استفاده نمود.  

پلی ژل:

پلی ژل ها گونه ای دیگر از هارد ژل ها هستند با این تفاوت که بدون بو، انعطاف پذیرتر و ماندگاری بالایی دارند .  

سافت ژل :

معادل فارسی آن به ژل نرم تعریف می شود. فرق آنها با هارد ژل در چیست؟ انعطاف پذیرتر، استحکام کمتر،محلول رقیق تر، پاک نمودن راحت تر با استون را می توان از ویژگی های آنها برشمرد.  

بیلدر ژل:

بیلدر ژل  بخشی از مواد ژل در کاشت ناخن است. بیلدر ژل نوعی از هارد ژل ها یا ژل های سخت می باشد که علاوه بر کاشت ناخن در صدف سازی ناخن و طراحی ناخن مانند شبنم گذاری و برجسته سازی نیز به کار می رود. بیلدر ژل معمولا به فرم کاسه ای در بازار موجود می باشد.  

در کاشت ناخن به روش بیلدر ژل به چه ابزارهایی نیازمندیم؟

ضد قارچ، عقب زن، کاتر، سوهان برقی، دستگاه UV  یا LED و چسب ناخن.  


روش استفاده از بیلدر ژل:

برای استفاده از بیلدر ژل ها باید پنج مرحله را به ترتیب انجام داد که شامل: 1- زیرسازی 2- تیپ گذاری 3- مواد گذاری 4- سوهان کشی 5- یکدست کردن سطوح ناهموار  

زیر سازی

اولین مرحله کاشت ناخن که مهم ترین قسمت آن می باشد بنابراین نیاز دارد که اصولی و گام به گام انجام گیرد. یک زیر سازی درست شامل دو مرحله است: مانیکور خشک و خراش دادن سطوح ناخن  

تیپ گذاری

قبل از انجام تیپ گذاری باید قبل آن صدف ناخن را ضد قارچ آغشته کنید. بعد از آن نوبت به انتخاب اندازه مناسب تیپ، چسباندن تیپ و محو کردن خطوط تیپ.  

مواد گذاری

قبل از شروع مواد گذاری باید سطح ناخن را به ضد قارچ آغشته کنید. یک لایه نازک بیس کات بزنید و در دستگاه UV قرارداده و 30 تا 60 ثانیه صبر کنید تا خشک شود. حالا با استفاده از قلم تخت به مقدار کم از ژل را روی سطح ناخن قرار داده و به آرامی پخش کنید. بعد از اینکه مواد به فرم دلخواه ما در آمد باید دست را در دستگاه UV قرار داد تا ژل روی ناخن شما کاملا خشک شود.  

سوهان کشی

هر چه مرحله قبل را با حوصله انجام داده باشید این مرحله برای شما آسان تر خواهد بود و سوهان کشی سریعتر انجام می شود. در اینجا با استفاده از سر سوهان استوانه ای نا همواری های ناخن را یکدست می کنید. با استفاده از سر سوهان الماسه سطح ناخن را شکل دهید و در آخر با سوهان دستی فزم های کناری و بالای ناخن را فرم دهید.

 

یکدست کردن سطوح ناهموار

با سر سوهان کاغذی سطوح ناهموار به جا مانده را یکدست می کنیم.  


مزیت های کاشت ناخن بیلدر ژل:

  1. دارای انعطاف پذیری زیاد که باعث می شود ماندگاری بالا و دیرتر بشکنند.
  2. سوهان کشی کمتر در نتیجه سرعت بیشتر
  3. مناسب برای افرادی که به مواد کاشت پودری حساسیت دارند.
  4. به علت دارای ویژگی بدون بو می تواند مناسب برای افرادی باشد که به بوی لیکویید حساسیت دارند.
  5. مناسب برای بانوانی که دارای ناخن های شکننده هستند.
  6. اضافه کردن ناخن به طول 5 میلی متر
  7. مناسب برای بانوانی که دارای ناخن های ناهموار هستند.
 

معایب کاشت ناخن با روش بیلدر ژل

  1. کاشت آن به صورت ناخن به ناخن پیش می رود بنابراین نیاز به صبر وحوصله دارد.
  2. هزینه کاشت آن از روش های کاشن پودری بیشتر است.

پرایمرچیست

پرایمر یکی از قسمت های مهم در کاشت ناخن می باشد زیرا در طول عمر ژل، کاشت اکریلیک و لاک ژل  نقش بسزایی دارد. پرایمر با تنظیم PH ناخن باعث افزایش قدرت چسبندگی مواد وتیپ به سطح ناخن  و از ایجاد حباب در زیر کاشت ناخن  ممانعت به عمل می آورد. از پرایمر فقط برای ناخن های طبیعی در کاشت ناخن استفاده می شود. اگر از پرایمر برای ترمیم روی تیپ یا کاشت قبلی به کار گرفته شود منجر به زردی ناخن خواهد شد.  

انواع پرایمر

پرایمر ها بر دو دسته تقسیم می شوند: پرایمر اسیدی و پرایمر غیر اسیدی. فرق آنها تنها در میزان استفاده از اسید متااکریلات است. هرچه مقدار اسید فوق الذکر کمتر باشد ضرر کمتری به ناخن می رساند و مانند چسب دو طرفه عمل کرده که منجر به چسبیدن بهتر مواد به ناخن طبیعی میشود.  
  • پرایمرغیراسیدی

پرایمر غیر اسیدی یکی از کاربردی ترین نوع پرایمر برای ناخن های طبیعی است که به جهت بالابردن قدرت چسبندگی مواد به صفحه ناخن می شود. از ویژگی های دیگر بوی کمتر و عدم تحریک نواحی اطراف ناخن می توان اشاره کرد.  
  • پرایمراسیدی

پرایمر اسیدی حاوی صد در صد اسید متا اکریلات است که به هیچ وجه برای استفاده توصیه نمی شود زیرا باعث ایجاد حساسیت در افراد خواهد شد. تنها برای افرادی که دارای پوست و موی چرب هستند یا کسانی که صدف ناخن آسیب دیده دارند و می خواهند ناخن های بلندتری داشته باشند مناسب است. زیرا پرایمر اسیدی دارای قدرت چسبندگی زیاد و دارای قدرت بیشتر نسبت به پرایمر غیر اسیدی می باشد.  

چطور پرایمر اسیدی را از غیر اسیدی تشخیص دهیم؟

معمولا بر روی لیبل آن نوشته شده است. اگر از نوع پرایمر غیر اسیدی باشد عبارت نان اسید یا اسید فری ذکر شده و برای پرایمر اسیدی عبارت متا اکریلات حک  می باشد.

برای خرید محصولات کاشت ناخن اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام