ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
مراحل انتخاب کرم پودر مناسب
  • آموزش

مراحل انتخاب کرم پودر مناسب

  • 1403-02-08 01:55:40
برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه نوع کرم پودری را خریداری نمایید که به پوست شما جلوه بهتری بدهد؟ کرم پودر صورت، از میان محصولات آرایشی نقش بسزایی در داشتن چهره‌ای زیبا و بدون عیب و نقص بازی می‌کند و در صورتی که با رنگ پوست شما مطابقت نداشته باشد، می‌تواند نتیجه‌ای عکس به همراه خود داشته باشد. پس بهتر خواهد بود قبل از خریدن کرم پودر با مقداری تحقیق به پوست خود را بهتر بشناسید. اگر به دنبال چهره‌ای با جلوه طبیعی و زیبا هستید گام اول انتخاب صحیح کرم پودر خواهد بود؛ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

شش نکته جهت انتخاب کرم پودر مناسب

زیرسازی آرایش به دلیل داشتن پوست صاف و یکدست برای آرایش بسیار جایگاه مهمی دارد.هدف از زیرسازی آرایش کمک به ماندگاری و نشست بهتر مواد آرایشی روی پوست می باشد، تا پوسته پوسته نشود. برای داشتن آرایشی طبیعی به نکات زیر توجه نمایید:

تشخیص نوع پوست

مهمترین گام برای کمک به شما در انتخاب کرم‌ پودری که می خواهید خریداری کنید تعیین نوع پوست می باشد. جهت انتخاب کرم پودر مناسب، پیش از همه باید نیازها و ضرورت‌های پوستتان را بشناسید.

پوست چرب

اگر پوست شما از نوع چرب می باشد باید از پن کیک کرم پودری و یا کرم پودرهای مایع بدون چربی (Oil-free) استفاده کنید. این محصولات دارای پودرهایی هستند که چربی را به خوبی جذب کرده و پوستی صاف و مات را به شما هدیه خواهد داد. کرم پودرهای حاوی مواد معدنی نیز برای پوست های چرب گزینه مناسبی خواهند بود زیرا ذرات خشک، جاذب خوب  رطوبت اضافی بوده و از براقی بیش از اندازه‌ی پوست جلوگیری می کند.

پوست خشک

اگر پوست شما خشک می باشد توصیه می کنیم از کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده کنید. کرم پودرها با بافت کِرِمی باعث آبرسانی به پوست شده و قدرت پوشش‌دهی بالایی خواهند داشت.

پوست مختلط (ترکیبی)

اگر بخشی از پوست شما چرب و بخشی دیگر خشک باشد باید بدانید که پوست شما از نوع مختلط (ترکیبی) بوده و متاسفانه با دغدغه های هر دو نوع پوست مواجه خواهید بود. در این گونه موارد بهتر است از هر دو نوع کرم پودر (مخصوص پوست‌های خشک و چرب) استفاده نمایید و از مصرف کرم پودرهای سرشار از چربی و یا ترکیبات نرم کننده (روغن‌های گیاهی، پارافین، شی‌باتر، کره کاکائو، وازلین و اسیدهای چرب) پرهیز کنید.

پوست حساس

زمان انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه باید دقت بیشتری به خرج دهید. توصیه می کنیم از مصرف محصولاتی با مواد سازنده خاص مانند الکل، عطر، اسانس و رایحه که باعث تحریک پوستی می شوند، پرهیز کنید. علاوه بر آن از محصولات حاوی پارافین و روغن های نفتی مانند گلیسرین، وازلین و پودر تالک خودداری نمایید. تطبیق درجه رنگ کرم پودر با رنگ پوست چگونه می توان کرم پودر مناسب با رنگ پوست‌ خودمان را انتخاب کنیم؟ بهترین راه برای شناسایی این که آیا رنگ کرم پودر، مناسب پوست شما است یا خیر، تست کردن آن بر روی گردن یا فک می باشد. کرم پودر با درجه رنگ مناسب به صورت یکنواخت با رنگ پوست شما در مخلوط می‌شود و اجازه نمی‌دهد رنگ پریده یا بی‌روح به چشم بیایید. اگر بعد استفاده از کرم پودر، پوست‌تان نظیر گچ سفید و یا تیره شود باید بدانید در انتخاب کرم پودر اشتباه کرده اید. تلاش کنید از دو رنگ کرم پودر یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان استفاده نمایید و از ترکیب این دو رنگ مختلف نگران نباشید، زیرا رنگ پوست در طول سال تغییر خواهد کرد و در مناطق مختلف صورت می‌تواند فرق داشته باشد. اگر در انتخاب رنگ کرم پودر تردید دارید بهتر است از تون رنگ تیره ‌تر استفاده کنید زیرا رنگ‌های روشن اغلب جلوه مصنوعی و گچی دارند.

تعیین رنگ زمینه‌ی پوست

هنگامی که به پوست در حالت عادی و بدون آرایش نگاه می کنید توجه نمایید که آیا زمینه‌ی پوستتان طلایی (زرد رنگ) و یا گُلگون (صورتی رنگ) است یا خیر. اگر پوستی با زمینه‌ی طلایی دارید زمینه پوست شما گرم است و در صورت گلگون بودن، احتمالا زمینه پوست‌تان سرد خواهد بود. زمانی که رنگ پوست‌تان ترکیبی از هر دو رنگ باشد، زمینه پوست شما از نوع خنثی می باشد. راه دیگر تشخیص نوع زمینه رنگ پوست، رنگ رگ ها می باشد. اگر رگ‌‌ها به رنگ آبی یا بنفش بوده، رنگ زمینه پوست شما سرد و اگر رگ‌ها مایل به سبز باشند، رنگ زمینه پوست شما گرم خواهد بود. بعد از تشخیص زمینه رنگ پوست زمان انتخاب کرم پودر مناسب فرا می رسد. هنگامی که زمینه پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر مناسب آسان تر خواهد شد. بیشتر کرم پودرهای موجود در بازار برچسب نوع رنگ زمینه یا آندرتون سرد یا گرم دارند.  
 

انتخاب نهایی کرم پودر

اگر برای اولین بار می خواهید از کرم پودر استفاده نمایید احتمالا مفهوم نمای نهایی برای شما کمی عجیب  و غریب باشد. حتی احتمال دارد افرادی که برای مدت طولانی از کرم پودر استفاده می نمایند، در انتخاب نمای نهایی دچار شک و تردید باشند. در واقع نمای نهایی، به معنای میزان براقی یا ماتی کرم پودر بر روی پوست می باشد. کرم پودرها بر پایه نمای نهایی به چهار گروه کلی: آرایش خیس، آرایش مات، آرایش نیمه مات و آرایش درخشان تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام در نوع خود جلوه خیره کننده ای دارد. در هر صورت تصمیم گیری در رابطه با اینکه کدام یک برای شما مناسب تر خواهد بود بستگی به سلیقه و البته نوع پوست‌تان شما  خواهد داشت.

نمای نهایی براق و درخشان

اگر معمولااز کرم پودرهای براق استفاده می‌کنید به خاطر داشته باشید که بقیه آرایش، باید مشخص نباشد. از سایه های چشم غیر براق و رژلب مات استفاده نمایید، در غیر این صورت چهره‌ی شما بسیار براق، روغنی و چرب  به نظر می رسد.

نمای نهایی مات

اگر فردی هستید که پوست چرب یا مختلط (ترکیبی) دارید، بهتر است نمای نهایی مات را انتخاب نمایید. کرم پودر با نمای نهایی مات پوست‌تان را با منافذ بسته نشان داده و منجر می شود ظاهری طبیعی و بدون عیب و نقص داشته باشید. علاوه بر آن در صورت استفاده درست، بدون احساس سنگینی برروی صورت‌تان، می‌توانید پوستی با جلوه طبیعی و لطیف داشته باشید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام