ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
کرم پودر مات مناسب چه کسانی است؟
  • آموزش

کرم پودر مات مناسب چه کسانی است؟

  • 1403-02-07 14:55:50
کرم پودر مات یکی از انواع خانواده کرم پودرها است که طرفداران خاص خودش را دارد. این کرم پودرها دارای ویژگی های خاص خودشان هستند که در نهایت باعث زیبایی و یکدست شدن پوست شما می شوند. هنگامی که شما می خواهید برای خرید کرم پودر اقدام کنید، قطعا فاکتورهای مختلفی در خصوص انتخاب آن را در نظر می گیرید. زیرا انتخاب میان انبوهی از مدل های مختلف و برندهای متفاوت کمی دشوار است. به همین علت ما تصمیم داریم در این بخش شما را با ویژگی های کرم پودرهای مات و کاربرد آنها آشنا کنیم.  

 کرم پودر مات چیست؟

کرم پودر مات یا کرم پودر مخملی یکی از انواع کرم پودرهای موجود در بازار است که به پوست ظاهری یکدست، زیبا و در عین حال مات می دهد. آیا میدانید چه کسانی از این نوع کرم پودر استفاده می کنند؟ به طور کلی بیشتر کسانی که پوست های آنها چرب یا مختلط است، از کرم پودرهایی استفاده می کنند که مات هستند. زیرا این کرم پودرها، چربی اضافه به پوست نمی دهند و برعکس باعث کاهش چربی اضافه پوست نیز می شوند. فرمولاسیون این کرم پودرها به گونه ای است که در برابر چربی اضافه پوست مقاومت بالایی دارند و ماندگارتر خواهند بود. به همین علت استفاده از کرم پودرهای معمولی برای پوست های چرب اصلا توصیه نمی شود. زیرا دوام زیادی روی این نوع پوست ها ندارند. حال که با این کرم پودرهای مخملی آشنا شدید، بهتر است تا به بررسی ویژگی ها و مزایای استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی ها و مزایای استفاده از کرم پودر مات چیست؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم اکثر کسانی که از کرم پودرهای مات کننده و مخملی استفاده می کنند، پوست های چرب و مختلطی دارند. حال بهتر است تا ببینیم این نوع کرم پودرها چه مزایا و چه ویژگی هایی برای این افراد دارند؟
  1. بافت سبک

یکی از مهمترین ویژگی های کرم پودر مات، بافت سبک آن است. قطعا کسانی که پوست چربی دارند، نمی توانند از کرم پودرهایی که بافت سنگینی دارد استفاده کنند. زیرا این کرم پودرها باعث اختلال در زیبایی پوست می شوند. بنابراین سبک بودن بافت کرم پودر بسیار مهم است. همچنین سبک بودن بافت کرم پودر از شل شدگی و افتادگی پوست نیز جلوگیری می کند.
  1. جاذب چربی

از دیگر ویژگی های کرم پودر مخملی و مات این است که اجازه ترشح چربی به سطح پوست را نمی دهد. اگر دقت کرده باشید کسانی که پوست های چربی دارند، همیشه از این موضوع گله مند هستند. زیرا چربی روی سطح پوست آنها تجمع می یابد و باعث براق شدن و چرب شدن پوست می شود. در نتیجه اگر از کرم پودر استفاده شود، پس از مدت بسیار کوتاهی از روی پوست پاک می شود و یا بافت بسیار بدی روی پوست پیدا می کند. در صورتی که از کرم پودرهای مات کننده استفاده شود، ترشح چربی پوست کنترل می شود و این چربی ها جذب پوست می شوند.
  1. کمک به افزایش ماندگاری آرایش صورت

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های کرم پودر مات این است که آرایش صورت را برای مدت طولانی ماندگار و فیکس نگه می دارد. به خاطر داشته باشید فرمولاسیون ویژه این نوع کرم پودرها باعث می شود تا آرایش به سادگی از روی پوست پاک نشود و در صورتی که فرصتی برای تمدید آرایش نداشته باشید، با استفاده از این کرم پودر تا ساعت های طولانی خیالتان از بابت فیکس ماندن آرایش تان راحت می ماند.
  1. مقاوم در برابر گرما و تعریق

بسیاری از کسانی که پوست چربی دارند، معمولا در ناحیه صورت احساس گرما و تعریق بسیار زیادی می کنند. به همین علت آرایش شان به سرعت خراب می شود. در صورتی که شما نیز جزو این افراد هستید، می توانید از کرم پودرهای مات استفاده کنید. زیرا این کرم پودرها در برابر گرما و تعریق بسیار مقاوم هستند و به سرعت از روی پوست پاک نمی شوند. 
  1. دارای خاصیت ضد آفتاب

یکی دیگر از مهمترین ویژگی ها و مزایای استفاده از این نوع کرم پودرها این است که از پوست شما در برابر اشعه خورشید و فاکتورهای آسیب زای آن محافظت می کند. زیرا این نوع کرم پودرها دارای خاصیت ضد آفتاب هستند. بنابراین با استفاده از آن می توانید هم به زیبایی پوست و هم به سلامت آن کمک زیادی کنید.
  1. کمک به بسته شدن منافذ باز پوست

خوب است تا بدانید کمک به بسته شدن منافذ پوست از دیگر ویژگی های کرم پودر مات است. کسانی که پوست چربی دارند، قطعا منافذ باز پوستی بسیار زیادی نیز دارند. به دنبال آن همیشه ترشح زیاد چربی و عدم صاف و یکدست شدن پوست همراه است. به همین خاطر باید گفت کمک به بسته شدن منافذ باز پوستی یک مزیت بسیار بزرگ برای این افراد به حساب می آید. زیرا به دنبال آن سلامت و زیبایی پوست وجود دارد.
  1. مات کردن پوست

ویژگی بعدی که از نام این کرم پودرها نیز مشخص است، ویژگی مات کنندگی آن است. کسانی که پوست چرب و مختلطی دارند، همیشه از این موضوع شاکی و ناراضی اند. به همین علت می توان گفت کرم پودری که دارای خاصیت مات کنندگی باشد و پوست را براق نکند، یک محصول بسیار عالی برای این نوع پوست ها به حساب می آید.  

برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید.

در انتخاب و خرید کرم پودر مات به موارد زیر توجه کنید

حال که با ویژگی ها و مزایای این کرم پودرها آشنا شدید، بهتر است تا به چند نکته مهم در خصوص خرید کرم پودر مات اشاره کنیم. اگر قصد خرید کرم پودر مات را دارید، حتما اطمینان حاصل کنید که جنس پوست شما از نوع چرب یا مختلط است. زیرا فرمولاسیون این نوع کرم پودرها برای پوست ها چرب طراحی شده است و در صورتی که برای پوست های خشک استفاده شود، قطعا آسیب پوستی به همراه دارد. در انتخاب رنگ کرم پودر دقت بالایی داشته باشید. بهتر است هماهنگ ترین رنگ را برای پوستتان انتخاب کنید تا آرایش شما مصنوعی دیده نشود. کرم پودر را روی دستتان تست نکنید. زیرا رنگ دست با رنگ صورت متفاوت است. بهترین راه این است که شما کرم پودر را روی استخوان فک خود تست کنید تا به نتیجه دقیق برسید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام