ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
انواع هایلایتر و کاربرد آن را بشناسید
  • آموزش

انواع هایلایتر و کاربرد آن را بشناسید

  • 1403-02-13 20:20:48
هایلایتر یکی از وسایل آرایش پوست به حساب می آید که در زیباتر شدن و روشن تر شدن پوست نقش بسیار مهمی دارد. این وسیله آرایشی مهم، به پوست حالت درخشندگی و براقی می دهد و باعث می شود تا چهره زیباتر و جوان تر دیده شود. در صورتی که شما به درستی از این وسیله آرایشی استفاده کنید، قطعا جذابیت بسیار زیادی را در چهره تان به وجود می آورید. اگر قصد خرید این وسیله آرایشی پرکاربرد را داشته باشید، متوجه می شوید که انواع مختلفی دارد و شما می توانید برای کاربردهای مختلفی در آرایش صورت از آن استفاده کنید. به طور کلی برای متعادل سازی چهره و ایجاد هماهنگی بین اعضای صورت نیاز است تا شما بعضی از قسمت های چهره تان را برجسته تر و روشن تر و بعضی قسمت های دیگر را فرو رفته تر و تیره تر نشان دهید. این کار باعث می شود تا در چهره شما متعادل سازی به وجود بیاید و آرایشی شیک و جذاب داشته باشید. برای برجسته تر نشان دادن و روشن تر نشان دادن بعضی از قسمت های صورت، شما می توانید از هایلایتر استفاده کنید.  

انواع هایلایتر را بشناسیم

هایلایتر انواع مختلفی دارد. شما می توانید بسته به نوع و جنس پوستتان از یکی از انواع آن استفاده کنید. هر کدام از انواع این وسیله آرایشی، دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خودشان هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.  
  1. مایع

یکی از انواع هایلایترهای موجود در بازار، نوع مایع آن است. از ویژگی های آن می توان به چند کاره بودن آن و همچنین سازگار بودن با انواع رنگ پوست اشاره کرد. به همین خاطر این نوع در بازار بسیار محبوب و پرطرفدار است.  
  1. پودری

نوع دیگری از هایلایتر که شما می توانید برای جذابیت چهره خود از آن استفاده کنید، نوع پودری آن است. این نوع روشن کننده ها بیشتر مناسب کسانی هستند که می خواهند آرایش نچرال و ساده ای داشته باشند. زیرا درخشندگی و برجسته سازی با پودر روشن کننده بسیار طبیعی و ملایم است. شما می توانید نوع پودری روشن کننده ها را برای آرایش روزانه تان استفاده کنید.  
  1. کرمی

از دیگر انواع هایلایتر موجود در بازار، نوع کرمی آن است. این نوع بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال آرایش های بسیار خاص و خیره کننده هستند. زیرا می توان گفت برای آرایش های سنگین و مجلسی مناسب است. البته اگر قصد استفاده از روشن کننده های کرمی را دارید، باید به شما بگوییم که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. زیرا در این صورت جلوه مناسبی به پوست شما نمی دهد و باعث غیر طبیعی و مصنوعی دیده شدن چهره تان می شود. 

 

برای کدام بخش های صورت می توان از هایلایتر استفاده کرد؟

حال که با انواع هایلایتر آشنا شدید، خوب است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که این روشن کننده ها برای کدام نواحی پوست استفاده می شود؟ اگر خاطرتان باشد در بخش قبلی گفتیم از انواع هایلایتر برای روشن تر کردن و برجسته تر کردن بعضی از نواحی پوست استفاده می شود. زیرا باید با برجسته تر نشان دادن بعضی از قسمت های پوست، تعادل و هماهنگی بین اجزای چهره تان به وجود بیاورید. اما برای برقراری تعادل و هماهنگی باید کدام قسمت از چهره را هایلایت کنیم؟  
  • گونه ها

یکی از اصلی ترین قسمت های صورت که نیاز به روشن تر شدن و برجسته تر شدن دارد، گونه ها هستند. همانطور که می دانید داشتن گونه هایی برجسته و روشن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. به همین علت شما می توانید قسمت بالایی گونه هایتان را هایلایت کنید تا برجسته تر به نظر برسد. این کار برای افرادی که صورت های لاغر و استخوانی دارند، بسیار مناسب است. زیرا باعث حجیم تر نشان دادن صورتشان می شود.  
  • گوشه های داخلی چشم

قسمت بعدی صورت که شما می توانید از هایلایتر برای آن استفاده کنید، گوشه داخلی چشم است. بسیاری از افراد چشم های گود و فرو رفته ای دارند. این فرم چشم باعث می شود تا آرایش آنها جلوه بدی داشته باشد. به همین علت استفاده از روشن کننده برای گوشه های داخلی چشم باعث زیباتر دیده شدن چشم ها و ایجاد خطای دید می شود و فرورفتگی چشم ها کمتر به نظر می رسد.  
  • نوک بینی

یکی دیگر از نقاط صورت که می توان برای آن از هایلایتر استفاده کرد، نوک بینی است. اگر توجه کرده باشید کسانی که نوک بینی برجسته ای دارند، زیباتر دیده می شوند. به همین علت استفاده از روشن کننده برای نوک بینی باعث کشیده تر شدن بینی و زیباتر دیده شدن آن می شود.  
  • چانه

گاهی اوقات برای هماهنگی بین اجزای صورت و کشیده تر دیده شدن صورت، به قسمتی از چانه هایلایتر می زنند. این کار باعث زاویه دار شدن فک و صورت می شود که جذابیت بسیار زیادی دارد.
 

چگونه از هایلایتر استفاده کنیم؟

حال که با کاربرد و مزایای هایلایتر آشنا شدید، خوب است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه باید از هایلایتر استفاده کنیم؟   برای آرایش پوست شما باید در ابتدا مرطوب کننده مناسب به پوستتان بزنید. سپس می توانید به پوستتان پرایمر دلخواهتان را بزنید. منظور از پرایمر دلخواه، پرایمری است که متناسب با سبک آرایشان باشد. زمانی که کرم پودر را به تمام قسمت های پوستتان زدید، می توانید به قسمت هایی از صورتتان که نیاز دارد، هایلایتر بزنید تا برجسته سازی این اجزا را به خوبی انجام دهید. نواحی مورد نظرتان را به آرامی هایلایت کنید. اصلا نیازی نیست تا مقدار زیادی هایلایتر به پوستتان بزنید. زیرا این کار چهره شما را مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد.  

برای خرید محصولات آرایش صورت اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این بخش به بررسی کامل هایلایتر پرداختیم، متوجه شدید که شما می توانید انواع آن را از بازار تهیه کنید و برای زیباتر شدن فرم صورتتان از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که خرید هایلایتر خوب و مرغوب یک مسئله جداگانه است و استفاده صحیح از آن مسئله دیگر. بنابراین بهتر است تا از این وسیله آرایشی کاربردی به خوبی استفاده کنید و آن را به قسمت های مناسبی از پوستتان بزنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام