ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
راهکار جوانسازی پوست صورت
  • آموزش

راهکار جوانسازی پوست صورت

  • 1401-09-05 13:49:21

با گذشت زمان و افزایش سن، تغییراتی در بدن انسان رخ می‌دهد که بروز چین و چروک روی صورت یکی از آن تغییرهاست. با بروز این مشکل جستجو برای یافتن راه‌حل و راهکارهایی برای رفع آن افزایش می‌یابد. این مطلب 26 راهکار ساده، عملی و موثر پیش روی شما می‌گذارد که با رعایت آنها می‌توانید ظاهر خود را جوان‌تر و شاداب‌تر جلوه دهید.
همچنین، می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان: روش‌های ساده برای از بین بردن چروک‌های پوست را نیز مطالعه کرده و پوست خود را روز به روز زیباتر کنید.

1. پرایمر بزنید.

 اگر خط خنده دارید، با آرایش و مراقبت از پوست می‌توانید ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید. با افزایش سن، پوست انسان خشک و نازک می‌شود، بنابراین، مراقبت از پوست نکته‌ی بسیار مهمی است. به گفته‌ی رابین رایانت، آرایشگر مشهوری که با سلین دیون کار کرده، یکی از الزامات روتین پوست، استفاده از پرایمر است. یک پرایمر با کیفیت چین و چروک‌های ریز پوست را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست صاف‌تر به نظر برسد.

2. از فونداسیون پودری استفاده نکنید.

استفاده از فونداسیون پودری روی پوست دارای چین و چروک باعث می‌شود مسن‌تر از سن واقعی خود به نظر برسید. این روکش ضخیم تبدیل به ترک‌های عمیقی می‌شود که به مراتب بدتر از خطوط ظریفی هستند که می‌خواهید پنهان کنید. به جای فونداسیون پودری، از مرطوب‌کننده، پرایمر و یک فونداسیون مایع سبک استفاده کنید. به پیشنهاد رابین رایانت، بهتر است به جای مالیدن آن، به آرامی با اسفنج به آن ضربه بزنید تا روی پوست پخش شود.

3. چشم‌های خود را با دقت آرایش کنید.

یک آرایش چشم جذاب نیاز به دقت و صرف زمان دارد. بینایی انسان با افزایش سن کاهش می‌یابد. اگر خوب ‌نبینید، نمی‌توانید چشم‌هایتان را درست و تمیز آرایش کنید و ممکن است سایه و یا خط چشم‌تان کج و تا به تا شود. بهتر است برای داشتن یک آرایش دقیق‌تر و تمیزتر، از یک آینه ذره‌بینی خوب استفاده کنید.

4. فرم چشم‌هایتان را اصلاح کنید.

با افزایش سن، دچار پلک افتادگی می‌شویم. با آرایش می‌توان فرم چشم‌ها را بهبود بخشید. کشیدن خط چشم راه‌حل این مشکل است. خط چشم را به صورت خطی نازک در امتداد خط رویش مژه‌های پلک بالا و پایین بکشید. این کار فرم چشم‌ها را بهبود بخشیده و باعث می‌شود مژه‌ها ضخیم‌تر به نظر برسند. هنگام استفاده از سایه چشم، سایه‌های رنگ ملایم را انتخاب کنید و از حجم زیاد سایه اجتناب کنید.

5. ابروهایتان را بازسازی کنید.

ابروها از اجزای مهم چهره به شمار می‌روند. اما با افزایش سن، ابروها خاکستری و نازک‌تر می‌شوند. برای بازسازی ابروها می‌توانید از مداد ابرویی که همرنگ موهایتان است، استفاده کنید. استفاده از پودر روی مداد به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید ابروهایتان را به طور دائم تاتو کنید، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را فراموش نکنید.

بهترین محصولات مراقبت از پوست نوتروژینا در فروشگاه اینترنتی مارکتِمون با تخفیف ویژه کلیک کنید تا از دست ندادین .

6. نگذارید رژلب در اطراف لب‌هایتان پخش شود.

پخش شدن رژلب در اطراف لب‌ها باعث جلب توجه اطرافیان به سمت چین و چروک‌های اطراف دهان می‌شود. رژ لب مثل کرم است و می‌تواند به درون خطوط اطراف لب‌ها سُر بخورد. برای جلوگیری از این مشکل، به لب‌هایتان مرطوب‌کننده بزنید. سپس، قبل از زدن رژ، روی لب‌هایتان کرم پودر بزنید.

7. لب‌هایتان را حجیم کنید.

برای ایجاد لب‌های حجیم و جوان‌تر باید این سه مرحله را انجام دهید. به لب‌هایتان مرطوب‌کننده و کرم پودر بزنید. سپس، خط لب بکشید و با مداد لب‌هایتان را کاملاً پر کنید. در نهایت، یک لایه ضخیم رژ لب بزنید.

8. لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید

حتی بهترین کیفیت آرایش نیز نمی‌تواند خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها را پوشش دهد. به همین دلیل، مرطوب کردن لب‌ها از نکات ضروری در حفظ جوانی است. از بالم لبی که دارای کره شی، وازلین یا ویتامین E است، استفاده کنید. به دنبال محصولی باشید که خاصیت ضد آفتاب نیز داشته باشد، تا بتواند از لب‌هایتان در برابر نور خورشید نیز محافظت کند. وقتی رژ لب زدید، اجازه دهید کاملاً خشک شود، سپس، بالم لب بزنید.

9. دندان‌هایتان را سفید کنید.

خمیردندان سفیدکننده با از بین بردن لکه‌های سطحی باعث می‌شود دندان‌هایتان یک درجه روشن‌تر به نظر برسند. برای سفیدتر شدن دندان‌هایتان، می‌توانید از ژل‌ها یا نوارهای سفیدکننده حاوی پراکسید استفاده کنید. این محصولات مینای دندان را سفید می‌کنند. برای نتیجه بهتر، دندانپزشک می‌تواند در کمتر از یک ساعت دندان‌هایتان را به وضوح سفیدتر کند. ممکن است برای رسیدن رنگ دندان به سایه مورد نظر، نیاز به چند درمان داشته باشید.

10. چشم‌های خسته خود را جوانسازی کنید.

اگر چشم‌هایتان خسته به نظر می‌رسد، بهترین راه‌حل رفع آن، داشتن استراحت کافی است. هنگام خواب هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود که به ضخیم‌تر و کشسانی‌تر شدن پوست کمک می‌کنند. برای کاهش پف چشم‌ها، مصرف روزانه نمک را کاهش دهید و به میزان کافی آب بنوشید. همچنین، با استفاده از برش‌های خنک خیار و یا چای کیسه‌ای مرطوب می‌توانید پف چشم‌هایتان را تسکین دهید.

11. حلقه تیره اطراف چشم‌ها را کاهش دهید.

خواب کافی می‌تواند سیاهی زیر چشم‌ها را نیز کاهش دهد. البته در برخی افراد، این تغییر رنگ ناشی از رنگدانه‌های بیش از حد موجود در پوست است. برای این افراد، کرم‌های حاوی مواد روشن‌کننده مانند رتینول، هیدروکینون، چای سبز یا ویتامین C می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای پوشاندن حلقه تیره اطراف چشم‌ها، از کانسیلری با تناژ زردرنگ که یک درجه از پوستتان روشن‌تر است، استفاده کنید. هر روز از ضد آفتاب SPF 30 استفاده کنید.

12. عینک آفتابی بزنید.

عینک آفتابی سه فایده مهم برای ما دارد. اول اینکه، از پوست ظریف اطراف چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. دوم اینکه، با زدن عینک آفتابی چشم‌هایتان را زیر نور آفتاب کمتر جمع می‌کنید، حرکتی که می‌تواند به مرور زمان چین و چروک‌های بیشتری در اطراف چشم ایجاد کند. سوم اینکه، عینک آفتابی آب مروارید را به تاخیر می‌اندازد. آب مروارید شامل ایجاد نقاط کدری روی عدسی چشم است که به مرور بینایی چشم را مختل می‌کند. قرارگرفتن طولانی مدت در معرض اشعه فرابنفش نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد. از عینک آفتابی استفاده کنید که لنزهای UV 400 دارند.

13. به موهای کم‌پشت خود حجم بدهید.

با چند ترفند ساده آرایشی می‌توانید به موهای نازک و کم‌پشت خود حجم بدهید. با استفاده از یک برس گرد بزرگ می‌توان به موها حجم داد. برای حالت دادن به موهایتان، از دکمه خنک سشوار استفاده کنید. استفاده از غلتک‌ موی داغ یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای حجم دادن به موهاست. پرم مو نیز یکی دیگر از راهکارهای موثر است.

 

14. پوست خود را لایه‌برداری کنید.

لایه‌برداری می‌تواند شما را از شر سلول‌های مرده و خشک پوست خلاص کرده و کمک می‌کند پوست زیرین و شاداب‌تر پوست ظاهر شود. می‌توانید از یک لیف و کمی شوینده لایه‌بردار ملایم برای برداشتن پوست‌های مرده صورت و بدن خود استفاده کنید. لایه‌برداری منظم به از بین بردن پوست کدر و فلس‌مانند کمک می‌کند. مراقب باشید لیف را خیلی محکم نکشید تا پوستتان تحریک نشود.
اگر قصد انجام لایه‌برداری پوست به روش خانگی را دارید، می‌توانید مقاله ما با عنوان: چگونه بهترین ماسک و لایه‌بردار پوست را انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید. این مقاله کمک می‌کند با انتخاب درست یک محصول مناسب، به نتیجه دلخواه برسید.

15. برای رفع چین و چروک‌ها از رتینوئیدها استفاده کنید.

این ترکیبات شیمیایی ویتامین A می‌تواند چین و چروک‌های ظریف را کاهش دهد تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. کرم‌هایی که نیاز به تجویز پزشک دارند، مثل ترتینوئین، تارازوتن و موارد مشابه آنها، تاثیر زیادی در بهبود چین و چروک‌ها دارند. نوعی محصول بدون نسخه با قدرت کمتر به نام رتینول نیز در دسترس عموم قرار دارد. بهترین نتایج با استفاده منظم از این محصولات و طی چند هفته یا چند ماه حاصل می‌شود. تمام این محصولات منجر به قرمزی، تحریک و لایه‌برداری پوست می‌شوند و پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کنند.

16. با AHA با چروک اطراف چشم مبارزه کنید.

آلفا هیدروکسی اسیدها یا به اختصار AHA گروهی از اسیدهای طبیعی هستند که در میوه‌ها، نیشکر، شیر و سایر غذاها یافت می‌شوند. آلفا هیدروکسی اسیدها اگر به صورت موضعی استفاده ‌شوند، سلول‌های مرده لایه بیرونی پوست را از بین می‌برند و با این کار به کاهش خطوط و چین و چروک پوست کمک می‌کنند. نتایج حاصل از لایه‌برداری با این مواد بیشتر در پوست نازک اطراف چشم پدیدار می‌شود. آلفا هیدروکسی اسیدها باعث تحریک و قرمزی خفیف پوست می‌شوند و پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کنند.

17. با هیدروکینون لکه‌های پیری را محو کنید.

هیدروکینون ماده‌ای فعال در کرم‌های سفیدکننده است که در تولید ملانین پوست تداخل ایجاد می‌کند. ملانین رنگدانه‌ای پوستی است که عامل رنگ‌دهی به لکه‌های پیری است. هیدروکینون‌ها به صورت ضعیف و بدون نسخه و یا در غلظت‌های قوی‌تر با تجویز پزشک در دسترس هستند. کوجیک اسید یکی دیگر از سفیدکننده‌های پوستی است که هم در محصولات بدون نسخه و هم در محصولات تجویزی با نسخه یافت می‌شود.

18. آنتی اکسیدان مصرف کنید.

آنتی اکسیدان‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد موجود در بدن و پوست انسان مقابله می‌کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید و کرم‌های حاوی آنتی اکسیدان روی پوست خود بمالید. براساس مطالعات انجام‌شده،  ویتامین C موضعی می‌تواند به کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست کمک کند. برای انتخاب بهترین محصولات حاوی ویتامین C با متخصص پوست مشورت کنید.

برای خرید محصولات پوست و بدن اینجا کلیک کنید پر از محصولات شگفت انگیز 

Translation is too long to be saved

19. برای نرمی پوست خود ماهی سالمون بخورید.

ماهی سالمون گنجینه‌ای از مواد مغذی برای پوست محسوب می‌شود. این ماهی سرشار از پروتئین است که یکی از مواد مهم و سازنده برای پوست سالم به شمار می‌رود. این ماهی و سایر ماهی‌های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا 3 پوست را پر و حجیم می‌کند و به این ترتیب، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

20. پوست دست خود را مرطوب کنید.

بافت چربی بسیار کمی در زیر پوست دست انسان وجود دارد. بنابراین، پوست دست در صورت خشک شدن به راحتی چروک می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده در طول روز پوست را مرطوب می‌کند و باعث می‌شود پوست دست‌ حجیم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک، کره شی یا روغن دانه گلرنگ باشد. از کرم‌های روشن‌کننده نیز می‌توانید برای محو کردن لکه‌های پیری روی دست‌ها استفاده کنید.

21. ناخن‌های خود را تقویت کنید.

با اجتناب از صابون‌های قوی و با استفاده از مرطوب‌کننده‌های غلیظ یا وازلین می‌توانید از شکنندگی ناخن‌های خود جلوگیری کنید. مکمل‌های ویتامین B7 یا همان بیوتین می‌تواند به نرم کردن ناخن‌های خشک و شکننده کمک کند. مشورت با یک متخصص کمک می‌کند متوجه شوید چه مقدار بیوتین برای رفع مشکل ناخن‌هایتان کافی و مناسب است. برای جلوگیری از شکستن ناخن‌ها و یا فرورفتن آنها در پوست اطرافشان، ناخن‌های خود را به درستی کوتاه کنید. ناخن‌هایتان را منطبق با منحنی طبیعی‌شان کوتاه کنید.

22. به کف پاهایتان نرم‌کننده بزنید.

لایه ضخیمی از پوست اضافه روی پاشنه‌ها و کف پای اغلب افراد وجود دارد. می‌توان اقداماتی را برای کم کردن پینه‌ها و کاهش این پوست‌های اضافه انجام داد. ابتدا پاهایتان را در آب گرم خیس کنید و هنگامی که پوست مرده مرطوب شد، سنگ پا بکشید.

23. سیگار نکشید.

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای مراقبت از پوست، اجتناب از سیگار کشیدن است. مطالعه‌ای روی دوقلوها انجام و ثابت شد پوست افراد سیگاری چروکیده‌تر و تا 40 درصد نازک‌تر از افراد غیرسیگاری است. به باور محققان، دود تنباکو آنزیمی را آزاد می‌کند که کلاژن و الاستین را تجزیه می‌کند. کلاژن و الاستین ترکیبات ضروری و حیاتی برای ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست هستند.

24. از کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید می‌تواند چین و چروک‌ها را از بین ببرد. اما آیا می‌دانستید که SPF فقط به محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه ماورا بنفش B اشاره دارد؟ اشعه ماورا بنفش A ممکن است تاثیر بیشتری در ایجاد چین و چروک پوستی داشته باشد. برای محافظت پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB نور خورشید، به دنبال یک ضد آفتاب با طیف وسیع باشید.

25. از درمان‌های پزشکی کمک بگیرید.

اگر با مراقبت‌های پوستی خانگی به نتیجه دلخواه نمی‌رسید، با درمان‌ها و روش‌های زیبایی می‌توانید به نتایج چشمگیرتری برسید. متخصص پوست می‌تواند خط خنده را با پرکننده‌های تزریقی محو کند. مواد مشتق‌شده از سم بوتولینوم برای کاهش چین و چروک ناحیه ابرو بسیار رایج و کاربردی است و برخلاف نامش اصلاً سمی نیست. لایه‌برداری شیمیایی و درم ابریژن می‌تواند خطوط ظریف و لکه‌های پیری را از بین ببرد. لیزر نیز برای کاهش چین و چروک و تغییر رنگ پوست بسیار موثر عمل می‌کند.

 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام