ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
میسلار واتر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید
  • آموزش

میسلار واتر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

  • 1402-01-15 11:47:56

میسلار واتر یک محصول مراقبت پوست محبوب و جنجالی است که آرایشگران، متخصصان پوست و علاقه‌مندان به مباحث زیبایی، عاشق آن هستند. دلیل این محبوبیت نیز کاملاً واضح است. یک پاک‌کننده‌ی بدون نیاز به شستشو در حقیقت، همان پاک‌کننده‌ی ساده‌، سریع و موثر است که می‌توان آن را در روتین مراقبت از پوست خود گنجاند.

میسلار واتر چیست؟

آیا میسلار واتر آب است؟ یا پاک‌کننده؟ یا آرایش پاک‌کن؟ میسلار واتر در واقع همه‌ی این‌هاست. دکتر جیسون امر، متخصص پوست، می‌گوید: «میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست چندمنظوره برای از بین بردن هر گونه آلودگی، چربی و آرایش از روی پوست صورت است که معمولاً قبل از پاک‌سازی و شستن صورت استفاده می‌شود. البته، میسلار واتر را می‌توان به تنهایی و بدون استفاده از شوینده نیز استفاده کرد.» میسلار واتر از آب تصفیه شده، مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین یا آلوئه‌ورا و میسل‌ها (ذرات کوچک روغنی) تشکیل شده و هر گونه آلودگی را از پوست جذب و حل کرده و از بین می‌برد.
برخلاف دستمال‌های آرایشی که معمولاً آلودگی را فقط روی سطح پوست جابه‌جا و پخش می‌کنند، این میسل‌های ریز اما قدرتمند می‌توانند آلودگی را کاملاً و به یک‌باره از بین ببرند. به گفته‌ی دکتر امر، علت اصلی محبوبیت میسلار واتر در میان متخصصان پوست و اینفلوئنسرهای زیبایی، ترکیب آب تصفیه‌شده با مواد مرطوب‌کننده در این محصول است.

برای خرید میسلارواتر از بهترین برند ها کلیک کنید.

 

میسلار واتر چه فوایدی دارد؟

علاوه بر پاک کردن کامل هرگونه ردی از آرایش و آلودگی از روی پوست، میسلار واتر ویژگی‌های متمایز دیگری نیز دارد که می‌تواند این محصول را به یکی از الزامات روتین مراقبت از پوست تبدیل ‌کند. اول اینکه، استفاده از آن بسیار ساده و راحت است. همانطور که همه ما برای زیبایی هر چه بیشتر خود به بهترین روتین مراقبت از پوست برای روز و شب علاقه‌مند هستیم، به روش‌های سریع و آسان این مراقبت نیز علاقه داریم. اگر وقتتان کم است، اگر باید از باشگاه سریع به محل قرار بروید، یا اگر انرژی و حوصله انجام کارهای متعدد را برای مراقبت از پوست خود ندارید، میسلار واتر یک راه‌حل ایده‌آل و سریع برای پاک کردن هر گونه آلودگی یا آرایش، پاکسازی و آب‌رسانی به پوست را برایتان فراهم می‌آورد.
استفاده از آب سبک برای پوست مناسب‌تر و بهتر از آب معمولی است. آب مورد استفاده در ترکیب میسلار واتر، آب تصفیه شده (آب سبک) و فاقد مواد معدنی است. مواد معدنی موجود در آب سخت و آب‌های خانگی، هم موجب کم آبی پوست می‌شود و هم روی پوست رسوب می‌کند. اما در مقابل، آب سبک امکان پاکسازی کامل و در عین حال، ملایم پوست را فراهم می‌آورد.

نحوه استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

برای استفاده از میسلار واتر، یک پد یا توپک پنبه‌ای را به محلول آغشته کرده و روی پوست خشک خود بزنید تا آرایش چشم و صورت، چربی اضافی و آلودگی آن را پاک کنید. (نکته: پد پنبه‌ای را به آرامی روی پلک‌های بسته‌‌ی خود گذاشته و بردارید تا آرایش چشم‌تان پاک شود). نیازی به آبکشی و شستشو هم نیست. پس از استفاده از میسلار واتر، پوست‌تان کاملاً تمیز و عاری از آلودگی و اثر آرایش خواهد بود.
به این ترتیب، میسلار واتر کمی شبیه تونر به نظر می‌رسد. با این وجود، هر چند روش استفاده از میسلار واتر و تونر کاملاً یکسان و مشابه است، اما هیچ یک از این دو محصول را نمی‌توان جایگزین دیگری کرد. دکتر امر میگوید: «میسلار واتر مواد آرایشی را تجزیه کرده و به از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌ها از منافذ پوست کمک می‌کند، در حالی که تونرها و پاک‌کننده‌ها با تمیز کردن و بستن منافذ موجب سفت شدن پوست می‌شوند.» گاهی برخی تونرها با مواد فعال و خاص فرموله می‌شوند تا مشکلات خاص پوست را بهبود ببخشند، اما این ویژگی در میسلار واتر وجود ندارد. با این حال، فرمول تهیه میسلار واتر هر برند ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

خرید شوینده و پاک کننده پوست با تخفیف ویژه

 

عوارض و مضرات احتمالی میسلار واتر چیست؟

تمام افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش و آلودگی از پوست خود استفاده کنند. با این حال، هنگام استفاده از آن باید چند نکته را به خاطر داشته باشید. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، اگر بعد از استفاده از میسلار واتر صورت خود را با شوینده‌ی مناسب نشویید، چربی‌های باقی مانده در سطح پوست ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ و بروز جوش شود. دکتر امر می‌گوید: «اگر از میسلار واتر به عنوان یک پاک‌کننده‌ی بدون نیاز به شستشو استفاده می‌کنید، باید بدانید ملکول‌های روغنی باقیمانده از آن روی پوست می‌تواند مانع نفوذ کامل سرم‌ یا سایر محصولات مورد استفاده‌تان به لایه‌های زیرین پوست شود. اگر یک روتین مراقبت از پوست چند مرحله‌ای متشکل از تونر، سرم، کرم‌ دور چشم، مرطوب‌کننده‌ و روغن‌ دارید، بهتر است از میسلار واتر فقط به عنوان مرحله اول از روتین پاکسازی خود استفاده کنید.»

هر چند وقت یکبار می‌توان از میسلار واتر استفاده کرد؟

اگر اهل آرایش هستید، می‌توانید هر روز از میسلار واتر برای پاک کردن سریع و کامل آرایش خود استفاده کنید. اما از آنجا که همیشه مقداری از روغن این محصول روی پوست باقی می‌ماند، بهتر است میسلار واتر را به صورت همیشگی و دایم با شوینده‌ی خود جایگزین نکنید. به گفته‌ی دکتر امر: «هر وقت که عجله دارید، اما زمان کافی برای شستن صورت خود ندارید، استفاده از میسلار واتر بهترین گزینه برای شماست. با این حال، به عنوان یک پاک‌کننده یا مرطوب‌کننده‌ی روزانه از آن استفاده نکنید.» اگر میسلار واتر یکی از مراحل چندگانه‌ی روتین پوست برای پاکسازی مضاعف پوستتان باشد، استفاده‌ی روزانه از آن اشکالی ندارد، اما هرگز آن را جایگزین شوینده‌ی صورت خود نکنید.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص زیبایی و مراقبت‌های پوستی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌های دیگر ما بزنید:
بهترین روتین مراقبت از پوست برای روز و شب
چند راهکار ساده برای خلاصی از جوش‌های کمر و بدن
 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام