ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
مانیکور روسی
  • آموزش

مانیکور روسی

  • 1402-01-26 08:04:09

گر نگاهی به تیک‌تاک بیاندازید، نمونه‌های بیشماری از مانیکورهای روزمره و تعداد زیادی ویدیوی الهام‌بخش از هنر طراحی ناخن را خواهید دید. حتی اگر اهل تیک‌تاک هم نباشید، در اینستاگرام یا یوتیوب این قبیل کارها را می‌بینید. در بین تمام این ویدیوها گاهی با طراحی ناخن جسورانه‌ای مواجه می‌شوید که همان مانیکور روسی است.
مانیکور روسی یک تکنیک بحث برانگیز است. در این مطلب با مانیکور روسی، روش انجام آن، مزایا و عوارض احتمالی آن آشنا می‌شویم.

 

مانیکور روسی چیست؟

احتمالاً به دلیل ماهیت تمیز و صیقلی مانیکورهایی که توسط ناخن‌کارهای روسی انجام می‌شود، این نوع مانیکور را «مانیکور روسی» می‌نامند. به گفته‌ی یکی از بنیانگذاران مینکس نیلز در لس آنجلس به نام کامولا مالیکووا، برخلاف مانیکورهای ژلی یا اکریلیک، مانیکور روسی یک فرآیند پنج تا هفت مرحله‌ای است که نیازی به خیساندن دست‌ها در آب ندارد.
در مانیکورهای سنتی دست‌ها را در یک کاسه آب گرم خیس می‌کنند تا سلول‌های مرده پوست نرم شود و سپس، از عقب‌زن استفاده کرده و کوتیکول‌ها را مرتب می‌کنند؛ اما در مانیکور روسی با استفاده از ابزار برقی کوتیکول ناخن را تمیز می‌کنند. مالیکووا می‌گوید: «ابتدا سطح ناخن را با نوعی سوهان تمیز می‌کنیم، سپس، با سوهان دیگری کوتیکول را حذف می‌کنیم. مرحله سوم نیز صیقل دادن سطح ناخن و ایجاد شکل دلخواه است.»
مانیکور خشک شامل تمیز کردن و کوتاه کردن کوتیکول‌های ناخن مشتری با استفاده از سوهان برقی و قیچی کوتیکول است. مالیکووا می‌گوید: «حذف کوتیکول کار بسیار حساس و دقیقی است و ابزارهای مورد استفاده‌ برای این کار از یک فرآیند ضد عفونی و استریل سه مرحله‌ای عبور می‌کنند.»

برای برسی و خرید اسپا کاشت ناخن کلیک کنید.

پس از تمیز کردن کوتیکول‌ها نوبت به مرحله پولیش می‌رسد. سپس، ناخن‌کار یک لایه بیس‌کت (پوشش پایه‌ای) را که فقط در مانیکور روسی استفاده می‌شود، روی ناخن‌ها می‌مالد و پس از آن لاک دلخواه مشتری را می‌زند. مالیکووا می‌گوید: «بیس‌کت بر اساس استحکام ناخن‌های مشتری انتخاب می‌شود. روی آن، با دقت فراوان لاک روی ناخن‌ها اعمال شده و سپس، با تاپ‌کت (پوشش بالایی) روی لاک پوشیده می‌شود.»
هرچند روند انجام مانیکور روسی شبیه مانیکور ژله‌ای است، اما این دو یک تفاوت اساسی با هم دارند، اینکه تکنیک مانیکور روسی نیازهای هر مشتری را به طور خاص برآورده می‌کند و به همین دلیل است که بیس‌کت هر مشتری بر اساس طول و استحکام ناخن‌های او انتخاب می‌شود.
در مانیکور روسی برای اطمینان از بهترین نتایج از لاک ناخن‌های با کیفیت استفاده می‌شود. لاک مورد استفاده در این نوع مانیکور باید به قدری با کیفیت باشد که حتی بیش از یک ماه ماندگاری داشته باشد. در نزدیکی کوتیکول، لاک با یک برس باریک اعمال می‌شود تا ظرافت کار حفظ شود. روند انجام مانیکور روسی به قدری دقیق است که ممکن است مانیکور کل ناخن‌ها بیش از دو ساعت زمان ببرد.

آیا مانیکور روسی ایمن است؟

اگر برای برداشتن کوتیکول و انجام مانیکور روسی مردد هستید، این تردید شما بی‌دلیل نیست. در برخی ایالت‌های امریکا، برداشتن کوتیکول به دلیل نگرانی‌های سلامتی ممنوع است. علاوه بر این، آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند از برداشتن کوتیکول ناخن‌ها اجتناب کنید. این موسسه هشدار می‌دهد: «کوتیکول از ریشه ناخن محافظت می‌کند، بنابراین، از بریدن کوتیکول‌ها یا عقب راندن آنها خودداری کنید.» وقتی کوتیکول‌ ناخن‌ خود را کوتاه می‌کنید یا می‌بُرید، باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها راحت‌تر وارد بدن شما شده و باعث ایجاد عفونت می‌شوند.»
علی‌رغم توصیه‌های فراوان در مورد عدم حذف کوتیکول ناخن، بنا به گفته‌ی مالیکووا، اگر مانیکور روسی توسط یک ناخن‌کار حرفه‌ای که به درستی آموزش دیده، انجام شود، یک تکنیک ایمن است. در روند آموزش مانیکور روسی، یک ناخن‌کار باید چند دوره را بگذراند و سال‌ها نیز تمرین کند. بنابراین، لازم است قبل از مراجعه به یک تکنسین برای انجام هر گونه خدمات زیبایی از جمله مانیکور روسی، حتما درباره کار او تحقیق کافی انجام شود.

 


مانیکور روسی چه مزایایی دارد؟

برخلاف سایر تکنیک‌های مانیکور که در آنها طول، شکل و طراحی ناخن در اولویت هستند، مانیکور روسی به شدت بر سلامت ناخن‌ها تاکید دارد. به گفته‌ی مالیکووا، استفاده از هیچ گونه لاک اکریلیک و یا ژل سمی در مانیکور روسی مجاز نیست. اکستنشن‌های اکریلیک برای ناخن‌ها و سلامتی افراد بسیار مضر هستند، به همین دلیل، ناخن‌کارها فقط باید از اکستنشن‌های ژل سخت غیرسمی برای این کار استفاده کنند. این مواد بادوام، ماندگار و زیبا هستند. مانیکور روسی اگر به درستی انجام شود، ماندگاری بالایی خواهد داشت. در واقع، وقتی برای اولین بار مانیکور روسی انجام می‌دهید، تا پنج هفته پس از آن نیاز به ترمیم نخواهید داشت.
مزیت دیگر مانیکور روسی این است که مهم نیست ناخن‌های فرد چقدر شکننده باشد، طی این تکنیک ناخن‌ها سلامت خود را دوباره به دست خواهند آورد. مشکلات ناخن از قبیل پوسته‌های اضافه کنار ناخن و یا نازک بودن ناخن‌ها را می‌توان با مانیکور روسی برطرف کرد. به همین دلیل است که اغلب مشتریان به ندرت پس از تجربه مانیکور روسی دوباره به مانیکور سنتی روی می‌آورند.
با این حال، انتخاب هر تکنیکی برای انجام کارهای زیبایی از قبیل مانیکور ناخن، یک انتخاب شخصی است و باید با دقت و تحقیق فراوان انجام شود.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام