ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
دو روش عالی برای زدن یک خط لب بی عیب و نقص
  • آموزش

دو روش عالی برای زدن یک خط لب بی عیب و نقص

  • 1402-02-14 08:10:41

کارایی خط لب بسیار شبیه به پرایمر است، چرا که به رژ لب اجازه می‌دهد بدون ماسیدن و پخش شدن، ماندگاری بیشتری داشته باشد. در حالی که معمولاً هنگام آرایش کردن، خط لب را نادیده می‌گیریم، اما برای ایجاد ظاهری طبیعی، دراماتیک و با دوام برای لب‌ها زدن خط لب یک مرحله ضروری در آرایش است.
اگر برای اولین بار می‌خواهید از خط لب استفاده کنید، استرس نداشته باشید، چرا که کشیدن خط لب بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید، به خصوص اگر سعی کنید با حوصله و بدون عجله این کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب یاد خواهید گرفت چگونه مانند یک آرایشگر حرفه‌ای خط لب بکشید.

آنچه که برای کشیدن خط لب نیاز دارید:

محصولات و ابزاری که برای ایجاد جلوه و ظاهر زیبا برای لب‌هایتان نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

1. اسکراب لب: زمانی که لب‌هایتان در نرم‌ترین حالت ممکن باشند، رژ لب نیز صاف‌ترین و یکدست‌ترین حالت ممکن را روی لب‌هایتان خواهد داشت. اگر لب‌هایتان خشک و یا حتی پوسته پوسته است، از یک لایه‌بردار ملایم مانند اسکراب لب استفاده کنید تا پوست مرده آن را از بین ببرید. اسکراب لبی که حاوی ویتامین E و روغن‌های مرطوب‌کننده باشد، لب‌هایتان را آبرسانی کرده و زدن رژ لب را آسان می‌کند، بدون اینکه رژ لب روی لب‌هایتان تکه تکه و یا بریده بریده شود.

2. بالم لب: هنگامی که پوست لب‌هایتان صاف و یکدست شد، یک بالم لب خوب و با کیفیت به لب‌هایتان بزنید. یک فرمول حاوی SPF برای روز و یک فرمول مومی و حاوی چربی برای آبرسانی به لب‌هایتان در هنگام خواب انتخاب کنید.
3. خط لب: برای آرایش طبیعی در طول روز، یک رنگ خط لب نزدیک به رنگ طبیعی لب‌های خود انتخاب کنید. برای داشتن ظاهری پررنگ‌تر و یا روشن‌تر از رنگ اصلی لب‌هایتان، خط لبی را انتخاب کنید که با رنگ رژ لبتان مطابقت داشته باشد تا به راحتی با هم ترکیب شوند. همچنین، می‌توانید خط لب را کمی تیره‌تر یا متضاد با رژ لبتان انتخاب کنید تا با افکت‌های آمبره و یا سایر تکنیک‌های ترکیبی بازی کنید و ظاهری متفاوت به لب‌هایتان ببخشید.
4. براش لب (اختیاری): گر چه می‌توانید خط لب و رژ لب را با نوک انگشت یا دستمال به خوبی با هم ترکیب کنید، اما اگر می‌خواهید دقیق‌تر و تمیزتر عمل کنید، یک براش لب تهیه کنید.

5. رژ لب (اختیاری): می‌توانید روی لب‌هایتان را نیز با همان خط لبتان بپوشانید. خط لب‌ با داشتن ظاهری طبیعی، لب‌هایتان را پر می‌کند. برای داشتن جلوه و بافت پر رنگ‌تر برای لب‌هایتان از رژ لب استفاده کنید.

6. براق‌کننده لب (اختیاری): استفاده از برق لب درست در مرکز لب‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد جلوه لب‌های قلوه‌ای است. این تغییر ظریف باعث می‌شود شکل لب‌هایتان پُر تر و نرم‌تر به نظر برسد. زدن برق لب روی رژ باعث می‌شود لب‌ها جلوه‌ای براق و درخشان داشته باشند.
7. کانسیلر: می‌توانید از کانسیلر برای مرتب کردن خط لب و پاک کردن لکه رژ و خط لب استفاده کنید. اگر می‌خواهید روی لب‌هایتان خط لب بکشید، قبل از آن، در اطراف لب‌هایتان کانسیلر بزنید. کانسیلر رنگ طبیعی لب‌هایتان را می‌پوشاند و زدن خط لب را آسان‌تر می‌کند.

برای خرید مداد و خط لب اورجینال کلیک کنید. 

نحوه استفاده از خط لب برای جلوه طبیعی‌تر لب‌ها

مرحله اول: لب‌های خود را آماده کنید.

با استفاده از یک اسکراب لب، پوست مرده لب‌هایتان را به آرامی از بین ببرید. سپس، بالم لب بزنید تا یک بوم صاف ایجاد کنید. قبل از خط لب و یا رژ لب، چند دقیقه صبر کنید تا لب‌هایتان با بالم مرطوب شود.
نکته: می‌توانید از یک مسواک یا یک لیف مرطوب برای لایه‌برداری دستی لب‌هایتان استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از تحریک پوست لب‌هایتان، محتاط و آهسته عمل کنید.

مرحله دوم: با کانسیلر خط لب خود را محو کنید.

کمی کانسیلر روی پوست خود درست خارج از خط لب‌هایتان و در اطراف لب‌های بالا و پایین خود بگذارید. سپس، آن را با نوک انگشتان و یا با استفاده از یک اسفنج مرطوب روی پوست خود بمالید تا زمانی که به لبه‌های لب خود برسید.

مرحله سوم: لب بالایی خود را خط لب بکشید.

اگر از مداد لب سنتی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نوک آن تیز و تازه تراش باشد. می‌توانید در پشت دستتان چند خط بکشید تا نوک خیلی تیز مداد لبتان، کمی نرم و گرم شود تا راحت‌تر کشیده شود. یک «X» در بالاترین نقطه کمان لب بالایی خود بکشید تا نقطه انتهایی تاج لب بالایی را مشخص کنید. سپس، با حرکات کوتاه، خط لب را از نقطه انتهایی تاج لب خود به سمت گوشه‌های بیرونی لب خود بکشید.

مرحله چهارم: لب پایین خود را خط لب بکشید.

از مرکزی‌ترین نقطه لبه لب پایین خود شروع کرده و خط لب را به سمت گوشه‌های بیرونی لب‌ها ادامه دهید. برای داشتن ظاهری پرتر در لب‌ها، حرکت کشیدن خط لب را برعکس کنید و آن را از گوشه های بیرونی لب به سمت مرکز خط لب بکشید.

مرحله پنجم: لب‌هایتان را پر کنید.

مقداری رژ لب روی لب‌های پایینی و بالایی خود بزنید و رژ لب و خط لب خود را با هم ترکیب کنید. سپس، با دقت به خط لب خود نگاه کنید و از براش لب یا نوک انگشت خود استفاده کنید تا خط لب را کاملاً با رژ لب ترکیب کنید. اگر از پوشش رژ لب خود راضی بودید، روی لب‌هایتان یک دستمال کاغذی بگذارید و بردارید تا رنگ اضافی آن را جذب کند. سپس، دوباره کمی رژ لب‌ فقط به مرکز لب‌هایتان بزنید و دوباره لب‌هایتان را به هم بمالید. تمام شد!

کلیک کن تا از تخفیف محصولات آرایش لب جا نمونی


نکته:
• اگر خط لبتان کج شد و یا اگر رژ لب و خط لب روی پوست صورتتان ماسید، از یک پنبه برای تمیز کردن آن استفاده کنید و دوباره کانسیلر بزنید.
• اگر نگران از بین رفتن رنگ رژ لب خود در حین خوردن شام و یا خوراکی هستید، قبل از استفاده از رژ لب، از خط لب برای پر کردن کامل لب‌های خود استفاده کنید. خط لب چسبنده‌تر و اغلب خشک‌تر از رژ لب است و به این ترتیب، وقتی از آن استفاده می‌کنید، رنگ آن به راحتی پاک نمی‌شود و یا نمی‌ماسد.

نحوه استفاده از خط لب برای جلوه زیباتر لب‌ها

مرحله اول: لب‌های خود را آماده کنید.

مانند بالا، لب‌های خود را به آرامی با استفاده از اسکراب، مسواک و یا لیف مرطوب لایه‌برداری کنید. در مرحله بعد، بالم لب بمالید و بگذارید کمی بیشتر بماند ( تا 15 دقیقه).

مرحله دوم: کانسیلر بزنید.

کانسیلر را درست در امتداد خط لب خود بکشید و آن را با یک اسفنج یا براش کانسیلر پخش کنید تا جایی که نتوانید مرز بین لب‌ها و پوستتان را ببینید.

مرحله 3: خط لب بکشید.

از تاج لب‌ بالایی شروع کنید، با مداد لب خود و با ضربه‌های کوتاه روی پوست درست بالای مرز طبیعی لب بالایی خود را خط لب بکشید. وقتی خط لب بالایی خود را کشیدید، همین کار را از مرکز لب پایین خود شروع کنید. در این نقطه می‌توانید مشخص کنید لب‌هایتان تا چه اندازه پُر تر و قلوه‌ای تر جلوه کند. از همین نقطه، مسیر خط لب خود را به گوشه‌ بیرونی لب خود ادامه دهید.

مرحله چهارم: لب‌هایتان را پر کنید.

از لب بالایی خود شروع کنید، از سمت صاف مداد استفاده کنید تا خط لب خود را به سمت قسمت داخلی لب‌ها بکشید. این کار را روی لب پایینی تکرار کنید، از خط پایه به سمت بالا و از گوشه‌ها به سمت داخل حرکت کنید. این تکنیک پایه‌ای چسبناک برای رژ لب ایجاد می‌کند. سپس، روی لب‌هایتان رژ لب بزنید و آن را دوباره تکرار کنید.

نکته: برای تاثیر بیشتر، براق کننده لب یا یک قطره درخشان‌کننده را فقط در قسمت مرکز لب خود بمالید و آن را با براش و یا با انگشت خود به بیرون پخش کنید. همچنین می‌توانید روی تاج لب خود هایلایتر بمالید تا لب بالایی‌تان پُر تر جلوه کند.

اگر تمایل دارید مقاله‌های دیگری در زمینه‌ی زیبایی و آرایش چهره مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب دیگر ما بزنید:

یازده درمان خانگی ساده برای داشتن پوست شفاف

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب یک امر حیاتی است؟

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام