ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
نکات کاربردی زدن رژگونه عالی و بی نقص
  • آموزش

نکات کاربردی زدن رژگونه عالی و بی نقص

  • 1402-05-13 10:52:44

از بین تمام محصولات زیبایی محبوب که در بازار موجود است، اغلب اهمیت رژگونه که در واقع یک مکمل ایده‌آل برای زیباتر شدن آرایش چهره است، نادیده گرفته می‌شود. تنها چند ضربه از براش آغشته به رژگونه بر روی گونه‌ها می‌تواند چهره را سالم‌تر و شاداب‌تر و پوست صورت را جوان‌تر جلوه دهد. رژگونه درخششی را روی چهره ایجاد می‌کند که برنزه‌کننده‌ها و هایلایترها حتی نمی‌توانند درخشش آن را تقلید کنند. با این حال، نحوه استفاده از رژگونه، صرفاً کشیدن براش رژگونه از این سو به آن سوی گونه‌ها نیست.
اگر نگران دوام و ماندگاری رژگونه خود هستید یا در انتخاب رنگ یا فرمول رژگونه مردد هستید و یا اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، ما اینجا هستیم تا به شما در زدن یک رژگونه عالی و بی نقص کمک کنیم. مهم نیست که پوستتان چرب، خشک یا مستعد عرق فراوان باشد، زدن رژگونه‌ای‌ با درخشش زیبا و ماندگاری زیاد، کار پیچیده‌ای نیست. در این مطلب با ترفندهای کاربردی برای زدن رژگونه آشنا می‌شویم که کمک می‌کنند این محصول فوق‌العاده جذاب و همه کاره متناسب با فرم صورت، رنگ پوست و سبک زندگی هر فرد، کارآیی لازم و نتیجه دلخواه را داشته باشد.

1. ابتدا پوست خود را آماده کنید.

برای اینکه رژگونه‌ با پوستتان ترکیب شده و در تمام طول روز ثابت بماند، سعی کنید همیشه ابتدا صورت خود را بشویید و مرطوب کنید. پوست خشک و حتی پوست چرب، خیلی خوب آرایش را نگه نمی‌دارند. بنابراین، پوست سالم، لایه‌برداری شده، تمیز و انعطاف‌پذیر این امکان را فراهم می‌آورد که مواد آرایشی به زیبایی با پوست صورت ترکیب شده و ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند.
برای ماندگاری بیشتر رژگونه، آرایش خود را با زدن پرایمر شروع کنید. پرایمر پوست را آماده می‌کند و یک بوم صاف و بدون لغزش به وجود می‌آورد که به دوام و ماندگاری آرایش در تمام طول روز کمک می‌کند. اگر پرایمر ندارید، رژگونه‌ را روی کرم پودر بزنید تا رنگ پوست یکدست شده و رژگونه به آن بچسبد.

2. رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد.

هر رنگ رژگونه‌ای برای هر رنگ پوستی مناسب نیست. رنگ رژگونه‌ای را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوستتان باشد. رژگونه خیلی تیره و یا خیلی روشن به جای اینکه آن درخشش گرم و جلوه جوانی را به چهره شما ببخشد، می‌تواند شما را پیر نشان دهد. در ادامه به چند نکته برای انتخاب بهترین رنگ رژگونه اشاره می‌کنیم:
اگر پوست بسیار روشن دارید، رژگونه صورتی کم رنگ را انتخاب کنید تا رنگ زیبایی داشته باشید که بر تناژ پوستتان نیز غلبه نکند. رژگونه صورتی کم‌رنگ و یاسی، جلوه‌ای شفاف به رنگ چهره می‌بخشند و پوست روشن را شیک و صاف نشان می‌دهند.
اگر پوست روشن و یا گندمی دارید، رژگونه صورتی هلویی را انتخاب کنید تا درخشندگی زیبایی به پوستتان بدهد. این رنگ رژگونه در سطح بین‌الملل یک رنگ جذاب و پرفروش است.
اگر تناژ پوستتان طلایی یا زیتونی است، ته‌رنگ‌ گرم پوستتان می‌تواند با رژگونه صورتی‌ درخشان و روشن‌ جلوه زیبایی داشته باشد.
اگر رنگ‌ پوست تیره‌تری دارید، رژگونه با رنگ‌های روشن‌ همراه با ته‌رنگ‌های گرم، مانند زردآلویی روشن (نارنجی-زرد روشن) را امتحان کنید.

3. فرمول رژگونه مناسب با نوع پوست خود را پیدا کنید.

انتخاب رژگونه مناسب چیزی فراتر از انتخاب رنگ آن است و باید رژگونه‌ای با فرمول مناسب با پوست خود پیدا کنید. سه نوع رایج از رژگونه وجود دارد: رژگونه پودری، رژگونه کرمی و رژگونه استیکی.
اگر پوست چرب دارید، رژگونه استیکی مناسب شماست. رژگونه استیکی مرطوب به نظر می‌رسد و ماندگاری بالایی دارد. اگر پوستتان  مستعد عرق کردن و یا چرب شدن است، این رژگونه را انتخاب کنید و هر بار کمی از آن را به گونه‌های خود بمالید. توجه داشته باشید که پخش کردن رژگونه استیکی روی پوست کمی دشوار است.
اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، رژگونه کرمی مناسب شماست و قدرت ماندگاری بالایی نیز دارد. استفاده از رژگونه کرمی برای اکثر پوست‌ها آسان است، در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود و ظاهری شاداب و جوان به پوست می‌بخشد.
اگر پوستتان خشک است، از رژگونه پودری استفاده کنید. علیرغم باور عمومی، رژگونه کرمی و رژگونه استیکی برای پوست خشک چندان مناسب نیستند، چرا که این نوع رژگونه‌ها وقتی خشک می‌شوند، ترک خورده و ظاهر خشک پوست را تشدید می‌کنند.

4. براش رژگونه مناسب را انتخاب کنید.

آرایش شما به اندازه وسایلی که مواد آرایشی‌تان را با آنها اعمال می‌کنید، خوب به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید برای لوازم آرایش خود پول خرج کنید، پولتان را برای یک براش رژگونه خوب خرج کنید. میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند براش رژگونه باید موهایی متراکم، طبیعی یا گیاهی و نرم داشته باشد تا بتواند به راحتی رنگ را روی پوست پخش کند. یک براش رژگونه سفت، رژگونه زیادی را به خود جذب کرده و رنگ صورت را بیش از حد پر رنگ می‌کند، اما یک براش شل و نرم، رژگونه کمتری را به خود جذب می‌کند و یک رنگ زیبا از رژگونه ارائه می‌دهد که برای ایجاد تفاوت در چهره کافی است.

برای خرید رژگونه با تخفیف ویژه کلیک کنید


5. متناسب با فرم صورت خود رژگونه بزنید.

هدف رژگونه این است که ویژگی‌های چهره‌تان را به صورت استراتژیک برجسته کند و برای این منظور، قبل از استفاده از آن ابتدا باید ساختاربندی استخوان صورت خود را در نظر بگیرید.

  • صورت قلبی شکل: اگر صورتتان بلند با گونه‌های برجسته و چانه‌ای باریک است، احتمالاً فرم صورت شما قلبی شکل است. رژگونه را به شکل حرف «C» انگلیسی از بالای شقیقه به سمت پایین تا انتهای استخوان گونه بزنید. از رژگونه بیشتری در امتداد استخوان گونه استفاده کنید، آن گاه آن را به سمت شقیقه پخش کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشد.
  • صورت مستطیلی شکل: اگر پیشانی، گونه‌ها و خط فک شما تقریباً به یک اندازه هستند، فرم صورتتان کشیده و مستطیلی شکل است. رژگونه را به سیب گونه که برجسته‌ترین قسمت گونه است، بزنید. سپس، رنگ را به سمت بینی پخش کنید و از آن طرف، به سمت شقیقه ببرید. براش رژگونه را خیلی جزیی روی پیشانی و دو طرف ابروها حرکت دهید تا ظاهر چهره‌تان یکدست شود.
  • صورت مربعی شکل: اگر دو طرف صورتتان صاف و خط فک نسبتاً صافی دارید (اولیویا وایلد یا آنجلینا جولی را در نظر بگیرید)، صورت شما مربعی شکل است. برای صورت مربعی، تمام استخوان گونه را از گوشه ابرو تا خط مو رژگونه بزنید. با حرکات طولانی و نرم، رژگونه را روی استخوان گونه خود پخش کنید، از قسمت پایین شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید.
  • صورت گرد: اگر گونه‌هایتان پرترین قسمت صورت شما و خط فکتان خمیده است، فرم صورت شما گرد است. برای داشتن بهترین رژگونه، در آینه نگاه کنید و لبخند بزنید. سپس، رژگونه را روی سیب گونه‌های خود بکشید. با استفاده از براش و ضربه‌های متوسط، رژگونه را به سمت شقیقه و پایین به سمت لاله گوش حرکت دهید تا کاملاً پخش شود.
  • صورت بیضی شکل: اگر صورتتان کشیده با گونه‌های تقریباً برجسته، پیشانی باریک و چانه باریک‌تر است، فرم صورت شما بیضی شکل است. برای زدن رژگونه، از برجسته‌ترین قسمت استخوان گونه شروع کنید و با ضربات نرم، رژگونه را به سمت لاله گوش پایین بیاورید و به سمت شقیقه بروید تا کاملاً پخش شود. برای ایجاد تعادل در چهره، کمی رژگونه نیز به بالای گیجگاه خود بزنید.

 

6. رژگونه را خیلی خوب پخش کنید.

برای داشتن یک رژگونه عالی، فقط زدن رژگونه در نواحی مشخص صورت کافی نیست، بلکه باید مطمئن شوید که به خوبی آن را روی صورت خود پخش می‌کنید. از یک اسفنج مرطوب یا یک براش استفاده کنید تا رژگونه را کاملاً روی صورت خود پخش کنید. به یاد داشته باشید که رژگونه باید طبیعی باشد، نه اینکه مثل دلقک‌ها رژگونه بزنید. هدف این است که رنگ رژگونه بدون هیچ گونه خط و خطوط واضح و مشخصی پخش شود و در عین حال، رنگ قابل توجه و درخشانی به چهره ببخشد.

7. رژگونه پررنگ را با کرم پودر کم رنگ کنید.

اگر رژگونه خیلی زیادی روی صورتتان استفاده کردید، سریع سراغ پاک‌کننده آرایش نروید. می‌توانید رژگونه‌ پررنگ را با مالیدن کمی کرم پودر روی آن با استفاده از یک اسفنج مرطوب کم رنگ کنید. به این ترتیب، علاوه بر کاهش رنگ رژگونه، همچنان درخشش گلگون گونه‌هایتان باقی می‌ماند.

8. می‌توانید از رژگونه برای آرایش هر قسمت از صورت خود استفاده کنید.

یکی از بهترین کاربردهای رژگونه این است که می‌توانید از آن برای آرایش هر قسمت از صورت خود استفاده کنید. رژگونه کرمی را روی گونه های خود پخش کنید و با استفاده از یک براش نرم و شل، رژگونه را از استخوان گونه تا خط مو بکشید. سپس، با انگشت خود کمی رژگونه بردارید، انگشتتان را روی پلک خود بکشید و رژگونه را به سمت بالا به سمت ابرو پخش کنید تا یک سایه چشم زیبا داشته باشید. از زدن رنگ در کنار خط مژه خود بپرهیزید تا بیمار به نظر نرسید.
اگر رژگونه قرمز یا صورتی روی چشم ها بزنید، یا باید از مژه‌ها دورتر باشد یا با یک خط چشم مشکی، مژه‌هایتان را از رنگ بالای آن جدا کنید. کمی رژگونه با انگشت خود بردارید و لب‌هایتان بمالید. بالم لب بزنید و تمام!

9. رژگونه اضافی را با گذاشتن دستمال کاغذی بردارید.

گرچه رژگونه پودری شفاف را می‌توان یک محصول عالی برای آرایش دانست، اما این نوع رژگونه ممکن است ظاهری کدر به پوست بدهد، به خصوص اگر پوستتان خشک باشد. رژگونه خود را با گذاشتن و برداشتن یک دستمال کاغذی و سپس، با فشار دادن یک اسفنج آرایشی روی گونه خود پاک کنید. به این ترتیب، رژگونه اضافی بدون اینکه از درخشش آن کم شود، پاک می‌شود.

خرید محصولات آرایش صورت از بهترین برندها

10. گاهی باید از رژگونه براق‌کننده صرف نظر کرد.

رژگونه براق می‌تواند پوست صاف را درخشان و شاداب نشان دهد، اما استفاده از آن برای پوست‌های زبر، خشک یا ناهموار مناسب نیست. رژگونه براق‌کننده می‌تواند جوش‌ها، برآمدگی‌ها و منافذ باز پوست را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر پوست ناهموار دارید یا با خشکی زمستانی پوست مواجه هستید، از رژگونه‌های کرمی یا مات استفاده کنید.

11. هنگام کانتورینگ رژگونه را فراموش نکنید.

گر چه کانتورینگ یک روش عالی برای برجسته کردن استخوان گونه و خط فکی است، اما اگر رژگونه نزنید، در واقع، یک مرحله مهم آرایش را نادیده گرفته‌اید.
ملکه کانتورینگ یعنی کایلی جنر به زدن رژگونه در پایان آرایش خود تاکید دارد. او می‌گوید: «رژگونه به من این احساس را می‌دهد که ظاهرم کامل شده است.» پس از اعمال کانتورینگ و درست قبل از اتمام آرایش با هایلایتر، از رژگونه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود نتیجه نهایی گرم‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسد.

12. از انواع مختلف رژگونه برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

برای یک روز طولانی و یا یک موقعیت خاص که نمی‌توانید آرایش خود را تمدید کنید، یک رژگونه پودری روی رژگونه کرمی یا رژگونه استیکی خود بزنید تا ظاهری زیبا و سفارشی داشته باشید که بسیار با دوام و ماندگار است. اما فراموش نکنید هدف شما این است که فرمول رژگونه را دو برابر کنید، نه اینکه رنگ رژگونه را دو برابر کنید. از هر فرمول رژگونه به اندازه کافی استفاده کنید تا از زیاده‌روی در رنگ گونه‌ها اجتناب کنید.

13. از رژ لب به عنوان رژگونه استفاده کنید.

اگر رنگ پریده هستید و رژگونه در دسترس‌تان نیست، با رژ لب به گونه‌های خود کمی رنگ بدهید. رژ لب را بلافاصله روی گونه‌های خود پخش کنید، چون اگر رژ لبتان رنگدانه زیادی داشته باشد، سریع خشک می‌شود.

14. آرایش خود را با اسپری تثبیت‌کننده به پایان برسانید.

پس از اتمام آرایش، بدون خشک کردن پوست یا اضافه کردن یک لایه رنگ دیگر و تنها با اسپری کردن یک اسپری تثبیت‌کننده بر روی صورتتان، آرایش خود را ماندگار کنید. یک اسپری با ماندگاری طولانی مدت انتخاب کنید و آن را با حرکات X و T روی صورتتان مه‌پاشی کنید تا تمام صورتتان را بپوشانید و به این ترتیب، آرایشتان را در تمام طول روز و یا شب در جای خود ثابت بماند.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص مراقبت از پوست، زیبایی و آرایش چهره داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌های دیگر ما بزنید:

میسلار واتر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

دو روش عالی برای زدن یک خط لب بی عیب و نقص

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام