ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
خواص روغن آووکادو برای مو، همراه با آموزش دو ماسک خانگی
  • آموزش

خواص روغن آووکادو برای مو، همراه با آموزش دو ماسک خانگی

  • 1401-12-13 11:33:50

آووکادو صرف نظر از طعم بی‌نظیرش، منبع شگفت‌آوری از مواد مغذی فراوان برای سلامت و زیبایی موها است. آووکادو و مخصوصاً روغن‌های موجود در آن، به دلیل برخورداری از درصد بالایی از ویتامین ها، لیپیدها و آنتی اکسیدان‌ها، یک درمان خانگی ساده اما اعجاب‌آور برای مراقبت از موها به شمار می‌رود.
در این مقاله، به شرح فواید روغن آووکادو برای موها از زبان کارشناسان زیبایی به نام‌های پائولا سیمپسون (Paula Simpson)، گرچن فریز (Gretchen Friese)، و همچنین، دکتر مایکل موری (Michael Murray) می‌پردازیم.

مشخصات روغن آووکادو

نوع: مرطوب کننده و محافظت‌کننده
فواید اصلی روغن آووکادو چیست: پوست سر را تسکین می‌دهد، ساقه مو را ترمیم می‌کند و از موها در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید و آلاینده‌های محیطی محافظت می‌کند.
برای چه موهایی مناسب است: به طور کلی، روغن آووکادو برای انواع مو مناسب است و از آنجا که که به عمق پوست سر و ساقه مو نفوذ می‌کند، برای موهای آسیب‌دیده عالی عمل می‌کند. استفاده از این روغن برای کسانی که به آووکادو حساسیت دارند، توصیه نمی‌شود.
هر چند وقت یکبار می‌توان از آن استفاده کرد: استفاده از آن تا دو بار در روز، صبح و شب بی‌خطر است.
چه موادی تاثیر آن را بیشتر می‌کند: ویتامین E
 

برای خرید کرم مرطوب کننده آووکادو کلیک کنید.

فواید روغن آووکادو برای مو

 سیمپسون می‌گوید: «روغن آووکادو بمب قدرتمندی از روغن‌های غنی از امگا و آنتی اکسیدان‌ها برای داشتن موهای سالم است. این روغن عمدتاً از اسیدهای چرب تک غیراشباع تشکیل شده که با بستن رشته‌های مو، به حفظ رطوبت و نرم شدن موهای خشک کمک می‌کند. روغن آووکادو علاوه بر لیپیدها، حاوی آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی و فیتوکمیکال‌های (گیامایه‌های) فعال زیستی از جمله ویتامین E، ویتامین D و کاروتنوئیدها (لوتئین و بتاکاروتن) است و به این ترتیب، می‌تواند از موها در برابر آسیب اشعه ماورای بنفش نور خورشید، آلاینده‌های محیطی و آلودگی‌هایی که باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شوند، محافظت کند.
از دیگر خواص و فواید روغن آووکادو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موها را تغذیه و تقویت می‌کند: آووکادو موها را مرطوب، ترمیم و تقویت می‌کند. فریز معتقد است: «آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، بیوتین، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری و همچنین، ویتامین‌های A، B5 و E است و به همین دلیل، کوتیکول‌های موها را بسته و از شکستن موها جلوگیری می‌کند.
رشد موها را تقویت می‌کند: آووکادو حاوی بیوتین است. بیوتین نوعی ویتامین B است که نقش مهمی در رشد موهای سالم‌ و ضخیم ایفا می‌کند. فریز می‌گوید: «با این حال، تنها محصولی که در رشد مو از لحاظ بالینی ثابت شده، محصولی است که حاوی ماینوکسیدیل باشد.»
موها را شفاف می‌کند: فریز می‌افزاید: «بر اساس مطالعات انجام شده، مواد معدنی موجود در روغن آووکادو، از جمله پتاسیم و منیزیم می‌توانند سلول‌های کوتیکول را بسته و به صاف و براق شدن موها کمک کنند.»
به عمق تار مو نفوذ می‌کند: برخلاف سایر روغن‌ها که فقط روی سطح مو و پوست می‌نشینند، روغن آووکادو می‌تواند به درون مو و پوست سر نفوذ کند، در حالیکه، احساس چرب شدن نیز به همراه ندارد. به گفته‌ی فریز، روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک و چربی‌های تک غیراشباع (چربی‌های خوب) است که آن را به یکی از معدود روغن‌هایی تبدیل می‌کند که واقعاً به ساقه مو نفوذ کرده و موها را مرطوب می‌کند.
به سلامت پوست سر کمک می‌کند: مجموعه‌ی ویتامین‌ها و لیپیدها پوست سر خشک و پوسته پوسته را مرطوب و تغذیه می‌کنند. موری می‌گوید: «سلامت پوست سر به این معناست که روی سر عاری از شوره یا پوسته‌پوسته‌ باشد». فریز معتقد است: «روغن آووکادو می‌تواند جریان خون را در پوست سر افزایش داده و فولیکول‌های مسدود شده را باز کند و به این ترتیب، به ایجاد یک محیط سالم پوست سر برای رشد مو کمک می‌کند. این موارد احتمالاً در کاهش ریزش مو نیز موثر هستند.»
از موها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند: به گفته‌ی فریز، آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی بتاکاروتن و لوتئین از آن دسته آنتی اکسیدان‌های قدرتمند هستند که به محافظت از پوست سر و مو در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش نور خورشید و آلودگی‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این، به گفته‌ی موری، پلی فنول‌های موجود در روغن آووکادو یک عامل کلیدی در محافظت از پوست سر و مو در برابر آسیب‌های محیطی است.

خرید کرم مرطوب کننده بیول عصاره رز هیپ و روغن آووکادو مناسب پوست خشک و آسیب

روغن آووکادو مناسب چه نوع موهایی است؟

همه انواع موها می‌توانند از مزایا و خواص روغن آووکادو بهره‌مند شوند. سیمپسون می‌گوید: «روغن آووکادو برای انواع مو، از جمله موهای ضخیم‌ و پرپشت، یک انتخاب عالی است. این روغن به مو و پوست سر نفوذ می‌کند و به همین دلیل، نسبت به روغن‌های دیگر که فقط روی تار مو می‌نشینند، موثرتر عمل می‌کند.»
روغن آووکادو یک جایگزین طبیعی برای محصولات موی کارخانه‌ای است، اما قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر و موهای خود، آن را تست کنید تا از عدم حساسیت خود مطمئن شوید. اگر به آووکادو حساسیت دارید، قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

چگونه از روغن آووکادو برای موها استفاده کنیم؟

حال که با فواید روغن آووکادو آشنا شده‌اید، شاید بخواهید بدانید چگونه می‌توان این ماده را در روتین مراقبت از موی خود گنجاند. در ادامه به روش‌هایی برای داشتن موهای سالم و براق با استفاده از روغن آووکادو اشاره می‌کنیم.

از آن به عنوان یک سرم حالت‌دهنده استفاده کنید: برای داشتن یک سرم حالت‌دهنده خوب نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9 موجود در روغن آووکادو باعث تقویت و سلامت موها می‌شوند. مقدار کمی از این روغن را به آرامی با نوک انگشتان خود از میانه‌ها تا نوک موهایتان بمالید و با یک برس به طور یکنواخت روی موها پخش کنید.
پوست سر خود را ماساژ دهید: موری می‌گوید: «ماساژ دادن پوست سر با استفاده از روغن آووکادو برای سلامت پوست سر و مو بسیار مفید و موثر است. علاوه بر اسیدهای چرب خوب، پلی فنول‌های آنتی اکسیدانی ارزشمند در این روغن در محافظت از پوست سر و موها در مقابل آسیب‌های رادیکال‌های آزاد نقش مهمی دارند. یکی از ساده‌ترین کاربردها از روغن آووکادو، استفاده از آن برای ماساژ دادن پوست سر و موها است. هنگام استحمام، فقط یک قاشق چایخوری از این روغن را با نوک انگشتان خود روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید. اجازه دهید یک یا دو دقیقه بماند. سپس، موهایتان را با شامپو بشویید.»
از آن به عنوان شامپو استفاده کنید: علاوه بر محصولات با کیفیت برای مراقبت از مو، داشتن یک شامپوی خوب نیز بسیار مهم است. بنابراین، موری توصیه می‌کند دفعه بعد که خواستید یک شامپوی جدید را امتحان کنید، شامپویی حاوی روغن آووکادو بخرید. یک راه سریع و راحت برای گنجاندن آووکادو در روتین خود، همین است.
از آن به عنوان ضد شوره استفاده کنید: عوامل متعددی از قبیل شامپوهای شوینده، رنگ کردن مو و حتی آب و هوا می‌تواند در ایجاد شوره سر موثر باشد. اسیدهای چرب و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن آووکادو، پوست سر خشک و تحریک‌شده را تغذیه کرده و به این ترتیب، به کاهش پوسته پوسته شدن پوست سر کمک می‌کند.

کرم مرطوب کننده کامان حاوی عصاره آووکادو

دو ماسک مو با استفاده از روغن آووکادو

1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو
1 قاشق غذاخوری ماست ساده
نصف قاشق چایخوری عسل
نحوه استفاده:
مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون، مواد بهتر جذب پوست شوند. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس، موها را کاملاً آبکشی کنید.
 

کرم مرطوب کننده کاسه ای دست و بدن سی گل با عصاره آووکادو



ماسک مو برای تقویت و درخشندگی موها:
آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی بتاکاروتن و لوتئین موجود در روغن آووکادو به محافظت از پوست سر و موها در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید و آلودگی‌های محیطی کمک می‌کند. این روغن به همراه عسل، موهایی براق و درخشان برای شما به ارمغان می‌آورد.

1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو
1 قاشق چایخوری عسل
1 عدد سفیده تخم مرغ
نحوه استفاده:
مواد را با هم مخلوط کنید و به موها و پوست سرتان بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس، موها را کاملاً آبکشی کنید.

اگر تمایل دارید مطالب بیشتری درخصوص زیبایی و مراقبت از موها بخوانید، سری به مقاله‌های دیگر ما بزنید:
رنگ مو و 15 نکته مهم درباره آن
چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟
چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام