ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
رنگ مو و 15 نکته مهم درباره آن
  • آموزش

رنگ مو و 15 نکته مهم درباره آن

  • 1401-09-16 14:13:49

1. چرا موهایمان را رنگ می‌کنیم؟

زدن یک رنگ موی جدید، یک تغییر کوچک با نتایج بزرگ و شگفت‌انگیز است. یک رنگ موی جدید می‌تواند حال روحی انسان را کاملاً زیر و رو کند. بسیاری از بانوان بر این باورند که بین موها و عزت‌نفسشان یک ارتباط مستقیم وجود دارد. اما کدام رنگ مو مناسب شما است؟ یک رنگ ساده حتی با حنا یا یک رنگ بلوند جسورانه؟ یا حتی یک رنگ موی خانگی برای پنهان کردن رنگ خاکستری موها؟

2. رنگ موی اصلی خود را امتحان کنید.

اینکه می‌توان هر رنگ مویی را از بلوند پلاتینیوم تا مشکی پرکلاغی انتخاب کرد، الزاماً به این معنی نیست که باید یک رنگ کاملاً متفاوت و خاص را انتخاب کرد. نگاهی به عکس‌های دوران کودکی و نوجوانی خود بیاندازید. شاید آن رنگ مو همان رنگی است که به دنبالش هستید، همان رنگی که برایتان دلنشین‌تر و جذاب‌تر از همه رنگها است. اگر با گذر زمان موهایتان خاکستری رنگ شده، می‌توانید همان رنگ موی اصلی دوران کودکی و نوجوانی خود را امتحان کنید و درخشش روزهای گذشته را دوباره لمس کنید.

3. رنگ مو را متناسب با رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید رنگ مویی متفاوت با رنگ اصلی موهای خود داشته باشید، با توجه به رنگ پوست و رنگ چشمان خود می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. اگر رنگ پوست و چشم‌های روشن دارید، می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ موها را انتخاب کنید. اما باید در انتخاب خود بسیار دقت کنید، چرا که رنگ موی تیره و اشتباه می‌تواند سن شما را بالاتر از سن واقعی‌تان نشان دهد. اگر رنگ پوست زیتونی‌ و یا سبزه و چشمان تیره دارید، می‌توانید رنگ موهای تیره‌ را امتحان کنید. و اگر پوستتان تناژ صورتی رنگ دارد، رنگ موهای خاکستری (نسبت به رنگ‌ موهای طلایی) ظاهر شما را جذاب‌تر خواهند کرد.
اگر می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های دیگر ما را با عناوین: چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟ و چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟ مطالعه کنید.

4. رنگ مو را تست کنید.

رنگ موهای موقت با یک تا دو بار شامپو زدن شسته می‌شوند و برای کسانی که در مورد رنگ موی انتخابی خود مطمئن نیستند، یک گزینه عالی به شمار می‌رود. رنگ موهای نیمه دائم با 8 تا 12 بار شامپو زدن شسته می‌شوند. رنگ موهای دائم تا 28 بار شامپو زدن ماندگاری دارند. رنگ موهای فاقد آمونیاک خیلی عمیق در ساقه مو فرو نمی‌روند. با این نوع رنگ موها می‌توانید موهایتان را تیره کنید یا اینکه هایلایت‌ طلایی یا قرمز به موهایتان اضافه کنید. دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان، مقدار کمی از رنگ مو را روی مچ خود امتحان کنید.
 

برای خرید رنگ مو سوپر کی | SUPER KAY ایتالیا اینجا کلیک کنید .

 

5. برای تغییرات چشمگیر به سالن مراجعه کنید.

رنگ موهای دائم می‌توانند رنگ موها را کاملاً تغییر دهند. کیت‌های خانگی رنگ مو یک پالت متنوع از رنگ‌های بلوند، خرمایی، قرمز یا مشکی براق را در دسترس عموم قرار می‌دهند. برای تغییر رنگ موی خود به رنگ پلاتینی یا هر رنگی که بیش از سه درجه از رنگ طبیعی موهایتان روشن‌تر است، حتماً به سالن مراجعه کنید. بهتر است قبل از رنگ زدن موهایتان، یک کلاه گیس با رنگ موردنظرتان را امتحان کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

6. موهایتان را مرحله به مرحله تیره کنید.

تیره کردن موهایتان را به صورت مرحله‌ای انجام دهید. اگر نتیجه خیلی واضح و راضی‌کننده نبود، می‌توانید دفعه بعد رنگ موهایتان را تیره‌تر کنید. یا اگر موهایتان خیلی تیره شد، بعداً می‌توانید کمی هایلایت به موهایتان اضافه کنید تا از حالت یکنواخت و کسل‌کننده خارج شود. در مقایسه با اینکه موهایتان را تیره کنید و بعد بخواهید دوباره آن را روشن‌تر کنید، این گزینه راهکار ساده‌تر و آسان‌تری پیش پای شما می‌گذارد. موهای خیلی تیره ممکن است سن‌تان را بالاتر از آنچه هستید، نشان دهد.

7. رنگ قرمز مناسب را پیدا کنید.

رنگ موی قرمز یک رنگ موی جذاب و دیدنی است و در عین حال، یکی از پیچیده‌ترین رنگ‌ها است. بنابراین، در انتخاب رنگ موی قرمز به چند نکته توجه کنید: از رنگ موی قرمز-آبی دوری کنید، چرا که ظاهر مصنوعی و غیرطبیعی به چهره می‌بخشند. رنگ موی قرمز مایل به زرد معمولاً رنگ‌های گرم و دلپذیری هستند. حنا، که یک رنگ موی گیاهی است، راه دیگری برای داشتن موهایی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای مایل به قرمز است. هر رنگ مویی که انتخاب می‌کنید، حتماً آن را روی یک رشته موی خود از ریشه تا نوک ساقه‌ها تست کنید تا از نتیجه نهایی مطمئن شوید.

8. زیبایی رنگ بلوند را فراموش نکنید.

موی بلوند با ریشه‌های تیره یک رنگ موی جذاب و شیک است. این دو رنگ بودن مو کمک می‌کند با رشد مو ظاهر لطیف‌تری داشته باشید. کسانی که رنگ موی روشن دارند، می‌توانند با استفاده از یک رنگ موی دائم موهای خود را تا دو درجه روشن‌تر کنند. سپس، برای داشتن ظاهری طبیعی‌تر، هایلایت یا لولایت بلوند تیره به موها اضافه کرد. روشن کردن موهای تیره در دو مرحله انجام می‌شود. آرایشگر ابتدا موها را دکلره کرده و سپس، رنگ بلوند را اعمال می‌کند.
 

برای خرید محصولات پیکشن | piction اسپانیا اینجا کلیک کنید.

9. هایلایت و لولایت را اصولی انجام دهید.

انجام هایلایت و لولایت در خانه نیاز به مهارت بالایی دارد. جلوگیری از آسیب رساندن به موها یا رسیدن به نتیجه دلخواه و یا یکدست شدن رنگ مو، کار آسانی نیست. بهتر است برای انجام هایلایت و لولایت به سالن مراجعه کنید، چرا که هایلایت و لولایت نیاز به ابزار و مهارت‌های بخصوصی دارند.
با این حال، اگر تصمیم دارید موهای خود را در خانه هایلایت کنید، لطفاً مقاله دیگر ما با عنوان: بهترین روش هایلایت کردن مو در خانه را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را درخصوص نکات مهم و ضروری مرتبط با آن به دست آورید.
دکلره کردن مو نیاز به تمرین و دانستن نکات و جزییات ضروری آن دارد. به همین منظور، می‌توانید سری به این مقاله ما بزنید: هر آنچه که باید در مورد دکلره مو بدانید

10. سه روش برای پوشاندن موهای خاکستری وجود دارد.

اگر موهای خاکستری اندکی روی سر خود دارید، می توانید با یک رنگ موی نیمه دائم ملایم از شر آنها خلاص شوید. اگر بیش از یک چهارم موهایتان خاکستری رنگ شده، برای پوشاندن آنها به یک رنگ موی نیمه دائم قوی‌تر احتیاج دارید. البته، این نوع رنگ موها با رشد ریشه‌های مو به تدریج از بین می‌روند. اگر بیشتر موهایتان خاکستری رنگ شده، هر چهار تا شش هفته یکبار از رنگ موی دائم برای پوشاندن رنگ آنها استفاده کنید.

11. با زیاده‌روی نکردن موهایتان زیبا می‌ماند.

رنگ کردن موها آسیب چندانی به موها نمی‌زند. فقط باید دقت کنید مواد دکلره را برای مدت طولانی روی موهایتان نگذارید و یا انتهای موهایتان را به صورت مکرر روشن نکنید. این کارها رشته‌های مو را متخلخل و شکننده می‌کنند. اگر قصد دارید موهایتان را در خانه رنگ کنید، دستورالعمل‌های مربوط به مدت زمان باقی ماندن رنگ روی مو را به دقت رعایت کنید. برای اکثر رنگ موها، تکرار رنگ هر چهار تا شش هفته کافی است.
 

برای خرید محصولات تونی با تخفیف ویژه همین الان کلیک کنید .

12. مواد شیمیایی را با فاصله زمانی مناسب استفاده کنید.

صاف کردن یا فر کردن دائمی مو و اکستنشن مو را قبل از رنگ کردن موهایتان انجام دهید. البته، شاید بتوان در همان روز از رنگ موی نیمه دائم استفاده کرد، برای اطمینان از این موضوع، حتماً دستورالعمل‌های روی جعبه رنگ مو را بخوانید. پس از صاف یا فر کردن دائمی مو و یا اکستنشن مو، حتماً 7 تا 10 روز صبر کنید و حداقل یک بار موهای خود را بشویید، سپس، اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید. ابتدا روی یک رشته از موهای خود رنگ مو را امتحان کنید تا بتوانید تاثیر رنگ مو را روی موهای صاف یا فر شده بررسی کنید.

13. اگر رنگ مویتان خراب شد، کمک بگیرید.

گاهی رنگ مویتان خیلی روشن می‌شود و شاید اشتباهی بخواهید با استفاده از رنگ قهوه‌ای، روشنی بیش از حد آن را اصلاح کنید. اگر این کار را انجام دهید، با یک رنگ صورتی ناجور مواجه خواهید شد. گاهی هر تلاشی برای تغییر دادن یک رنگ موی بد فقط اوضاع را وخیم‌تر و عجیب‌تر می‌کند. اگر رنگ مویتان خراب شد، فوراً به یک رنگ‌کار موی حرفه‌ای مراجعه کنید.

14. شاید در بارداری هم بتوان موها را رنگ کرد.

در ماههای ابتدایی بارداری، ممکن است رنگ مو وارد بدن شده و به جنین آسیب بزند. در سه ماه اول بارداری که مهم‌ترین دوره‌ی رشد کودک اتفاق می‌افتد، هرگز موهای خود را رنگ نکنید. برای اجتناب از بخاراتی که باعث حالت تهوع می‌شود، رنگ موی فاقد آمونیاک یا پراکسید را انتخاب کنید. با هایلایت می‌توان بدون زدن رنگ مو به پوست سر، یک رنگ موی جذاب داشت.
 

 برای خرید رنگ مو گارنیک | Garnic ایتالیا با بهترین قیمت اینجا کلیک کنید.

15. از موهای رنگ شده‌ی خود مراقبت کنید.

برای اینکه رنگ موی خود را شاداب و براق نگه دارید، از شامپوی حاوی مواد نرم‌کننده استفاده کنید. سپس، نرم‌کننده حاوی سیلیکون بزنید. موهای خود را در برابر آفتاب شدید بپوشانید. اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌تواند رنگ مو را به مرور محو و کم‌رنگ کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه مراقبت از موهای رنگ شده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله دیگر ما با عنوان: چگونه از موهای رنگ‌شده مراقبت کنیم؟ را مطالعه کنید.


 

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام